Jump to content

Asus Laptop

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb hier mijn splinternieuwe laptop met een nvidea kaart en een intel hd graphics kaart, maar mijn vraag is hoe activeer ik de andere kaart want nu is de intel hd graphics kaart geactiveerd en kan ik dus geen gta iv spelen....

mvg,

BiglifeRPG

Geplaatst: (bewerkt)

Bij de meeste spellen kiest hij automatisch om de Nvidia videokaart maar dat is niet altijd het geval en dan kan je het oplossen door het onderstaande de volgen. thumbsup2.gif

Ga naar de bureaublad en klik met je rechtermuisknop op het bepaalde icoon kies dan de optie "uitvoeren met grafische processor", dan zie je de opties "krachtige Nvidia-processor" en "geïntegreerde graphics". Bij één van deze twee zal er "(standaard)" achter staan dus die videokaart zal dus gebruikt worden als je dan op "krachtige Nvidia-processor" klikt zal hij het spel met die videokaart runnen. Maar dat is dan éénmalig dus dat is dan niet zo handig. Om het permanent te maken kies je in het zelfde menu van hierboven de optie "standaard grafische processor wijzigen..." en dan zie je dit scherm:

gta4krachtigenvidiaproc.jpg

Als je spel standaard uitvoerde met de "geïntegreerde graphics" zal het spel Automatisch aan de lijst worden toegevoegd het enigste wat je nog moet instellen is dat hij het met het spel met de "krachtige Nvidia-processor" gaat uitvoeren door bij puntje 2 de juiste videokaart selecteren en dan op "toepassen" klikken.thumbsup2.gif

Bewerkt: door woody268
Geplaatst:

Ok bedankt maar hoe activeer ik die nou vanaf het opstarten, want nu zegt flitskikker infotool dat ik gta iv niet aankan omdat die intel hd graphics aangeeft??

Geplaatst:

Door in het Nvidia-configuratiescherm naar de tab 'Algemene instellingen' en dan bij 'voorkeur grafische processor' de 'krachtige nvidia-processor' kiezen en dan op toepassen klikken natuurlijk. icon_mrgreen.gif

Volgens mij zou nu altijd de nvidia-processor gekozen worden denk ik, want ik heb er zelf geen ervaring mee. bloos.gif

Gedaan maar hij zegt nog steeda intel hd graphics ff proberen om opnieuw op te starten

Edit: geen resultaat :( flitskikker zegt nog steeds dat de intel hd graphics inzit terwijl de nvidea kaart is geactiveerd

Bewerkt: door BiglifeRPG
Geplaatst:

Boeiend? Zolang je maar IV kan spelen, waarschijnlijk activeert de Nvidia chip zich pas bij het opstarten van IV/andere zware grafische toepassingen wat ervoor zorgt dat Flitskikker de Intel HD Graphics weergeeft als grafische chip.

Geplaatst:

Boeiend? Zolang je maar IV kan spelen, waarschijnlijk activeert de Nvidia chip zich pas bij het opstarten van IV/andere zware grafische toepassingen wat ervoor zorgt dat Flitskikker de Intel HD Graphics weergeeft als grafische chip.

Ok :) maar ik wil gwn zien wat die videokaart kan :)

Controleer eens dat de p4g settings op high performance staat. icon_mrgreen.gif

Geplaatst:

Je bedoelt de batterij instellingen toch??

Normaal heb je standaard in je sidebar een power 4 gear gadget niet?

Anders rechtermuisknop en de optie gadgets gebruiken en dan zie je normaal 'power4gear' staan.

Geplaatst:

Als ik met mn rechtermuis erop klik staat er alleen:

Altijd op voorgrond enz

Heb je op het bureaublad geklikt of op een andere gadget? :puh:

Geplaatst:

Daarop moet je met de linker muisknop klikken. :D

Al gedaan hij staat op high performance geen resultaat :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...