Jump to content

Huizen kraken

Recommended Posts

Geplaatst:

Inderdaad, ik snap dat je er tegen bent. Maar de ondersteuning van daklozen en armen zou vele beter mogen. Dat ze geld geven aan diegene die het nodig hebben, in plaats van de rijken hun zakken nog meer te vullen.

Die worden in Nederland inderdaad gevuld :7 . In Nederland mag je op alles wat je verdient boven de +- €50.000 bruto per jaar, wat op zich nog niet eens heel veel is, 52% belasting betalen. Daarmee staan we dus al op de 1e plaats van alle euro landen.

• Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Dutchy3010

5

• GolfG60

5

• PunkyF00l

5

• flippie13

3

Geplaatst: (bewerkt)

Nederland heeft een goed genoeg sociaal stelsel en kraken lijkt mij onnodig. En om als voorbeeld te nemen dat er laatst in amsterdam molotov cocktails naar het politiebureau is gegooid "omdat de krakers het niet eens met de nieuwe wet zijn" slaat helemaal nergens op. Je kan al zien wat voor tuig dat is.

Ik rij elke dag naar het station toe, en op het industrieterrein hebben zij ook een oude fabriek gekraakt, het is een zooitje daar. Er waren al 3 jaar geleden plannen om het plat te schuiven, maar de krakers houden dit tegen! En als je daar een half uur gaat observeren kan je zien dat iedere normale persoon er met een grote boog omheen loopt.. Als je ze ziet, lijkt het net de familie van flodder.

Dat is mijn mening, dus wat mij part mogen ze wel een keer aan het werk om een huisje te kopen, en als ze niet geschikt zijn dan lost de overheid het wel op.

Bewerkt: door Maikle
Geplaatst: (bewerkt)

Nee, ik heb het over die andere "armen". Als je altijd gaat kijken naar de profiteurs kom je helemaal niet ver. "en zich te goed voelen om in de supermarkt om de hoek te werken?" Jij voelt je precies te goed om armen te helpen?

Nou nee, we betalen allemaal ervoor, dmv. belasting.

En die 'armen' kunnen ook naar een uitzendbureau gaan, want als Oostblokkers daarmee werk kunnen vinden, kunnen zij dat vast ook.

Maar hoe jij het brengt, daarvoor heb ik een simpel iets voor, als je niks voor je geld wilt doen, moet je niet klagen dat je geen zak hebt.

Daarnaast kun je kraken ook als een vorm van belastingontduiken zien, als jij/eigenaar/huurder een huis huurt of koopt betaal je er belasting over en een kraker doet dit juist niet.

Maar het wordt mooi gepresenteerd dus dan mag het blijkbaar :?

Maarja, Nederland heeft wel wat meer rare fratsen aan zich, dus dit is niet zo verbazend.

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Oh ja? En over welke "armen" heb jij het dan? Mensen die de hele dag thuis uit hun neus zitten te eten en zich te goed voelen om in de supermarkt om de hoek te werken? Dan verdien je ook niet alle luxe... Er is een mooi sociaal vangnet in Nederland, die imo zelfs iets te coulant is. Niemand hoeft te kraken wanneer die enigszins zijn leven op orde heeft (geen gokschulden, drugsverslaving, etc).

Nee, ik heb het over die andere "armen". Als je altijd gaat kijken naar de profiteurs kom je helemaal niet ver. "en zich te goed voelen om in de supermarkt om de hoek te werken?" Jij voelt je precies te goed om armen te helpen?

Er bestaat geen echte armoede in Nederland. Iedereen kan simpelweg een (al is het nog zo klein) huisje huren, alleen heb je dan niet veel geld om luxegoederen te kopen. Al zit je in de bijstand dan kan het nog wel (m.b.v. huursubsidies e.d.).

En for your information, ik doe al 2 jaar elke week vrijwilligerswerk voor die zogenaamde "armen", iets waardoor ze meer geld overhouden dan normaal en wat een last van hun schouders is. Dus nee, ik voel me niet te goed om "armen" te helpen.

Die worden in Nederland inderdaad gevuld :7 . In Nederland mag je op alles wat je verdient boven de +- €50.000 bruto per jaar, wat op zich nog niet eens heel veel is, 52% belasting betalen. Daarmee staan we dus al op de 1e plaats van alle euro landen.

Klopt. Daar komt nog bij dat degene met een hoger inkomen verschillende faciliteiten in de belastingwetgeving niet hebben (bijvoorbeeld bepaalde aftrekposten/heffingskortingen) EN dat je vanwege te hoog inkomen geen recht hebt op bepaalde subsidies. Dus je betaald een hoger effectief belastingtarief, dus niet alleen proportioneel meer maar ook nog eens hoger tarief, en je krijgt minder subsidies.

Als je alleen al naar het belastingstelsel kijkt, wordt daar uitgegaan van het "sterke schouders dragen zwaarste lasten"-principe. Het belastingstelsel hangt aan elkaar van herverdeling.

Geplaatst:

Krakers oppakken, paspoort afnemen en het land uitgooien. Als ik een huis koop en het lekker leeg wil laten staan, omdat ik dat gewoon leuk vind, moet ik dat vooral kunnen doen. En de eerste de beste kraker die meent een stap in mijn pand te mogen zetten graag op een enkeltje Antarctica ofzo.

Geplaatst:

Krakers oppakken, paspoort afnemen en het land uitgooien.

dat wordt leuk voor alle autochtone krakers onder ons :bonk:

worden we dan op zee gedropped?

pirate-plank.jpg

----

even ontopic, ik vind dat kraken verboden moet worden. Leegstaande huizen moeten naar een paar jaar bezet worden door de gemeente, mocht de eigenaar niet respons geven... doet hij dit wel, en is hij bewust dat dit huis vrijstaat ( en wilt er niets tegen doen ), dan staat het huis gewoon maar leeg...

Geplaatst:

Bijvoorbeeld. Of in een random vliegtuig zetten. Of vastzetten in een isoleercel totdat ie vrijwillig vertrekt. Er zijn legio voorbeelden denkbaar.

Geplaatst:

Oh sorry mannen, mischien even vermelden dat ik uit België kom.

Hoezo, is (logisch?) denken daar anders dan?

Nee maar miss hebben ze daar geen leger des heils ofzue. weet ik veel. Fatsoenlijk wegen hebben ze daar iig niet

Geplaatst:

Oh sorry mannen, mischien even vermelden dat ik uit België kom.

Hoezo, is (logisch?) denken daar anders dan?

Nee maar miss hebben ze daar geen leger des heils ofzue. weet ik veel. Fatsoenlijk wegen hebben ze daar iig niet

Ze hebben er wel vette frieten :bier:

Of ze een legers des heils of een variant erop hebben weet ik niet.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bijvoorbeeld. Of in een random vliegtuig zetten. Of vastzetten in een isoleercel totdat ie vrijwillig vertrekt. Er zijn legio voorbeelden denkbaar.

haha :bonk:

hoe duur denk je dat een vliegtuig ticket of een nachtje in een isoleercel wel niet kost...

oooh... je bedoelt met z'n allen in 1 cel ( 100 man ofzo ), nee dan ben ik stil: da's een goed plan :schater:

Geplaatst:

Er is weer veel gezeur om de wetgeving omtrent kraken. Wat vinden jullie daarvan? Moet kraken toegestaan worden, of juist niet?

Het verbod moet blijven, en mag wat mij betreft nog harder aangepakt worden. Je zou maar geld gestoken hebben in vastgoed en er komt een zooitje tuig de boel vernielen, dan zou je ze het liefst er zelf uit trappen. Als de ME dit doet dan hoeven mensen hun bezittingen niet zelf te verdedigen, maar doet de ME dit. Dus nog strenger mag het van mij, dezelfde aanpak als bij indringers die in je huis binnen komen waar je in woont ( maar dan de echte amerikaanse aanpak daarin )

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...