Jump to content

Hamachi op Windows XP Home Edition?


Mythbuster

Recommended Posts

EDIT: Probleem is ondertussen opgelost. Heb voor de tweede keer de pc opnieuw opgestart, daarna Hamachi voor de 3e keer gedeïnstalleerd, CCleaner voor de tweede keer gedraait, en Hamachi voor de 2e keer geïnstalleerd... Daarna voor de 3e keer de pc opnieuw opgestart... Toen werkte het ineens. Ik heb dus geen flauw idee hoe het is opgelost, want had precies hetzelfde al een keer gedaan en toen was er niets veranderd...

Hallo mensen,

Ik zit met een probleem. Onlangs heb ik Windows opnieuw moeten installeren vanwege een MBR infectie. Dit was gekomen nadat ik een illegale versie van Windows XP Proffesional geïnstalleerd had(omdat m`n PC niet meer wilde opstarten na een virus). De enige Windows versie die we hier in huis nog legaal hadden liggen was XP Home Edition en XP Professional en Windows 7... Aangezien ik alle computers waar ik ooit op heb gewerkt met Windows 7 wel eens heb zien vastlopen op de meest vreemde manieren en momenten(Vandaag was trouwens helemaal leuk op school, heel m`n laptop sloeg vast, inclusief muis, terwijl ik niets aan het doen was), ben ik gewoon weer voor Windows XP gegaan. Die heeft me namelijk nog nooit in de steek gelaten qua vastlopen(vaak genoeg qua virussen, maar daar was ik altijd vanaf gekomen). Helaas wilde Professional helemaal niet installeren, waarschijnlijk vanwege het virus, want er zou een bestand niet gevonden zijn op de CD, dus hij kon ook niet vanaf de CD booten. Tegen alle verwachting in deed de Home versie het wel, dus die is geïnstalleerd, inclusief alle updates etcetera.

Anyway, nu ik bijna alles dus weer op orde heb wilde ik ook Hamachi weer installeren zodat ik weer online Minecraft kon spelen... Daar begon 't probleem. Ik had al gelezen dat XP Home Edition niet houdt van P2P netwerken met meer dan 5 connecties... 'T Hamachi netwerk waar ik op zit heeft 6 andere mensen, waarvan er op z`n hoogst 4 tegelijk online zijn. Eerst probleem: Hamachi gaf gele uitroeptekens achter de namen van de anderen... Afin, Minecraft opgestart... Kan de server niet eens vinden.

Ik kijken bij Netwerkverbindingen... Daar staat Hamachi er dus niet eens bij als verbinding, terwijl dat op m`n Professional wel zo was. Uiteindelijk had ik wat gevonden bij het venster netwerkverbindingen... In de taakbalk naar geavanceerd>optionele netwerkonderdelen. Daar stond, na "andere netwerkservices voor bestanden en printers" en ook "netwerkservices" te hebben aangevinkt, dat Peer-to-Peer netwerken uitgeschakelt waren. Ik de XP cd weer opgescharrelt, en dat geïnstalleerd. Afin, Hamachi opnieuw laten connecten... Zelfde probleem...

Nou ben ik op Google gaan zoeken en ik heb op een forum gevonden dat iemand anders ongeveer hetzelfde probleem had, maar daar is verder nooit op gereageerd.

Ik weet dat 70% van jullie gaat zeggen "Ga Windows 7 installeren en voila problem solved", maar dat is gewoon onzin. Hamachi werkte perfect op Professional, en als ie niet werkt op Home Edition dan komt er gewoon XP Professional op te staan. Windows 7 installeren is om het probleem heen werken, en niet het probleem fixen. Daarbij komt dat ik een bloedhekel heb aan Windows 7(ik heb al vele malen op het punt gestaan m`n vorige laptop uit het raam te gooien omdat hij weer eens vast liep, en zowel op m`n oude als nieuwe laptop zit er een legale Windows 7).

Heeft er iemand een fix zodat Hamachi gewoon werkt op m`n Home Edition, of als dat niet kan: Is er b.v. een mogelijkheid om in ieder geval netwerk compatibaliteit van de XP Professional cd op Home te installeren(of zeg maar Home upgraden naar Professional?) zonder heel Professional te gaan installeren en weer van voren af aan m`n programma's te installeren?

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...