Jump to content

Twee beeldschermen op verschillende poorten

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Over een tijdje wil ik een nieuwe TV gaan kopen (een platte, ipv zo'n dik ding zoals ik nu heb) en daar zou ik ook mijn computerbeeldscherm op aan willen sluiten.

Op het moment heb ik mijn computerbeeldscherm met een DVI-kabel aan de computer hangen. Is het mogelijk om dan uiteindelijk met een HDMI-kabel de TV op de computer aan te sluiten en dan het scherm te kunnen uitbreiden (dat ik dus op de twee schermen verschillende dingen kan laten weergeven) of kan ik het beeld dan alleen maar kopiëren naar de TV?

Computerspecs:

[table=border] computer.gifComputer |Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem  

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|ASUSTeK Computer INC.  

|Model:|M2N-SLI DELUXE  

processor.gifProcessor|Model:|AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ (Dual Core)  

|Kloksnelheid:|3013 MHz  

memory.gifGeheugen|Grootte:|4094 MB RAM  

harddisk.gifHardeschijf |Grootte:|465,76 GB  

|Vrije ruimte:|87,91 GB  

videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce 9600 GT  

|Geheugengrootte:|512 MB VRAM  

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate   

|Service Pack:|Service Pack 1     [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Geplaatst:

Ja, dat gaat. Kwestie van inpluggen en wat instellingen veranderen.

Je hebt verschillende mogelijkheden; Scherm Dupliceren, Uitbereiden, TV of PC scherm als hoofd scherm gebruiken en het beeldscherm alleen weergeven op 1 van de 2.

Geplaatst:

Ja, maar schermen uitbreiden gaat volgens mij niet met een 9600GT, ik heb zelf zo'n kaart gehad en bij mij kon ik enkel dupliceren maar volgens mij wil je dat juist.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik wilde het liefst ook kunnen uitbreiden, maar als dat niet gaat houd ik het maar bij dupliceren, het is niet dat uitbreiden echt noodzakelijk is en ik heb niet zo'n zin om alleen voor die functie een nieuwe videokaart te kopen.

Bedankt voor de informatie!

Bewerkt: door Donald F. Duck
Geplaatst:

Ja, maar schermen uitbreiden gaat volgens mij niet met een 9600GT, ik heb zelf zo'n kaart gehad en bij mij kon ik enkel dupliceren maar volgens mij wil je dat juist.

Uitbreiden kan eigenlijk met elke simpele kaart, zolang er maar twee of meer poorten zijn. Zelfs mijn oude ATi Radeon HD2400 kon dat nog (tot ik heb geupgrade). Maar zou er niks over durven zeggen.

Probeer het zooitje eens aan te sluiten en dan op je bureublad rechts te klikken en dan op "Schermresolutie" (Windows 7) te klikken. En anders wil Windows+P ook wel werken :)

Geplaatst:

Uitbreiden kan eigenlijk met elke simpele kaart, zolang er maar twee of meer poorten zijn. Zelfs mijn oude ATi Radeon HD2400 kon dat nog (tot ik heb geupgrade). Maar zou er niks over durven zeggen.

Probeer het zooitje eens aan te sluiten en dan op je bureublad rechts te klikken en dan op "Schermresolutie" (Windows 7) te klikken. En anders wil Windows+P ook wel werken :)

Laat ik het anders zeggen, de 9600GT ondersteunt geen uitbreiden ;)

Ati was toen daarmee verder met multi monitoren, en dat zie je nu nog steeds met eyefinity.

Geplaatst:

Laat ik het anders zeggen, de 9600GT ondersteunt geen uitbreiden ;)

Ati was toen daarmee verder met multi monitoren, en dat zie je nu nog steeds met eyefinity.

Oh op die manier. Maar kan de TS geen beeldscherm op de mobo aansluiten dan? Dan zou het denk ik wel kunnen, niet zo makkelijk als via de GFX-kaart maar als nog wel mogelijk dan. Geen idee of het zou kunnen hoor want de VGA-aansluiting op mijn mobo geeft niet eens iets door :7

Maar dat is wel ja, kijk maar naar Eyefinity, als ik namelijk plek had gehad voor drie schermen had ik er mogelijk ook drie gehad (een grote in het midden van 22" en twee kleinere vierkante aan beide kanten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...