MJ_Forever Geplaatst: 14 september 2011 Rapport Geplaatst: 14 september 2011 Hallo, binnenkort ben ik van plan om een dj set aan te schaffen, aangezien muziek, met name Dance en aanverwanten mij zeer sterk interesseren. Ik heb al wat research gedaan voor cdspelers en mixer, en de mixer ben ik al bijna zeker: de Behringer DJX-750 Is dit een goeie mixer? Zo ja, heeft hij een ingebouwde interface, waarmee ik (uiteraard) kan mixen met koptelefoon? Voor cdspelers weet ik het nog niet echt, maar ik ga ze tweedehands kopen, aangezien nieuwe en goeie cdspelers een bom geld kosten. En hoe moet je eigelijk beatmatchen, als je start met op elk deck 1 liedje dat nog niet speelt. Mvg Reageren
jeroenvangeel13 Geplaatst: 15 september 2011 Rapport Geplaatst: 15 september 2011 prima mixer. op eigenlijk elke dj mixer zit een optie om een kanaal afzonderlijk over je hoofdtelefoon te laten klinken. het beatmatchen zal met een "analoge" set het echte djen zijn. hier bedoel ik mee dat je zelf de platen sneller of langzamer zal moeten laten draaien om een beatmatch te krijgen. dit gaat niet als de platen uit staan, je moet namelijk zelf horen of hij gelijk loopt of niet. bijvoorbeeld, plaat A speelt af, plaat B over je hoofdtelefoon. zorg er dan voor dat plaat B even snel is als A en je kan hem over faden. de schermpjes op je mengpaneel zullen een poging doen om weer te geven hoeveel Beats Per Minute (BPM, snelheid van het nummer) er in je nummer zitten. maar deze schermpjes zijn niet zo goed dat je puur daarop kan beatmatchen. om je blik wat te verruimen zou ik eens opzoek gaan naar een "midi-controller". dit is een mengpaneel en cd spelers in 1. er gaan echter niet direct cd's in, maar hij word aangesloten op de computer. je kan dan met bijvoorbeeld traktor (een dj programma, bijna elk programma heeft ondersteuning), via je controller mixen. je geeft de knoppen op de controller een functie van het programma (als je op de play knop op de controller drukt begint je computer het ingeladen mp3tje te spelen.) de voordelen zijn je muziek collectie, je kan gewoon al je muziek op je harddisk zetten en vanaf daar afspelen. en beatmatchen gaat op deze systemen bijna vanzelf (als je de functie gebruikt) je kan met 1 druk op de knop 2 nummers beatmatchen. niet zo leuk natuurlijk als dj maar je hoeft de funtie niet te gebruiken. de bpm meters in de dj software zijn vaak wel erg goed en geven je dus steun bij het matchen. de kosten varieeren ongeveer van 150 tot 5000 euro. een instapmodel is dus (zonder computer) vaak goedkoper als een mengpaneel met 2 cd spelers. hoop dat je wat aan deze info hebt. succes met de keuze google eens op midi-controllers van behringer, reloop, of hercules. Reageren
MJ_Forever Geplaatst: 15 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 15 september 2011 (bewerkt) prima mixer. op eigenlijk elke dj mixer zit een optie om een kanaal afzonderlijk over je hoofdtelefoon te laten klinken. het beatmatchen zal met een "analoge" set het echte djen zijn. hier bedoel ik mee dat je zelf de platen sneller of langzamer zal moeten laten draaien om een beatmatch te krijgen. dit gaat niet als de platen uit staan, je moet namelijk zelf horen of hij gelijk loopt of niet. bijvoorbeeld, plaat A speelt af, plaat B over je hoofdtelefoon. zorg er dan voor dat plaat B even snel is als A en je kan hem over faden. de schermpjes op je mengpaneel zullen een poging doen om weer te geven hoeveel Beats Per Minute (BPM, snelheid van het nummer) er in je nummer zitten. maar deze schermpjes zijn niet zo goed dat je puur daarop kan beatmatchen. om je blik wat te verruimen zou ik eens opzoek gaan naar een "midi-controller". dit is een mengpaneel en cd spelers in 1. er gaan echter niet direct cd's in, maar hij word aangesloten op de computer. je kan dan met bijvoorbeeld traktor (een dj programma, bijna elk programma heeft ondersteuning), via je controller mixen. je geeft de knoppen op de controller een functie van het programma (als je op de play knop op de controller drukt begint je computer het ingeladen mp3tje te spelen.) de voordelen zijn je muziek collectie, je kan gewoon al je muziek op je harddisk zetten en vanaf daar afspelen. en beatmatchen gaat op deze systemen bijna vanzelf (als je de functie gebruikt) je kan met 1 druk op de knop 2 nummers beatmatchen. niet zo leuk natuurlijk als dj maar je hoeft de funtie niet te gebruiken. de bpm meters in de dj software zijn vaak wel erg goed en geven je dus steun bij het matchen. de kosten varieeren ongeveer van 150 tot 5000 euro. een instapmodel is dus (zonder computer) vaak goedkoper als een mengpaneel met 2 cd spelers. hoop dat je wat aan deze info hebt. succes met de keuze google eens op midi-controllers van behringer, reloop, of hercules. Bedankt voor het spoedige antwoord, maar ik denk toch dat ik beter ga zijn met een dj set dan met een controller, met de voornaamste reden dat er op een controller een sync knopje staat, en omdat je op fuiven toch sowieso moet draaien met een dj set met cdspelers. EDIT: Ken je toevallig een goeie cdspeler voor niet veel geld? Bewerkt: 18 september 2011 door MJ_Forever Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 16 september 2011 Rapport Geplaatst: 16 september 2011 Je moet gewoon op een dj gear leren mixen. Sync knopjes op een midi controller zijn zo goedkoop. Als je het echt goed wil doen, koop turntables . Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 19 september 2011 Rapport Geplaatst: 19 september 2011 Je moet gewoon op een dj gear leren mixen. Sync knopjes op een midi controller zijn zo goedkoop. Als je het echt goed wil doen, koop turntables . En ga er dan vanuit dat je voor kwaliteit al minstens 400 euro per tafeltje gaat neerleggen, waarvan je er sowieso al 2 nodig van hebt.. Ik zal als ik jou was ook nog eens de keuze van je mixertje heroverwegen, ik weet dat het er leuk uitziet en dat de prijs ook wel fijn is voor je.. Maar waarvoor je betaald krijg je ook, en dat is niet zo bijster veel.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.