Sammie_GTA Geplaatst: 12 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2011 Hallo iedereen! Ik ben een simpel programmaatje aan het maken in VB en nu heb ik een vraagje: Hoe kan je een msgbox in beeld komen als een bestand niet bestaat (Bijvoorbeeld een programma dat niet op je computer wordt gevonden.)? Alvast bedankt!! Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 12 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2011 (bewerkt) Er zijn veel verschillende manieren voor, dit is een van de makkelijkste: If My.Computer.FileSystem.FileExists("C://Bestand.whatever") = False Then MsgBox("Bestand.whatever bestaat niet !") End If Natuurlijk verander je het bestand.whatever in wat jij wil. Als het bestand in de zelfde map staat als de Exe van je programma hoef je alleen de bestandsnaam + extensie te geven. bv: "Bestand.whatever". Zo niet moet er een path bij staat zoals hierboven. EDIT: In de titel staat dat je een knop wil disablen. Dan moet je ipv MsgBox dit gebruiken: 'NaamKnopHier.enabled = false' (Zonder quotes) Bewerkt: 12 oktober 2011 door Shotyoudie Reageren
Sammie_GTA Geplaatst: 12 oktober 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 12 oktober 2011 (bewerkt) Bedankt!!! Het werkt!!! EDIT: Ik weet hoe ik mijn programma de Windows versie kan laten checken, maar als dan een msgbox in beeld komt dat het programma de OS niet ondersteund en ik klik op OK, dan wordt het programma toch geopent. Wat doe ik verkerd ? EDIT 2: Laat maar zitten. probleemis opgelost!!! Bewerkt: 13 oktober 2011 door Sammie3 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.