Jump to content

Verwijderd.

Recommended Posts

Geplaatst:

Vergeet nooit dat het ontworpen is door een mens, en die kennis er dus al was vóór de ontwikkeling van hardware (anders was die niet op die manier ontwikkeld). Maar dit is met alles wat ooit ontworpen is. Hoe heeft een mens ooit een pen bedacht? Of bedacht dat je een hefboom kunt gebruiken, bijvoorbeeld voor een schaar?

Geplaatst:

Ik vraag me ook af waarom men een baby een baby noemt en niet een lamp, zo zit dit gewoon in elkaar, misschien vaag maar het is gewoon zo :puh:. Je kunt er gewoon niks aan veranderen.

Geplaatst:

Dat is gewoon filosofie. Zo vraag ik mij wel eens af hoe ze het eerste besturingssysteem hebben gemaakt zonder computer met besturingssysteem om het op te bouwen.

Dat soort dingen is gewoon filosofie. Zouden ze eerst een simpel programma hebben gemaakt met firmware in een chip en dan met dat programma een OS gemaakt? Of hoe hebben ze dit gedaan?

Geplaatst:

Het is in de loop van de tijd gewoon zo gegaan. Eerst waren er grote schakelingen en tandwielen die in een reusachtige computer allerlei berekeningen maakten. Het is vervolgens steeds kleiner en compacter geworden, en tegelijkertijd juist ook sneller. De software wordt via allerlei stappen uiteindelijk naar de hardware vertaald door nullen en enen te gebruiken (wel of geen stroom). Simpel gezegd worden hierdoor schakelingen aangestuurd die weer resultaten leveren, eveneens in de vorm van nullen en enen. De eerste programma's zijn dus gemaakt door een combinatie van nullen, enen en specifieke hardware. Tegenwoordig wordt er gelukkig niet meer direct in nullen en enen geprogrammeerd, maar hebben we programma's en hardware gemaakt die alles voor ons vertalen.

Ik vraag me af waarom dit soort topics in hardware staanpuh2.gif

Computer uit de titel van het onderwerp + printplaat en CPU-chip in het eerste bericht = een topic in Hardware.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...