Jump to content

Gebruik van "al die andere" functies op je console

30 leden hebben gestemd

1. 1. Welke spelconsole heb je?

• [img]http://aux2.iconpedia.net/uploads/3078326311013261971.png[/img]
      19
    • [img]http://aux.iconpedia.net/uploads/226498531866096864.png[/img]
      13
  2. 2. Gebruik je social media zoals Twitter en Facebook op je console?

• Ja, dagelijks
      0
    • Ja, soms
      3
    • Nee, dat doe ik gewoon op mijn PC of laptop
      27
  3. 3. Gebruik je de multimedia functionaliteiten voor films / muziek op je console?

• Ja, dagelijks
      8
    • Ja, soms
      16
    • Nee, dat doe ik gewoon op m'n TV
      6
  4. 4. Wanneer je een nieuwe console zou kunnen kopen, zijn dit soort functies dan belangrijk?

• Helemaal niet
      8
    • Alleen het films kunnen kijken is een pluspunt
      10
    • Ja, dit neem ik zeker mee in mijn keuze
      12

Recommended Posts

Geplaatst:
GTAGames.nl afbeelding
GTAGames.nl afbeelding

Gamers!

Een brandende vraag die ik hier maar eens moet gaan stellen. Ik ben erg benieuwd hoe andere gamers omgaan met al die extra functionaliteiten op je spelconsole, die toch eigenlijk voor iets anders bedoeld is.. Want, wat voegt het eigenlijk toe?

De primaire functie van een spelconsole is dat je erop kan gamen. Grote reuzen Sony en Microsoft verzinnen de vreemdste dingen om speciaal voor ons toe te voegen, maar wat heeft het eigenlijk allemaal voor nut? Als ik naar mezelf kijk, dan heb ik mijn spelconsole om te kunnen gamen, niet om te twitteren. Ook niet om films te kunnen kijken, ik gebruik deze functionaliteit eigenlijk alleen wanneer ik beeldmateriaal wil zien die niet via de BluRay speler kan worden afgespeeld.

Ik denk sowieso dat het einde een beetje zoek is.. Je kan op internet primair terecht voor dit soort dingen, en dat lijkt me wel genoeg. Maar als je vandaag een BluRay speler koopt, of een TV, of een spelconsole, of een telefoon.. Overal zit van alles in! :cab: Ik kan bijvoorbeeld Youtube video's op een smartphone, via de BluRay, op de Wii en uiteraard op de PC bekijken.. Is het nodig? Is het nuttig?! Ik vraag me echt af hoe anderen daar tegenaan kijken. Ik ben dus niet alleen nieuwsgierig naar de poll resultaten, maar eigenlijk ook wel naar jullie reacties.

Geplaatst:

Leuke vraag, ik gebruik zelf de muziek en films optie op mijn PS3, internet optie niet echt omdat ik mijn PC en PS3 naast elkaar heb lopen.

Daardoor gebruik ik ook geen Youtube en de filmcanaal optie van Sony gebruik ik ook niet.

Foto optie gebruik ik trouwens niet, heb de meeste foto's toch op de PC staan en niet op mijn externe schijf.

Geplaatst:

Ik heb zelf geen DVD speler omdat ik altijd de xbox (of mijn pc) gebruik om films te kijken, wat ik erg vaak doe trouwens.

Ik heb gehoord dat je een webbrowser heb op de PS3. Als ik er een zou hebben zou ik daar waarschijnlijk ook gebruik van maken omdat ik dan vanuit mn bed kan internetten.

Ook gebruik ik internet op mijn mobiel vrijwel dagelijks.

Dus ja, ik vind die extra dingen wel handig :) .

Geplaatst:

Kan je twitteren met je console? Oh, leer ik ook eens wat nieuw :7

Ik heb beide consoles, en sinds kort gebruiken wij de XBox 360 MediaCenter voor, nja, de mediacenter. Is wel heel erg fijn, wij gebruiken Vuze, en daarmee kan je heel simpel een bestandje naar de XBox versturen, die comprimeert het automatisch naar de juiste formaten, en dan kan je het binnen ogenblikken op je TV kijken. Heel handig als je geen televisie abbonoment hebt :puh:

Voor de PS3 heb ik hem wel gebruikt voor muziek en films, maar dan niet via het netwerk maar gewoon via een simpel USB-stickje. Het netwerk verhaal heb ik nog niet geprobeerd, de PS3 staat op dit moment bij mijn moeder.

Mis in de poll trouwens de optie om beide consoles aan te vinken :puh:

Oh, en niks tegen youtube op smartphones. Dat is écht verdomd handig als je mensen wilt laten zien wat klassiekers zijn zoals Teeny Weeny String Bikini.

Geplaatst:

Ah, ik ben Vuze nu aan het installeren, die kende ik namelijk nog niet. Eens kijken hoe dat in elkaar zit. De poll heb ik even aangepast, dus je kan nu aangeven dat je beide hebt.

Geplaatst:

Ik weet niet of het ook helemaal als console beschouwd kan worden, maar ik heb een PSP, en daar heb je ook allemaal extra functies behalve gamen. En ik moet zeggen dat ik wel alles al eens gebruikt heb. Internet gebruik ik het vaakst wel, maar soms eens een filmpje, liedje of wat afbeeldingen erop bekijken kan ook nog wel.

Er is ook nog iets van comics of ik weet niet wat het was op (weet niet waar men psp is dus ik kan het niet even nakijken xD), dat is het enige dat ik nog niet heb gebruikt, omdat de ondersteunende landen / taal niet Nederland(s) of België is, maar allemaal andere talen :puh:.

Geplaatst:

Ik gebruik m'n Xbox enkel om te gamen (en XBLM's te versturen). Films kijken doe ik op de BluRay-speler, internet en Twitter e.d. doe ik op de PC of mobiel. Ik koop een spelcomputer om te gamen, niet voor al die andere functies (Lang leve de ouderwetse Nintendo _O_)

Geplaatst:

Ik heb mijn PlayStation 3 gekocht voor het gamen (duh), maar nu game ik al een tijdje zo goed als niet meer. Toch gebruik ik die nu wekelijks (in de vakantie dagelijks) voor naar films te kijken. Op mijn PC of laptop naar films kijken vind ik niet leuk door de slechte locatie en/of kleine scherm, daarom zet ik films vaak op mijn USB stick (wat gratis ipv daarvoor een DVD te branden) en steek ik deze in mijn PS3. Als ik eens een blu-ray heb (wat zo goed als nooit voorkomt) stop ik deze ook in mijn PS3, uiteraard. Ik vind die functie dan ook een pluspunt voor de PS3 en dat is dan ook één van de redenen waarom ik voor een PS3 ben gegaan.

Internetten doe ik eigenlijk niet op mijn PS3, dat is dan ook verschrikkelijk onhandig. Muziek luisteren doe ik op mijn PC, en foto's bekijken doe ik over het algemeen niet. xD

Geplaatst:

Dat internetten op de PS3 is inderdaad een ramp. Een controller is gewoon niet gemaakt om een toetsenbord en een muis te vervangen. Je zult mij dus ook niet zien GTAForummen of tweakers.netten op een console.

Muziek luisteren, daar gebruik ik Spotify voor. Wat dus ook niet werkt op een console.

Geplaatst:

Ik gebruik mijn 360 alleen voor het gamen en om DVD's te kijken, alleen jammer dat dat ding zoveel herrie maakt terwijl je een film kijkt. Al die andere (extra) mogelijkheden negeer ik maar gewoon, internetten doe ik wel op de Computer of op een Smartphone, als ik die ooit nog eens aanschaf. Ik snap niet dat mensen het zo handig vinden om al die dingen op een console te doen, geef mij inderdaad maar een toetsenbord en muis in plaats van een controller, dat lijkt me voor geen meter werken. Ik vind het dus eigenlijk een beetje onzin al die mogelijkheden, maar ja, het kan tegenwoordig niet commercieel genoeg meer zijn.

Geplaatst:

Ik heb een Playstation 3 en ik gebruik mijn PS3 alleen maar voor gamen. Voor de social media heb ik een smartphone en een laptop. Ikzelf vind het onzin, een PS3 is om te gamen, klaar. De overige functie's zijn leuk om te showen maar de keren dat je ze gebruikt is 0,0.

Geplaatst:

Jazeker, omdat PS3 gebruik maakt van blue-ray hoefde wij geen Blue-ray speler erbij te kopen, gewoon eenvoudig films kijken via de PS3. Heerlijk !:)

Geplaatst: (bewerkt)

Ik gebruik m'n 360 om te gamen en DVD's te kijken, als m'n vriendin bij me is. Aangezien m'n DVD speler kapot is. Dan is het wel makkelijk. Maar Twitter gebruik ik toch niet. En XBLM's sturen vind ik ook zeer vervelend. Ookal stuur ik niet vaak XBLM.

Bewerkt: door Flokkert
Geplaatst:

Ik gebruik geen van alle functies. Ik gebruik de Xbox360 alleen als Gameconsole, wil ik een film kijken dan gebruik ik wel een DVD-speler.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...