Jump to content

Asus Laptop

Recommended Posts

Geplaatst:

Het kan gewoonweg niet of je zou de intel graphics card volledig moeten wissen uit je apparaatbeheer maar dat raad ik wel af. Misschien dat Flitskikker Infotool ooit ondersteuning heeft voor meerdere videokaarten.

Geplaatst: (bewerkt)

Het kan gewoonweg niet of je zou de intel graphics card volledig moeten wissen uit je apparaatbeheer maar dat raad ik wel af. Misschien dat Flitskikker Infotool ooit ondersteuning heeft voor meerdere videokaarten.

Ik heb ook een nieuwe Asus en bij mij weergeeft hij de geïntegreerde videokaart OF Nvidia videokaart.

Hij weergeeft elke keer een andere bij mij... puh2.gif

Bewerkt: door woody268
Geplaatst:

Weet je ook op welke momenten? Ik heb zelf de intel chip ook al eens uitgeschakeld maar niet verwijderd dus hij blijft hem herkennen. Flitskikker infotool leest het ook exact op dezelfde volgorde als apparaatbeheer doet.

Ik zal het eens uitzoeken. :D

Edit: raar, door één of andere reden lukt het me niet op te zorgen dat de geïntegreerde videokaart wordt weergeven.

Terwijl ik enkele dagen geleden toen ik even de tool gebruikte ik wel de geïntegreerde videokaart werd weergeven want nu krijg ik enkel de nvidia videokaart... confused2.gif

Of ik had vroeger een iets ingesteld maar ik weet niet meer wat...

Bewerkt: door woody268

Welke videokaart word weergegeven in Flitskikker InfoTool heeft niks te maken met het wel of niet kunnen spelen van GTA IV. Zodra je namelijk een applicatie of game start die dusdanige grafische performance vraagt dat de Intel HD graphics het niet aan kan, word automatisch de nVidia processor geactiveerd. Tijdens het draaien van de Info Tool heb je geen zware grafische performance nodig dus staat dan de Intel HD kaart geactiveerd en die word dan ook door de tool herkend. Overigens kan het ook een bug zijn in de Info Tool die mogelijk nog niet voldoende ondersteuning bied aan dergelijke dual GPU systemen.

Als je de Intel HD graphics echt volledig wilt uitschakelen dan kun je dit waarschijnlijk in het bios doen. Hierdoor zal achter wel je accuduur omlaag gaan omdat je systeem constant op de nvidia chip zal draaien die meer stroom verbruikt.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Weet je ook op welke momenten? Ik heb zelf de intel chip ook al eens uitgeschakeld maar niet verwijderd dus hij blijft hem herkennen. Flitskikker infotool leest het ook exact op dezelfde volgorde als apparaatbeheer doet.

Niet apparaatbeheer maar Flitskikker haalt denk ik alles weg van Dxdiag ;)

Iig, dezelfde fouten die Dxdiag maakt, maakt zijn tool namelijk ook.

Geplaatst:

Welke videokaart word weergegeven in Flitskikker InfoTool heeft niks te maken met het wel of niet kunnen spelen van GTA IV. Zodra je namelijk een applicatie of game start die dusdanige grafische performance vraagt dat de Intel HD graphics het niet aan kan, word automatisch de nVidia processor geactiveerd. Tijdens het draaien van de Info Tool heb je geen zware grafische performance nodig dus staat dan de Intel HD kaart geactiveerd en die word dan ook door de tool herkend. Overigens kan het ook een bug zijn in de Info Tool die mogelijk nog niet voldoende ondersteuning bied aan dergelijke dual GPU systemen.

Als je de Intel HD graphics echt volledig wilt uitschakelen dan kun je dit waarschijnlijk in het bios doen. Hierdoor zal achter wel je accuduur omlaag gaan omdat je systeem constant op de nvidia chip zal draaien die meer stroom verbruikt.

Ja maar dat weet ik wel maar ik wil zien welke spellen ik aankan met mijn videokaart snap je?

Geplaatst:

Note dat de adviseur sowieso niet de nieuwere videokaarten meer herkent. Mijn videokaart "NVIDIA GT540M" is ook niet te vinden in het VideoCards.dat bestand bij de adviseur.

Geplaatst:

Note dat de adviseur sowieso niet de nieuwere videokaarten meer herkent. Mijn videokaart "NVIDIA GT540M" is ook niet te vinden in het VideoCards.dat bestand bij de adviseur.

Lol ik heb de zelfde :) ik heb Nvidea GT540M Cuda 1GB

Geplaatst:

Mijn Nvidia 525M is redelijk nieuw en die herkent ie wel hoor. :puh:

Geplaatst:

De InfoTool herkend het waarschijnlijk wel gewoon, die leest het gewoon uit of doet dat via een ander programma (DXdiag, systeminfo o.i.d.). Voor de adviseur moet elke videokaart gerate worden alnaar de prestaties van die kaart. Omdat Flitskikker dat niet elke dag doet, maar eens in de zoveel tijd, duurt het even voordat je videokaart een rating heeft in de adviseur en je kan kijken welke spellen je aan kan.

Geplaatst:

Klopt want bv doodleuk de namen in die file wijzigen heeft geen enkel effect. Zo had ik bv windows vista even veranderd naar windows faal.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...