Jump to content

Router achter Ziggo router/modem


RoL0

Recommended Posts

Hee!

Sinds kort zijn wij overgestapt naar een ziggo alles-in-1 pakket. Daarbij kregen wij een routeer/modemcombinatie geleverd. Omdat deze dicht bij de (coax-)kabelaansluiting moet zitten en wij het netwerk juist helemaal boven in huis hebben (betere draadloze dekking) hebben wij nog een eigen router. Ik heb nu wél internetverbinding via de ziggo (cisco) routeer, maar niet via onze eigen cisco linksys e4200. Wel kan ik via mijn computer, die is aangesloten op de 2e router, de eerste router 'zien' (via ip adres naar de instellingen gaan)

Even een overzichtje hoe het is aangesloten:

ziggot.png

I: Ziggo Cisco router, zit aangesloten op de coax kabel. Via WiFi (XI) heb ik wél internetverbinding.

II: Eigen Cisco Linksys e4200, met 30 meter STP kabel op LAN poort 1 van I aangesloten op de WAN poort

Computers III en IV zitten met een UTP kabel achter II, Laptop V is draadloos verbonden.

Hoe heb ik het nu ingesteld:

I

IP: 192.168.2.1

DNS: Automatisch via Ziggo

DHPC: Uit

DMZ: 192.168.2.254 (ip router II in subnet van router I)

II

Internetinstellingen: handmatig

WAN IP: 192.168.2.254

Subnetmasker: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.2.1

LAN IP: 192.168.1.254

DNS: Ziggo DNS servers (212.54.35.25 en 212.54.40.25)

DHCP: Aan (192.168.1.1 t/m 192.168.1.253)

III, IV en V

Automatisch via DHCP

Het onderlinge netwerk van routeer II (192.168.1.X) werkt goed en ik kan via daar ook bij de instellingen van routeer I op 192.168.2.1 komen, maar er is geen internetverbinding!

Ziggo helpt me ook al niet veel verder omdat de Cisco router niet eens op de website vermeld staat!

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

OPGELOST

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...