Jump to content

Langzame harde schijven.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo allemaal.

Mijn harde schijf is redelijk traag.

Wat ik raar vond, is dat ik een C en een D schijf heb, terwijl er maar één harddisk in mijn PC zit.

Snelheden van harde schijven:

C: lezen 59.38 MB/s. Schrijven 55.40 MB/s.

D: lezen 57.82 MB/s. Schrijven 54.35 MB/s.

Mijn externe harde schijf is aangelsoten op een USB 2.0 port en haalt ook maar een snelheid van 31 MB/s, met XfastUSB (een programmaatje van mijn moederbord) haalt hij maximaal 40 MB/s.

Dit zijn mijn specs:

Report of Kelwin's computer

Executed on 9-10-2011, 17:10:30

----------------------------------------------------------------------

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Manufacturer: To Be Filled By O.E.M.

- Computer Model: To Be Filled By O.E.M.

- Computer Name: KELWIN-PC (in workgroup WORKGROUP)

- System Type: x64 (64-bit) system

Motherboard

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Manufacturer: ASRock

- Model: 785GM-S3

- BIOS Manufacturer: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: Default System BIOS, version P1.00

- Connections: PCI1 (Free), PCI2 (Free), PCIE1 (Free), PCIE2 (In use)

- Ports:

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Phenom™ II X4 955 Processor (Quad Core)

- Clock Speed: 3200 MHz

- Socket & Cache(s): CPUSocket, 2.048 KB L2 Cache, 6.144 KB L3 Cache

Memory

¯¯¯¯¯¯

- Size: 8.191 MB RAM

- Type(s): 4.096 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, DIMM), 4.096 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, DIMM)

Harddisk

¯¯¯¯¯¯¯¯

- File Format(s): NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (F:)

- Size: 2.095,70 GB (97,56 GB (C:) + 135,13 GB (D:) + 1.863,01 GB (F:) )

- Free Space: 1.926,29 GB (56,68 GB (C:) + 96,48 GB (D:) + 1.773,13 GB (F:) )

Drives

¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Unknown, F: Lokale harde schijf

- Model(s): C: ST3250824AS ATA Device IDE, D: Schijfstation USB, E: _NEC DVD+-RW ND-3650A ATA Device

Sound Card

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Manufacturer: Advanced Micro Devices

- Model: AMD High Definition Audio Device

Graphics Card

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Radeon HD 6670

- Video Processor: ATI display adapter (0x6758)

- Memory Size: 1.024 MB VRAM

- Driver: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, version 8.881.0.0

Display

¯¯¯¯¯¯¯

- Manufacturer: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Screen Resolution: 1280x1024 (Normal 5:4 SXGA)

- Color Depth: 32-bit

- Refresh Rate: 75 Hz

Mouse

¯¯¯¯¯

- Manufacturer: Microsoft

- Model: HID-muis

- # of Buttons: 2

- Connection: USB

Keyboard

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- # of Function Keys: 12

Network Card

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(s): Realtek PCIe FE Family Controller (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3), Atheros AR5007UG Wireless Network Adapter (Ethernet 802.3)

- Addresses: IP: 5.149.89.106, MAC: 7A:79:05:95:59:6A, DHCP: 5.0.0.1 & IP: 192.168.2.16, MAC: 00:21:63:57:06:CA, DHCP: 192.168.2.254

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Version: 11.0

Operating System

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Name: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Version: 6.1.7601

- Service Pack: Service Pack 1

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Generated by Flitskikker InfoTool (Version 3.1.0.136)

http://flitskikker.f...ftware/infotool

Bewerkt: door kelwin
Geplaatst:

Wat meer info a.u.b. Hoe groot is die ene HDD die jij volgens jezelf hebt? Is het een merk-pc of zelfgebouwd? Heb je een virusscanner? Werkt je pc wel fatsoenlijk in de Veilige Modus?

Wat meer info a.u.b. Hoe groot is die ene HDD die jij volgens jezelf hebt? Is het een merk-pc of zelfgebouwd? Heb je een virusscanner? Werkt je pc wel fatsoenlijk in de Veilige Modus?

De C en D schijf is een ST3250824AS

Externe hdd is een Samsung g3 station 2TB.

Ik heb panda cloud antivirus free als anti-virus programma.

<br><br>Het is een zelfgebouwde PC

De harde schijf is volgens mij niet echt zo nieuw meerpuh2.gif

maar dat de externe harde schijf langzaam is begrijp ik niet.

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

Hm, dat klinkt wel heel erg vreemd. Je HDD is opeens opgesplitst in twee partities....

Download Malwarebytes' Anti-Malware dan maar eventjes en laat die een volledige scan doen.

Geplaatst:

Het lijkt me sterk dat hij zelf er een recovery partitie in heeft gegooid (het is immers een zelfbouw pc) en zich dan nu afvraagt wat die tweede partitie is :puh:

Geplaatst:

is die 2de partitie niet gewoon een recovery partitie?

Dat heb ik ook...

Tweede HDD (D) is geen recovery partitie als het goed is, de persoon die mijn PC inelkaar heeft gezet, heeft de harde schijf in twee partities gesplitst om de D schijf voor spelletjes, films te laten dienen. de C schijf is gewoon voor windows.

Als ik thuis ben, zal ik malware laten een volledige scan laten doen.

Geplaatst:

Dat is volgensmij niet zo sloom hoor?

Bij mij gaat iets van de C naar de D schijf kopieren ongeveer met 25-30 mb/s... En 't zijn 2 verschillende schijven (7200 rpm)

Dat is volgensmij niet zo sloom hoor?

Bij mij gaat iets van de C naar de D schijf kopieren ongeveer met 25-30 mb/s... En 't zijn 2 verschillende schijven (7200 rpm)

Ik heb sataII. dus daarom vind ik het vreemd dat ze zo sloom zijn. ik gebruik crystaldiskmark als test.

Bewerkt: door kelwin

ik heb ff getest: Bij mij op mn C schijf uit 2005-2006 ofzo zegt ie: 50.17 MB/s (read) en 48.81 MB/s (Write)

(is een S-ATA 7200 RPM schijf. Kan wel ff kijken wat voor merk + type als je dat wil weten, maar denk niet dat het belangrijk is.)

Bewerkt: door DennOOOtje
Geplaatst:

ik heb ff getest: Bij mij op mn C schijf uit 2005-2006 ofzo zegt ie: 50.17 MB/s (read) en 48.81 MB/s (Write)

(is een S-ATA 7200 RPM schijf. Kan wel ff kijken wat voor merk + type als je dat wil weten, maar denk niet dat het belangrijk is.)

dat kan wel belangrijk zijn, op je harde schijf staat een sticker met de info erop.

Kan het niet zo zijn dat mijn SATA-300 Harde schijf is verbonden met een SATA-150 kabel? En dat de snelheid dan door dit wordt afgeremd?

Ik heb mogelijk de oorzaak gevonden van de slome C schijf, Partitie D heb ik verwijderd;(kijk naar de bijlage)ALs ik het vinkje bij ''DMA inschakelen'' weg haal, dan staat mijn harde schijf op PIO mode 4, mijn harde schijf is dan nog slomer, namelijk met maximaal 1.7 MB/s, nu is mijn snelheid 60 MB/s, maar ik weet zeker dat ik een SATA-300 harde schijf heb, ik heb het op het internet opgezocht.De harde schijf werkt nu op Ultra DMA Mode 6, ik heb op dit artikel op wikipedia gezien dat de snelheid maximaal 133 MB/s is, wat redelijk waar kan zijn;http://en.wikipedia.org/wiki/Parallel_ATA#Speed_of_defined_transfer_modes

Wat is er dan aan de hand, drivers verkeerd geinstalleerd?post-66031-1321561101,71.png

>>> Door Thundercover: Triple-post samengevoegd. Gebruik voortaan de Bewerk-knop.<<<

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...