Jump to content

Mailto-links


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Neem gewoon een goed html-programma. Kan je meteen zien wat je fout doet. Text-editor is leuk voor het begin om kleine websites te maken, maar wil je meer gaan doen dan is een programma toch echt veel handiger. En zoals Kloep zei moet je toch echt werken in .html en niet in .txt.

Link to comment
Delen op andere websites

Neem gewoon een goed html-programma. Kan je meteen zien wat je fout doet. Text-editor is leuk voor het begin om kleine websites te maken, maar wil je meer gaan doen dan is een programma toch echt veel handiger. En zoals Kloep zei moet je toch echt werken in .html en niet in .txt.

Maar ik vertelde al dat we niet bezig zijn met een professionele site of weet ik veel wat. :puh: Het gaat slechts om een simpele sites. Kijken wat onze kwaliteiten zijn als het gaat om het onderdeel 'informatie' van de afkorting ICT. Ofwel, in welke mate we zoeken naar informatie over HTML. :puh:

Daarnaast, hoe wil je anders een site maken, zonder .txt? Ik weet heus wel dat je .html nodig hebt om de site te kunnen zien, maar als ik bijvoorbeeld vetgedrukte letters wil, zal ik dat toch eerst in het .txt bestandje moeten aanpassen. Logisch, waar of niet? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, niet logisch...

Een .txt bestandje heb je helemaal niks aan, je zet er exact hetzelfde in als in de .html.

Een vetgedrukte tekst doe je zo:

<b>Tekst</b>

Ik krijg het idee dat je niet goed het idee hebt hoe een website in elkaar steekt, niet? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, kijk... Je moet om te beginnen eerst Kladblok (o.i.d.) gebruiken voor het maken van een HTML-site. Ben je klaar, dan moet je hem opslaan als .html. Dan is er ook geen .txt bestand aanwezig. Maar Kladblok is een .txt ondersteunend programma. Is het zo wel duidelijk uitgelegd? Want dat is wat ik duidelijk probeer te maken. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Je probeert dus te zeggen dat je kladblok gebruikt als editor? Ik zou gaan voor Notepad++ en de syntax op HTML zetten. Kun je gelijk zien als je een " of ' fout afsluit door de kleuren. Veel handiger om mee te werken, en vooral: Freeware.

En je kunt .html ook openen vanuit Kladblok, of nouja met kladblok. Je hebt dus helemaal nergens een .txd nodig.

Maar wat ik wel zou doen met dat formulier (even gelijk wat veiligheid aanleren dan), het formulier dat je wilt gebruiken met je email-adres in de code is erg onveilig. Omdat je email-adres open en bloot staat in de broncode. Een PHP-script is dan wat veiliger. Maar omdat jullie dus niet met PHP werken maar alleen HTML is dit dus een goeie optie.

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Het werkt precies hetzelfde en kan het erg aanraden wil je een foutloos iets maken. Puur omdat een dubbele hoge komma of een enkele al erg veel uit maakt in een webpagina en je dat daar erg goed kunt zien.

Wanneer je niet met de syntax-highlighting overweg kunt dan zal je met geen andere webpage-editor kunnen werken omdat deze allemaal met syntax-highlighting werken.

Ik raad het gewoon aan. Wat vind je er niet fijn aan dan? Het is gewoon Notepad maar dan wat uitgebreider.

------

Maarja, het gaat hier nu niet over je editor maar over je form. Ik kan slechts mee gaan in wat er al gezegd is dus ja.. Maar toch ben ik wel benieuwd naar wat je tot nu toe al hebt gemaakt :klap:

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Zo, hierbij het stukje tekst dat gebruikt wordt voor de form:

<form action="mailto:tom_debeer6 (at) hotmail DOT com" method="POST" name="E-mail to webmaster">
<table cellspacing="2" cellpadding="2" border="0">
<tr>
<td>Naam:</td>
<td><input type="text" name="naam" SIZE="30" MAXLENGTH="30"></td>
</tr>
<tr>
<td>E-mailadres:</td>
<td><input name="from" size="30"><br></td>
<form method="post">
</tr>
<tr>
<td>Sectie / persoon:</td>
<td>
<select name="vraag">
<option disabled selected>------- Maak je keuze -------</option>
<option>Home</option>
<option>Nieuws</option>
<option>Wat is homoseksualiteit?</option>
<option>Discriminatie</option>
<option>Links</option>
<option>Contact</option>
<option>De site</option>
<option>De beheerder</option>
<option>Anders...</option>
</select>
</tr>
<tr>
<td>Soort:</td>
<td>
<select name="vraag">
<option disabled selected>------- Maak je keuze -------</option>
<option>Vraag</option>
<option>Opmerking</option>
<option>Aanmerking</option>
<option>Klacht</option>
</select>
</tr>
<tr>
<td>Betreft:</td>
<td><input type="text" name="onderwerp" SIZE="30" MAXLENGTH="30"></td>
</tr>
<tr>
<td>Vul hier je vraag in:</td>
<td><textarea name="tekstvak" rows="4" COLS="50"></textarea></td>
</tr>
</table>
<br>
<input type="submit" value="Verzenden">
</form>

Let trouwens niet op de waarden + keuzes in de select-optie. :puh:

De melding die ik krijg, zal ik zo even posten.

Melding:

Dit formulier wordt per e-mail verzonden.

Door dit formulier te verzenden, wordt uw e-mailadres bekend bij de ontvanger en worden de gegevens zonder versleuteling voor uw privacy verzonden.

U kunt doorgaan of de verzending annuleren.

Als ik dan op OK klik, verschijnt het inlogscherm van Novell Groupwise.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Maar hoe stel je dat dan in? Want ik heb er werkelijk geen flauw benul van. Niks kunnen vinden op internet, behalve die 'mailto:<e-mail>' enzo...

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Heb even wat dingen aangepast (een aantal codes sloot je niet af), en hij werkt bij mij verder wel. Ik denk dat je hem even thuis moet uitproberen, want zoals Kai al zegt stuurt hij je door naar een email programma. Je moet dus blijkbaar op school een wachtwoord invoeren wil je daar toegang tot krijgen. Onderstaand script werkt prima:

<form action="mailto:tom_debeer6 (at) hotmail DOT com" method="POST" name="E-mail to webmaster">
<table cellspacing="2" cellpadding="2" border="0">
<tr>
<td>Naam:</td>
<td><input type="text" name="naam" size="30" maxlength="30" /></td>
</tr>
<tr>
<td>E-mailadres:</td>
<td><input name="from" size="30" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Sectie / persoon:</td>
<td>
<select name="vraag">
<option disabled="disabled" selected>------- Maak je keuze -------</option>
<option>Home</option>
<option>Nieuws</option>
<option>Wat is homoseksualiteit?</option>
<option>Discriminatie</option>
<option>Links</option>
<option>Contact</option>
<option>De site</option>
<option>De beheerder</option>
<option>Anders...</option>
</select>
</td>
</tr>
<tr>
<td>Soort:</td>
<td>
<select name="vraag">
<option disabled="disabled" selected>------- Maak je keuze -------</option>
<option>Vraag</option>
<option>Opmerking</option>
<option>Aanmerking</option>
<option>Klacht</option>
</select>
</td>
</tr>
<tr>
<td>Betreft:</td>
<td><input type="text" name="onderwerp" size="30" maxlength="30" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Vul hier je vraag in:</td>
<td><textarea name="tekstvak" rows="4" cols="50"></textarea></td>
</tr>
</table>
<br />
<input type="submit" value="Verzenden" />
</form>

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...