Jump to content

PC Upgrade


Alphatwin

Recommended Posts

Hallo, ik wil dus graag mijn gaan upgraden zodat ik spellen zoals GTA IV nog beter kan spelen.

Dus wou ik aan jullie mensen op het forum vragen of dit een goede upgrade is.

Specs die ik nu heb:

post-94240-1316276136,99.jpg

Upgrade die ik heb samengesteld:

post-94240-1316276237,25.jpg

Mvg, Alphatwin

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou eerder je videokaart upgraden in plaats van de processor. Die kan nog wel een tijdje mee, en nieuwere games hebben over het algemeen meer baat bij een snellere videokaart dan een snellere processor. GTA IV is hier eigenlijk een rare uitzondering op.

Kijk eens naar een AMD Radeon 6870 kaart, bijvoorbeeld!

EDIT: Wat is je budget? Als je heel veel geld te besteden hebt, kun je misschien wel je processor én videokaart upgraden.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou eerder je videokaart upgraden in plaats van de processor. Die kan nog wel een tijdje mee, en nieuwere games hebben over het algemeen meer baat bij een snellere videokaart dan een snellere processor. GTA IV is hier eigenlijk een rare uitzondering op.

Kijk eens naar een AMD Radeon 6870 kaart, bijvoorbeeld!

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik zou ook nog een andere videokaart erbij kunnen doen a;s dat niet te duur word.

Maar ik speel GTA IV Met Graphics Mods zoals Enb ICEnhancer etc, en ik wil ook nog BF3 erop kunnen spelen.

Mvg

EDIT: Ik heb 200-300 Euro te besteden, mijn Videokaart krijgt bij prestatiecijfer al een 7.3 dus dat zit wel goed.

Bewerkt: door Alphatwin
Link to comment
Delen op andere websites

Van mij moet je alleszins nooit meer hulp verwachten. Geduld is een schone deugd, schelden niet.

Sprunk zette je overigens op de goede weg: je processor is goed en heeft niet direct een upgrade nodig, maar je grafische kaart niet. Dat jij dan zo eigenwijs wil zijn om toch te besluiten dat de graka goed genoeg is, dat is jouw probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Beledigend bumpbericht en quotes daarop verwijderd. Geduld is vaak wel handig om te hebben op een forum. Niet iedereen heeft elke dag de tijd om uitgebreid te antwoorden. Heb gewoon een beetje geduld, want met zulke reacties als nu komt er de volgende keer een slot op je topic.

Ter informatie, ik zou niet al te veel afgaan op prestatiecijfers van Windows. Je kan veel beter kijken naar benchmarks en dergelijke. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou eerder je videokaart upgraden in plaats van de processor. Die kan nog wel een tijdje mee, en nieuwere games hebben over het algemeen meer baat bij een snellere videokaart dan een snellere processor. GTA IV is hier eigenlijk een rare uitzondering op.

Kijk eens naar een AMD Radeon 6870 kaart, bijvoorbeeld!

EDIT: Wat is je budget? Als je heel veel geld te besteden hebt, kun je misschien wel je processor én videokaart upgraden.

Ik raad je die zeker aan, kan GTA IV op Very High en is gewoon een keurige kaart. Ik spreek nu uit eigen ervaring.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke sorry voor dat ene bericht, ik was een beetje chaggrijnig op dat moment.

Want het duurde nogal best lang voor ik antwoord kreeg.

Maar bedankt voor de informatie.

Ik heb nog een vraagje ik heb 2 game pc's ff samengesteld, maar wat is beter de Q9400 of de AMD Phenom II X4 980 BE.

EDIT: welke van deze 2 samenstellingen is beter?

Q9400:

post-94240-1316533511,14.jpg

AMD Phenom II X4 980 BE:

post-94240-1316533582,39.jpg

Mvg

Bewerkt: door Alphatwin
Link to comment
Delen op andere websites

Oke sorry voor dat ene bericht, ik was een beetje chaggrijnig op dat moment.

Want het duurde nogal best lang voor ik antwoord kreeg.

Maar bedankt voor de informatie.

Ik heb nog een vraagje ik heb 2 game pc's ff samengesteld, maar wat is beter de Q9400 of de AMD Phenom II X4 980 BE.

Die Phenom ii X4 980 BE is beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke sorry voor dat ene bericht, ik was een beetje chaggrijnig op dat moment.

Want het duurde nogal best lang voor ik antwoord kreeg.

Maar bedankt voor de informatie.

Ik heb nog een vraagje ik heb 2 game pc's ff samengesteld, maar wat is beter de Q9400 of de AMD Phenom II X4 980 BE.

Die Phenom ii X4 980 BE is beter.

Dat dacht ik al.

Maar ik kan ook voor de i5 2500k 3.3Ghz gaan.

post-94240-1316534737,24.jpg

Bewerkt: door Alphatwin
Link to comment
Delen op andere websites

De phenom is nog steeds sneller, je zou eigenlijk nooit voor intel moeten gaan, omdat ze veel te veel geld vragen.

Het geld dat je ermee bespaart, kan je uitgeven aan een beetje videokaart. (bijvoorbeeld)

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

De phenom is nog steeds sneller, je zou eigenlijk nooit voor intel moeten gaan, omdat ze veel te veel geld vragen.

Het geld dat je ermee bespaart, kan je uitgeven aan een beetje videokaart. (bijvoorbeeld)

Maar die videokaart die ik bij die i5 heb gedaan die is toch goed?

EDIT:

Hier is een comparison van de i5 tegen de phenom.

http://www.anandtech.com/bench/Product/362?vs=288

Bewerkt: door Alphatwin
Link to comment
Delen op andere websites

De phenom is nog steeds sneller, je zou eigenlijk nooit voor intel moeten gaan, omdat ze veel te veel geld vragen.

Het geld dat je ermee bespaart, kan je uitgeven aan een beetje videokaart. (bijvoorbeeld)

Sorry maar dit klopt nie hoor...

Intel i7 is veeeel beter en sneller !

kijk maar op bench : http://www.cpubenchmark.net/common_cpus.html

Over de prijs ben ik het met je eens.

Bewerkt: door cessna
Link to comment
Delen op andere websites

De phenom is nog steeds sneller, je zou eigenlijk nooit voor intel moeten gaan, omdat ze veel te veel geld vragen.

Het geld dat je ermee bespaart, kan je uitgeven aan een beetje videokaart. (bijvoorbeeld)

Maar die videokaart die ik bij die i5 heb gedaan die is toch goed?

EDIT:

Hier is een comparison van de i5 tegen de phenom.

http://www.anandtech...duct/362?vs=288

Die gpu is goed, maar hoe beter hoe sneller.puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

De phenom is nog steeds sneller, je zou eigenlijk nooit voor intel moeten gaan, omdat ze veel te veel geld vragen.

Het geld dat je ermee bespaart, kan je uitgeven aan een beetje videokaart. (bijvoorbeeld)

Maar die videokaart die ik bij die i5 heb gedaan die is toch goed?

EDIT:

Hier is een comparison van de i5 tegen de phenom.

http://www.anandtech...duct/362?vs=288

Die gpu is goed, maar hoe beter hoe sneller.puh2.gif

Ja, maar die i5 2500k is beter ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...