Jump to content

Hoofdtelefoon

Recommended Posts

Geplaatst:

zoals de titel al zegt, ik zoek een goede hoofdtelefoon voor ongeveer 25/30 euro die goed is voor studiotoeppasingen zoals beats producen en m,n recordings monitoren tijdens het opnemen, want ik rap en maak zelf ook beats enzo :)

ik heb er al eentje van sennheiser op t oog, de HD201, maar ik weet niet of die goed genoeg is?

alvast bedankt!

Geplaatst:

Ik gebruik zelf de philips SBC HP400, hij heeft goed geluid, hij kan zegmaar de dingen die op je oren moeten helemaal draaien, het nadeel is dat ze niet helemaal over je oren heen gaan, wat ik zelf toch wel iets fijner vind.

De koptelefoon die ik heb was trouwens 15 euro

Geplaatst:

zoals de titel al zegt, ik zoek een goede hoofdtelefoon voor ongeveer 25/30 euro die goed is voor studiotoeppasingen zoals beats producen en m,n recordings monitoren tijdens het opnemen, want ik rap en maak zelf ook beats enzo :)

ik heb er al eentje van sennheiser op t oog, de HD201, maar ik weet niet of die goed genoeg is?

alvast bedankt!

Voor jouw budget zal je niet beter kunnen krijgen dan de HD201. Hij zit, van wat ik heb gelezen, enorm lekker op je hoofd. Hij heeft mooi warm geluid en hij weergeeft zelfs de bassnoten erg goed. Ik denk dat je voor jouw budget met de HD201 niet verkeerd kan gaan! :)

Geplaatst:

Ik heb trouwens nog een tip, ga is langs bij de mediamarkt ofzoiets, daar kan je de koptelefoons testen of ze goed zitten.

Geplaatst:

Ik zou gaan voor de HD205 van Sennheiser, ik heb beide koptelefoons gehad (205 nog steeds) en ik vind de HD205 fijner qua geluid. Zit niet zo goed als de HD201 omdat die echt over je oren heen valt en de HD205 op je oorschelpen steunt.

Na een tijdje gaat de HD205 irriteren maar dat is pas als je 'm drie uur non-stop op hebt ofzo. Voordeel van de HD205 is dat je de rechter oorschelt kunt wegdraaien zoals DJ's wel eens hebben.

102597_dj.jpg

Geplaatst:

Ik zou gaan voor de HD205 van Sennheiser, ik heb beide koptelefoons gehad (205 nog steeds) en ik vind de HD205 fijner qua geluid. Zit niet zo goed als de HD201 omdat die echt over je oren heen valt en de HD205 op je oorschelpen steunt.

Na een tijdje gaat de HD205 irriteren maar dat is pas als je 'm drie uur non-stop op hebt ofzo. Voordeel van de HD205 is dat je de rechter oorschelt kunt wegdraaien zoals DJ's wel eens hebben.

is die dan ook goed voor producen in fl studio en recordings monitoren?

Geplaatst:

Jullie noemen hier allemaal alternatieven voor de HD201, maar zijn budget is maar 25-30 euro, en daar vallen beide hoofdtelefoons buiten. Je kan de 202 misschien nog wel ergens goedkoper krijgen, als je die goedkoper kan vinden moet je inderdaad voor de 202 gaan. Het geluid van de 202 is toch weer een stukje beter dan de 201, vooral heeft deze een beter bereik met de bassnoten in vergelijking met de 201.

Geplaatst:

Jullie noemen hier allemaal alternatieven voor de HD201, maar zijn budget is maar 25-30 euro, en daar vallen beide hoofdtelefoons buiten. Je kan de 202 misschien nog wel ergens goedkoper krijgen, als je die goedkoper kan vinden moet je inderdaad voor de 202 gaan. Het geluid van de 202 is toch weer een stukje beter dan de 201, vooral heeft deze een beter bereik met de bassnoten in vergelijking met de 201.

ja ik heb hier een sennheiser HD 202 II gevonden voor 23 euro :)

maar t merk hoeft geen sennheiser te zijn hoor, andere merken zijn ook welkom, ze moeten dan wel beter zijn dan de sennheiser's die we hebben genoemd en nog steeds in me budget passen, als die er niet zijn ga ik denk voor de 202 :)

Geplaatst:

maar t merk hoeft geen sennheiser te zijn hoor, andere merken zijn ook welkom, ze moeten dan wel beter zijn dan de sennheiser's die we hebben genoemd en nog steeds in me budget passen, als die er niet zijn ga ik denk voor de 202 :)

Die zijn er amper, volgens mij. Vooral in deze prijsklasse is Sennheiser echt het toppunt van kwaliteit.

Geplaatst:

Die zijn er amper, volgens mij. Vooral in deze prijsklasse is Sennheiser echt het toppunt van kwaliteit.

nou ik heb een paar reviews gelezen over de 202, het schijnt dat de bouwkwaliteit niet zo goed is? en dat er heel snel een kabelbreuk onstaat?

Geplaatst: (bewerkt)

nou ik heb een paar reviews gelezen over de 202, het schijnt dat de bouwkwaliteit niet zo goed is? en dat er heel snel een kabelbreuk onstaat?

Dat is zeker zo'n reviewer die er 1 van de 100 keer tussen zit, die alleen maar zit te zeiken? :7 De kabels van (bijna?) alle Sennheiser DJ monitoring koptelefoons zijn heel dik, je moet toch wel met wat geweld komen wil je die breken. Over de bouwkwaliteit kan ik niet veel zeggen, ik vind persoonlijk dat die koptelefoons heel stevig in elkaar zitten, maar dat kan per persoon verschillen. Wat ik over het algemeen bij de reviews van de 202 wel zie, is dat het draagcomfort wat minder is dan de 201. Het is maar net wat je wilt, geluidskwaliteit iets meer, of draagcomfort iets meer! :)

Bewerkt: door Gta Ripper
Geplaatst: (bewerkt)

nou dees heeft denk geen dikke kabel zoals ik t zie?

post-71896-1316346252,79.jpg

Kabelbreuk komt voornamelijk bij de oordopjes van sennheiser voor (zelf ervaring mee) (2x CX150 en 1x CX250 op die manier stuk gegaan)

Ik heb nu een HD407 voor een prikkie gekocht in Belgie (10 euro)

Ik heb al een tijdje en de kabels zijn dik genoeg denk ik.

dus de kans op kabelbreuk lijkt me niet erg groot bij de hoofdtelefoons.

Bewerkt: door PorZ19

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...