Jump to content

GTA4 @ NIEUWE PC

OscarPownedYou

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb sinds afgelopen zondag (9 september) een nieuwe PC en deze bevalt mij zeer goed. 1 groot nadeel: GTA doet het slecht: hij laggt. Dus ik denk ik post hier even mijn specs en dan hoor ik wel wat de oorzaak kan zijn. Dus bij deze:

Merk & Serie: HP Pavilion P6615NL

Processor: AMD Athlon II X4 635 Processor 2.90 Ghz (4 processors dus)

Interngeheugen: 4 GB

Videokaart: ATI Radeon HD 5450 (1024 MB toegewezen)

Hardeschijf: 1,5 TB

Dat is het wel denk. Alvast bedankt voor de hulp.

PS mocht je meer info nodig hebben dan hoor ik het graag.

Geplaatst: (bewerkt)

Videokaart lijkt me niet erg krachtig, de CPU lijkt me het probleem niet aangezien deze gelijk scoort in benchmarks tegen een i5-2410m. En deze CPU kan GTA IV makkelijk aan.

Tevens zie ik op youtube aardig wat filmpjes die het op de laagste settings spelen met een HD 5450, je videokaart zal het probleem dus wel zijn.

Bewerkt: door Maikle
Geplaatst:

Videokaart lijkt me niet erg krachtig, de CPU lijkt me het probleem niet aangezien deze gelijk scoort in benchmarks tegen een i5-2410m. En deze CPU kan GTA IV makkelijk aan.

Tevens zie ik op youtube aardig wat filmpjes die het op de laagste settings spelen met een HD 5450, je videokaart zal het probleem dus wel zijn.

dus gewoon bij de settings bij graphics videokaart omlaag zetten ;)

Geplaatst:

Ja maar alles staat al op LOW! (behalve de beeldschermgrootte)

En ik heb 1GB videogeheugen en ik gebruik er maar 250 van op die manier, dat is toch raar? Hij zou makkelijk meer aan moeten kunnen?

Geplaatst:

Ja maar alles staat al op LOW! (behalve de beeldschermgrootte)

En ik heb 1GB videogeheugen en ik gebruik er maar 250 van op die manier, dat is toch raar? Hij zou makkelijk meer aan moeten kunnen?

Resolutie maakt ook het verschil uit, op youtube spelen ze allemaal op 800x600.

En je mag niet uitgaan van een groter geheugen = betere videokaart. Het gaat om hoe snel de videokaart allerlei informatie kan verwerken, de enigste manier om dit te zien is door middel van benchmarks.

Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt voor de hulp iedereen, ik zal het straks eens proberen.

UPDATE

Het werkte. Hij doet het nu wel normaal. Wel jammer maaja het is niet anders. Bedankt iedereen.

Bewerkt: door OscarPownedYou

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...