frankyyguy Geplaatst: 14 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2011 (bewerkt) DUST 514 Ontwikkelaar: CCP Games Uitgever: CCP Games Genre: First-person shooter MMO Platforms: Playstation 3, Playstation Vita Aantal spelers: 30/40 Release: Voorjaar, 2012 Extra Functies: PS Move Demo/Beta: Niet bekend De First Person shooter genre is inmiddels erg populair waaronder Console gamers, maar worden het er niet te veel? Als fanatieke First person shooter fan vroeg ik me dat wel eens af, vooral omdat het hele concept een beetje op elkaar begint te lijken. Wat bijna alle Shooters tegenwoordig bieden is een Campaign, multiplayer modes en unlocks om de replay waarde te verhogen. Altijd leuk, maar hoe goed de makers ook hun best doen, er wordt niet meer veel nieuws geboden. Zal DUST 514 hier verandering in brengen? Dust 514 is een MMO style First Person Shooter volledig gefixeerd op online gameplay. Het spel speelt zich af in hetzelfde Universum als dat van de PC MMORPG Eve Online en deeld daarom dezelfde servers. DUST 514 biedt spelers de mogelijkheid te communiceren met die van Eve Online. Een groot deel waar het in DUST 514 om gaat is het vechten en veroveren van planeten. Waarom wil je een planeet voor jezelf? Ten eerste verdien je niet alleen geld aan het bezitten van een planeet, je helpt elkaar en ook je allies uit Eve. Jouw acties kunnen effect hebben op het gehele Universum en mede spelers. Spelers in Eve Online willen net zo graag planeten voor zichzelf als iedereen in DUST 514. Daarom is het mogelijk voor hen om jou, een van de mercenaries uit Dust 514 tegen een bedrag (ingame geld) in te huren te vechten voor een planeet. Een Hardcore FPS? DUST 514 is wel degelijk een spel voor Hardcore gamers waarin veel tactiek teamwork vanpas is, maar maakt het het spel niet minder toegankelijk voor Casual en Core gamers. Zegt een van de makers, CCP Games. Zo biedt het spel iedereen de mogelijk zijn progressie in rangen te verhogen, is er veel te unlocken en kopen voor zowel wapens als voertuigen. Wat DUST 514 zo diep en vooral anders maakt dan andere First Person Shooters is de communicatie en teamwork met spelers uit het Spel Eve op de PC. Spelers uit Eve krijgen niet alleen de mogelijkheid om vanuit de ruimte DUST 514 spelers in te huren en te hopen dat het maar goed gaat, zij kunnen hen steunen met bombardementen. Tactisch spelen en communicatie speelt dus een grote rol. E3 Interview http://www.youtube.com/watch?v=5n79_snLeBg&list=FLTGhoUHAVGfQjjip7LyjPIw&index=2 Persoonlijk vind ik het hele concept briljant en hoop dat het ook daadwerkelijk uitpakt. Wat vinden jullie hiervan? Bewerkt: 14 oktober 2011 door frankyyguy Reageren
BiglifeRPG Geplaatst: 15 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2011 Ziet er een beetje halo achtig uit En kan je wel ads?? ads = Aim Down Sights Reageren
Zombiespeed Geplaatst: 15 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2011 Bij het E3 filmpje kan je zien dat je Aim down sight hebt ja,bij 2:10 Ik vind het tot nu toe er best vet uitzien, maar ik vind wel dat er tegenwoordig echt MEGAveel shooters zijn. En dan ook geen WW2 shooters meer. Reageren
PunkyF00l Geplaatst: 15 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2011 Ik koop hem waarschijnlijk op Vita. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.