Jump to content

Logitech G25 Automatische Shifter?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Is er voor de Logitech G25 Steering Wheel een automatische shifter.

zoiets als dit:

automatic-transmission-shifter.jpg

Ik heb google al afgezocht en kon niks vinden.

Mvg, Max

Geplaatst:

Daarnaast, wat moet je met een automatische shifter?

Voor Realistische spellen lijkt het mij best wel leuk hoor..

Ontopic:

Je hebt 3 standen voor je G25

- Flippers ( aan het stuur )

- Handmatige pook, 1-2-3-4-5-6 + ingedrukt = achteruit

- Racestand zoals bij rallyauto's, 1+2+3+4+5+6-5-4-3-2-1, door pook naar voren en achter te schakelen. Deze stand krijg je door de pook ingedrukt te houden en dan aan de draaiknop op de G25 te draaien.

Misschien dat jezelf nog je G25 kan modden richting een automaat, sommige hebben bijvoorbeeld een km-teller op z'n G25, of een handrem. :D

Geplaatst:

KM Teller ben ik mee bezig maar weet niet hoe ik er aan moet gaan beginnen kweet niet welke spullen ik nodig heb.

En met die shift bak ga ik niet aan liggen te modden.

Ik dacht er is misschien wel ergens het zelfde als de pookconsole. Alleen dan met die automatische bak op de Foto.

Als je automaat wil rijden is dat leuker. Maar ik zat me te bedenken geen enkel spel heeft zoiets met P En D En R zoals op de foto.

Mvg, Max

Geplaatst:

KM Teller ben ik mee bezig maar weet niet hoe ik er aan moet gaan beginnen kweet niet welke spullen ik nodig heb.

En met die shift bak ga ik niet aan liggen te modden.

Ik dacht er is misschien wel ergens het zelfde als de pookconsole. Alleen dan met die automatische bak op de Foto.

Als je automaat wil rijden is dat leuker. Maar ik zat me te bedenken geen enkel spel heeft zoiets met P En D En R zoals op de foto.

Mvg, Max

Kilometer teller kan ik je wat vertellen, maar ik moet wel weten wat je ermee precies bedoeld.

Ik heb namelijk een auto teller van een VW Polo, waarschijnlijk dit weekend ga ik het complete dashboard halen uit dezelfde auto waar de teller vanaf komt.

Maar ben met zoiets vergelijkbaars bezig, heb namelijk al de teller qua lampjes klaar en weet wat wat doet, enkel heb ik de chips voor het aansturen nog niet.

Deze teller is elektronisch geregeld(Bij Volkswagen zit je dan aan bouwjaar 92/93 tot 99/00, weet niet precies), en dat moet omdat je met een teller die met een tellerkabel werkt niet elektronisch kunt aansturen.

Tevens tellers die op canbus(is bij VW in 2000/2001 gekomen maar denk dat de meeste merken na die tijd ermee gekomen zijn) werken kun je ook niet aansturen omdat die met code/signaal taal werken.

Om deze elektronische tellers aan te sturen kun je een zogenaamde Revburner kopen, dit is een chip waar je een elektronische teller mee kunt aansturen via een usb.

Revburner kost zo'n 35 euro per chip, en werken zover ik weet enkel op de PC.

Helaas deden meerdere bedrijven vergelijkbare producten leveren maar zijn die failliet of zijn ze gestopt met deze chips.

En de Revburner kun je instellen als kilometer teller als toerenteller(helaas niet beide tegenlijk), dus wil je beide aansturen heb je er 2 nodig!

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi,

Daar kom ik een heel eind mee!

Ik wil dan gewoon de tellerbak dus via die chips aan sluiten op de PC. Ik wil ze allebei laten werken.

Heb je links van die chips?

De rechter zou ik dan willen maken:

Mvg, Max

Bewerkt: door MaxVito
Geplaatst:

Hoi,

Daar kom ik een heel eind mee!

Ik wil dan gewoon de tellerbak dus via die chips aan sluiten op de PC. Ik wil ze allebei laten werken.

Heb je links van die chips?

De rechter zou ik dan willen maken:

Mvg, Max

Chips kun je vinden door Revburner in google te typen, eerste link als goed is, is van SymProjects.

Alles staat in Britse Ponden, maar twee chips, met twee adapters en twee usb kabels en verzenden zit je op zo'n 92 euro.

Een enkele chip is al 39 euro met verzenden en verder niks qua kabels etc.

De rechter is een Golf 4 tacho, en de niet-canbus versie is duur.

Je moet als je een Golf 4 tacho in je handen hebt, naar codes gaan zoeken en moet je het getal 919 zoeken, zie je 920 dan heb je een canbus versie.

Las laatst aan dat de 919 versie voor wel 350 euro weg gaan, omdat ze in de vorige generaties auto's gebruikt kunnen worden zijn ze aardig gewild.

Als je toch perse een Golf 4/Bora teller wilt, op naar de sloop en sloop iedere Golf 4/Bora teller eruit en zoek naar de magische 919.

920jes kun je weer naar binnen smijten, want in dit project zijn ze waardeloos ;)

Hier zijn wat pics van mijn tellerbak:

291onbk.jpg

2lau7c.jpg

Tegen die tijd dat ik het frame ga maken voor het dashboard en de rest zal ik een topic aanmaken :Y

Nu heb ik atm te weinig voortgang om het interessant te houden ;)

Geplaatst:

dus ik moet een 919 hebben?

Correct, al kan het zijn dat het onderste boven erop staat(616) ;)

Staat op meerdere plekken, namelijk:

e80mye.jpg

15gz879.jpg

En intern zal het ook wel een aantal keren staan ;)

Ohja, als je gaat kijken voor een teller, knip dan een stuk tellerkabelboom af, zodat je de stekker hebt ;)

dus ik moet een 919 hebben?

C

Ohja, als je gaat kijken voor een teller, knip dan een stuk tellerkabelboom af, zodat je de stekker hebt ;)

Dit snap ik niet zo goed?

Maar kun je ook foto's maken van jou bouw als je bezig bent?

Als je de Revburner besteld. Heb je dan alle kabels er bij op de site van symprojects?

Maar bij de golf 4 tellerbak zit ook de 919 op?

(http://link.marktplaats.nl/484886726)

En staat er ook bij andere tellerbakken 919 op? (denk aan mercedes-benz )

Geplaatst:

Dit snap ik niet zo goed?

Maar kun je ook foto's maken van jou bouw als je bezig bent?

Als je de Revburner besteld. Heb je dan alle kabels er bij op de site van symprojects?

Maar bij de golf 4 tellerbak zit ook de 919 op?

(http://link.marktplaats.nl/484886726)

En staat er ook bij andere tellerbakken 919 op? (denk aan mercedes-benz )

Het is handig voor het doorlussen dat je de stekker zelf ook hebt, anders moet je kabels rechtstreeks op de pinnetjes verbinden en dat is kut.

Van mijn bouw ga ik zeker foto's maken, maar moet nog veel regelen en sparen ervoor ;)

En met mijn lage inkomen gaat dit wel eventjes duren ;)

Op de SymProject site staan alle kabels die je nodig hebt en op de revburner pagina staat welke kabels/accessoires je nodig hebt, maar een revburner is enkel de chip en kabels/adapters moet je apart bestellen.

Bij de Golf 4 tellers staat ook een 919 of een 920 op, dat is de identificatie nummer voor canbus of niet canbus modellen.

En nee, bij Mercedes zal er wss iets anders staan dan 919/920, waaraan je het bij een MB kunt zien durf ik je niet te vertellen.

Oke,

heb je ook links voor de kabels?

ik wacht met maken tot dat jij het hebt gemaakt dan kan ik jou volgen :D

heb jij trouwens ook jou shifter stroever gemaakt?

Geplaatst:

Oke,

heb je ook links voor de kabels?

ik wacht met maken tot dat jij het hebt gemaakt dan kan ik jou volgen :D

heb jij trouwens ook jou shifter stroever gemaakt?

Op de SymProject site staan ze in de shop, USB kabels zijn tevens ook gewoon in Nederland te koop, zijn universele kabels.

Voor stroom heb je de Power Supply EU nodig, of DC Power plug is voor als je al een adapter hebt met de juiste voltages en mA.

Precieze daarvan zul je effe op de site moeten zoeken ;)

Ik heb atm geen G25/27, die komt volgende maand.

Maar ik ga hem zeker stroever maken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...