kelwin Geplaatst: 3 september 2011 Rapport Geplaatst: 3 september 2011 Hallo iedereen, Ik heb sinds enkele weken een nieuwe pc met als processor een AMD Phenom II X4 955. Momenteel is de processor 34 graden Celsuis. De cooler die op de CPU zit draait 4130 RPM, als de cpu normaal 34 graden is draait de cooler ongeveer op 3300 RPM, Maar hoe kan dit? Er zit een casefan achter en voor die nu werken, de kast is een cooler master elite 335. Het enige verschil is dat het in m'n kamer nu 26 graden is. Hopelijk kunnen jullie hier wat mee. alvast bedankt. Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 3 september 2011 Rapport Geplaatst: 3 september 2011 (bewerkt) Je CPU-Koeler gaat sneller naarmate de temperatuur oploopt. En gaat langzamer lopen als de temperatuur zakt. Dit is allemaal voor energiebesparing. EDIT: En het is een stuk stiller. Bewerkt: 3 september 2011 door Shotyoudie Reageren
kelwin Geplaatst: 3 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 3 september 2011 (bewerkt) Je CPU-Koeler gaat sneller naarmate de temperatuur oploopt. En gaat langzamer lopen als de temperatuur zakt. Dit is allemaal voor energiebesparing. EDIT: En het is een stuk stiller. Oké, maar hij draait nu op 4460 RPM, en de cpu is op 36 graden celsius? Wat is de maximale RPM van de cooler? Mijn cpu draait normaal op 3,2 gHz. Bewerkt: 3 september 2011 door kelwin Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 3 september 2011 Rapport Geplaatst: 3 september 2011 Wat is de maximale RPM van de cooler? 7000 RPM, Volgens google. Reageren
kelwin Geplaatst: 3 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 3 september 2011 Wat is de maximale RPM van de cooler? 7000 RPM, Volgens google. ok Reageren
GolfG60 Geplaatst: 3 september 2011 Rapport Geplaatst: 3 september 2011 Holy shit, zou deze cooler er niet eens op willen, 7000rpm is erg luidruchtig en slijt gewoon te snel Reageren
kelwin Geplaatst: 3 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 3 september 2011 Ik zat net GTA IV te spelen, CPU werd 47 graden. Fan draaide 5100/5300 RPM. Hopelijk is het morgen weer gewoon nederlands weer. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 3 september 2011 Rapport Geplaatst: 3 september 2011 Ik zat net GTA IV te spelen, CPU werd 47 graden. Fan draaide 5100/5300 RPM. Hopelijk is het morgen weer gewoon nederlands weer. Om de 47 graden hoef je geen zorgen te maken hoor Alleen die stofzuiger die erin zit kan aardig hinderlijk zijn. Rond de 70 is niet zo erg, maar hoe koeler hoe beter maar zou me qua temperaturen moet je rond de 80 graden zorgen gaan maken Mijne wordt ook 75 graden onder hevige omstandigheden, maarja, mijne heeft ook een stockcooler en een OC van +/- 25%. Reageren
kelwin Geplaatst: 3 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 3 september 2011 Ik zat net GTA IV te spelen, CPU werd 47 graden. Fan draaide 5100/5300 RPM. Hopelijk is het morgen weer gewoon nederlands weer. Om de 47 graden hoef je geen zorgen te maken hoor Alleen die stofzuiger die erin zit kan aardig hinderlijk zijn. Rond de 70 is niet zo erg, maar hoe koeler hoe beter maar zou me qua temperaturen moet je rond de 80 graden zorgen gaan maken Mijne wordt ook 75 graden onder hevige omstandigheden, maarja, mijne heeft ook een stockcooler en een OC van +/- 25%. Oke, gelukkig. Ik heb trouwens mijn grondventilator naast m'n pc gezet waar een rooster zit waar lucht in gaat voor de cpu en het werkt een klein beetje Reageren
DENNUSZ Geplaatst: 20 september 2011 Rapport Geplaatst: 20 september 2011 is bij mij ook zo, normale temp is 40 (komt door het Aluminium die eromheen zit, kan er weinig aan doen, zo is de bouw van mijn computer. ) en mijn pc is redelijk zwak, dus als ik Sims 3 bijvoorbeeld speel kom ik uit op 65graden waardoor mijn CPUkoeler sneller gaat draaien. dus is eigenlijk niet echt zo'n probleem lijkt me, soms ruist die wat harder en soms niet, niet echt om je iets aan te storen toch? Reageren
kelwin Geplaatst: 20 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 20 september 2011 (bewerkt) is bij mij ook zo, normale temp is 40 (komt door het Aluminium die eromheen zit, kan er weinig aan doen, zo is de bouw van mijn computer. ) en mijn pc is redelijk zwak, dus als ik Sims 3 bijvoorbeeld speel kom ik uit op 65graden waardoor mijn CPUkoeler sneller gaat draaien. dus is eigenlijk niet echt zo'n probleem lijkt me, soms ruist die wat harder en soms niet, niet echt om je iets aan te storen toch? Ik heb twee casefans in de kast zitten, de achterste zat al in de kast, ik heb een coolermaster elite 335. De voorste heb ik zelf gekozen, een goedkope van €4 die als een stofzuiger klinkt. Mijn cpu is nu 32 graden, moederbord is 27 graden. ik zit nu alleen op het internet en een Word document te maken. Bewerkt: 20 september 2011 door kelwin Reageren
Msigamer08 Geplaatst: 25 september 2011 Rapport Geplaatst: 25 september 2011 Ik heb precies de zelfde maar hier is die lekker stil Op het gamen na dan Reageren
Sprunk Geplaatst: 27 september 2011 Rapport Geplaatst: 27 september 2011 Heb je AMD Qool'n'Quiet aan staan? Dat zou kunnen helpen met het reduceren van je temperatuur (in Idle) en daarmee ook je rotatiesnelheid. Reageren
kelwin Geplaatst: 27 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2011 Heb je AMD Qool'n'Quiet aan staan? Dat zou kunnen helpen met het reduceren van je temperatuur (in Idle) en daarmee ook je rotatiesnelheid. gaat dat niet van de prestaties af?? Reageren
Sprunk Geplaatst: 27 september 2011 Rapport Geplaatst: 27 september 2011 Kort en bondig: Nee. Cool'n'Quiet is een technologie die de processor automatisch terug klokt zodra hij weinig werk voor zijn kiezen krijgt. Bij simpel internetten of Office gebruik je niet constant de snelheid van een snelle quad-core processor, en dan schakeld de processor terug. Zo bespaar je niet alleen op je stroomrekening, maar reduceer je ook je temperaturen en geluidsproductie. Daarom heeft het ook Cool en Quiet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.