Jump to content

Kan je een lied op 'copyright' controleren?


vice

Recommended Posts

Hoii,

Ik heb een video klaarstaan die ik als ik wil nu kan beginnen uploaden, maar ik heb de mogelijkheid om vids te uploaden langer dan 15 minuten, en blijkbaar kan je dat 1 keer 'terugverdienen' als je het kwijt bent, ik ben het dus ook al eens kwijtgeraakt door een liedje met copyright te uploaden, en ik wil niet het risico lopen dat ik het nu permanent kwijt ben.

Dus is er eigenlijk ergens een programma of website waar je een lied kunt controleren of die wordt uitgeschakeld op YouTube? De liedjes die ik heb gekozen lijken wel veel voor te komen op YT, maar dat zegt nog niet alles.

Het gaat om de volgende liedjes (2 songs van Vice City):

  • Automatic - The Pointer Sisters
  • 99 Luftballons - Nena

Alvast bedankt :).

Ik heb

ondertussen geüpload, en YT heeft nog niet moeilijk gedaan, gelukkig maar xD.

Aan de mods: Geen idee of dit het juiste forumdeel daarvoor is, maar dit leek me er het meest gepast voor.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Dat heb ik nog nooit geprobeert, heb het wel al eens gehoord. Ik wil het wel eens proberen, maar kan er iemand dan zo'n 'voorbeeldtekstje' oid maken voor mij? Want ik zou niet weten hoe ik daaraan moet beginnen. Hopelijk dat dat dan ook werkt, want ik vind het een beetje raar dat zo'n tekstje dan het verschil kan maken, maar ik kan het iig proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien zoiets:

I DO NOT CLAIM TO OWN THE RIGHTS FOR THIS!

ARE YOU THE OWNER OF ANY OF THIS TRACKS! CONTACT ME INSTEAD OF YOUTUBE!!

Joking:

Hi there! I haven't got the rights for this song, all rights goes to .... <<Platenmaatschappij

Please don't report me but contact me instead of Youtube.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op mijn video's simpel staan: ©Amorphis 2010, NuclearBlast

Maar ik heb wel eens teksten zien staan over iets als over een artikel 107. Zie voor meer informatie: http://www.copyright.gov/title17/92chap1.html#107

edit: Ik bedoelde dus deze tekst;

Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use.
Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

We hebben het hier in Nederland wel over de Nederlandse wet. Waar kort samengevat in staat dat elk "werk" standaard auteursrecht bevat. Zelfs al staat er bij het werk helemaal niets over auteursrecht bij.

Wil je dus in Nederland een werk van iemand anders (her)gebruiken dien je dus toestemming nodig te hebben van de maker/rechthebbende. In veel gevallen neem je hier contact mee op met de maker of met bijvoorbeeld een belangenbehartigingorganisatie als de Buma/Stemra. In sommige gevallen staat er ook bij een werk bij dat je het mag hergebruiken onder bepaalde voorwaarden. Dan hoef je dus meestal niet toestemming te vragen.

Voor jou specifieke YouTube probleem dien je te kijken in de documentatie van YouTube of zij al afspraken hebben gemaakt met de rechthebbende, zelf weet ik niet hoe dit zit.

Mocht je meer interesse hebben in hoe het in Nederland werkt met het auteursrecht dan raad ik je aan is een kijkje te nemen op de website van ICT-jurist Arnoud Engelfriet: http://iusmentis.com/auteursrecht/

Link to comment
Delen op andere websites

In veel gevallen neem je hier contact mee op met de maker of met bijvoorbeeld een belangenbehartigingorganisatie als de Buma/Stemra.

Aan die oplichterij geef ik geen cent uit.

Het zijn ook oplichters.. Voor een simpel radio-station wat geen verdiensten maakt, ook niets voor de apparatuur enzo, dus echt voor de hobby en voor iets van 30 luisteraars betaal je al bijna 900 euro p/jaar... Daar kunnen mensen veel mee doen. Kun je nagaan wat 538 en Veronica enzo betalen aan muziekrechten... :cab:
Link to comment
Delen op andere websites

Voor jou specifieke YouTube probleem dien je te kijken in de documentatie van YouTube of zij al afspraken hebben gemaakt met de rechthebbende, zelf weet ik niet hoe dit zit.

Ja, dat is het net :puh:. Ik weet dat YouTube sommige liedjes blokkeert, maar ik weet alleen niet welke dat zijn. Het kan wel dat op het grootste deel van de liedjes een copyright zit, maar YT schakelt niet van alle liedjes de muziek uit, dus daarom weet ik nooit op voorhand of die nu wel of niet geblokkeerd wordt.

Ik zal binnenkort mijn video dan uploaden en proberen er zo'n tekstje onder te zetten.

Iig bedankt aan iedereen die hier (al) op heeft gereageerd :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

In veel gevallen neem je hier contact mee op met de maker of met bijvoorbeeld een belangenbehartigingorganisatie als de Buma/Stemra.

Aan die oplichterij geef ik geen cent uit.

Het zijn ook oplichters.. Voor een simpel radio-station wat geen verdiensten maakt, ook niets voor de apparatuur enzo, dus echt voor de hobby en voor iets van 30 luisteraars betaal je al bijna 900 euro p/jaar... Daar kunnen mensen veel mee doen. Kun je nagaan wat 538 en Veronica enzo betalen aan muziekrechten... :cab:

En geen enkele artiest die geld krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

In veel gevallen neem je hier contact mee op met de maker of met bijvoorbeeld een belangenbehartigingorganisatie als de Buma/Stemra.

Aan die oplichterij geef ik geen cent uit.

Het zijn ook oplichters.. Voor een simpel radio-station wat geen verdiensten maakt, ook niets voor de apparatuur enzo, dus echt voor de hobby en voor iets van 30 luisteraars betaal je al bijna 900 euro p/jaar... Daar kunnen mensen veel mee doen. Kun je nagaan wat 538 en Veronica enzo betalen aan muziekrechten... :cab:

En geen enkele artiest die geld krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken mensen op YT die hebben allemaal muziek zonder copyright, daar haal ik mijn montagemuziek ook weg. CHeck out: ImagineTracks UncopyrightedTunes

Ze hebben veel leuke nummers voornamelijk Uncopyrighted Hiphop & Dubstep.

Nee, dit is geen reclame.

Link to comment
Delen op andere websites

Newgrounds.com staat ook wel leuke muziek, al is het wel aardig om daar de maker eerst te mailen of je hem mag gebruiken. Verder zijn gamesoundtracks en trailermuziek vaak niet zo erg copyright protected als echte nummers van platenmaatschappijen, omdat het lullig zou zijn de gameplay/reviews/trailers geblokkeerd werden, waardoor de bedrijven publiciteit kunnen mislopen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb

ondertussen geüpload. De muziek is er nog (steeds), ik weet natuurlijk niet of dat door de tekst is / omdat die muziek 'toegestaan' is / of omdat YouTube het nog moet nakijken xD.

Ik hoop het 2e.

Iig bedankt voor de hulp aan iedereen. De tekst die ik uiteindelijk heb gebruikt is:

"Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use."

All other trademarks and copyrights contained are owned bytheir respective trademark and copyright holders.

(ik vermeldde ook wel de muziektitels enz.)

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...