Jump to content

Nieuwe speakerset


MegaPilot

Recommended Posts

Hoooi!

Ik wil een nieuwe speakerset voor m'n computer, en gezien het feit ik toch jarig ben is dit hét moment om er eentje te kopen. ^^ Ik heb nu een Logitech Z506 5.1 set van 75 watt. 75 watt is nou net iets te weinig(nee, ik draai hem niet volledig open, ik wil hem niet kapot 'blazen'). Ik luister vaak muziek, ik heb al vaker gelezen dat 2.1 hetgeen het best is voor muziek. Mijn oog is gevallen op de Logitech Z623. 200 watt om me te laten wegblazen. Ik weet dat z'n voorganger(de Z2300) beter is, maar deze is nou eenmaal niet meer verkrijgbaar. Moechy z'n ervaringen met deze speakerset waren positief, behalve dan het feit dat ie z'n bass er half doorgeblazen heeft ofzo door dubstep. Maar gelukkig luister ik geen/amper dubstep. Kleine notatie: Moechy had z'n bass op het maxiumum staan..:clown:

Heeft er iemand een beter idee dan de Logitech Z623? Oja, mijn 5.1 set klinkt perfect stereo door een stereo mix(stond ergens bij audio in het configuratiescherm), dus m'n subwoofer klinkt goed in samenwerking met m'n andere speakers. Maar kan ik dit met de 2.1 set ook doen? Ik heb een laptop, dus ik heb enkel zo'n groen kabeltje dat ik erin kan stoppen, dezelfde die je gebruikt om je oortjes in je iPod te stoppen(3.5 mm dus). Budget is zo'n 170 euro, de prijs van de Z623. :puh:

Alvast bedankt!

Mvg,

MP

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Bleh, Logitech. Echt zo'n merk waar ik totaal niet tegen kan.

Als ik zelf zo'n budget zou hebben, zou ik waarschijnlijk gaan kijken naar iets zoals de Creative Gigaworks T3. 2.1, en volgens vele reviews beter dan de veel durdere Bose Companion 3 series. Maar het is natuurlijk je eigen keuze. Is er toevallig een Media Markt of zo bij jou in de buurt? Daar staan er vaak meerdere setjes bij elkaar, dus kan je ze allemaal zelf uitproberen en kijken wat het beste bij je past.

Edit; waar koop jij je spullen? xD De prijs van de Z623 mag echt niet meer dan de 150 euro zijn hoor, op het internet is hij voor 125 te vinden...

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Bleh, Logitech. Echt zo'n merk waar ik totaal niet tegen kan.

Nja, da's persoonlijk natuurlijk. :puh:

Als ik zelf zo'n budget zou hebben, zou ik waarschijnlijk gaan kijken naar iets zoals de Creative Gigaworks T3. 2.1, en volgens vele reviews beter dan de veel durdere Bose Companion 3 series. Maar het is natuurlijk je eigen keuze. Is er toevallig een Media Markt of zo bij jou in de buurt? Daar staan er vaak meerdere setjes bij elkaar, dus kan je ze allemaal zelf uitproberen en kijken wat het beste bij je past.

Die heeft maar 80 watt en da's veel te weinig..Ik ga de set kopen in de Codima in gent, klik. De Creative in de Codima: klik. Er is hier geen Mediamarkt in de buurt, maar de reviews over de Logitech waren goed, + 200 watt vind je niet voor die prijs..

Edit; waar koop jij je spullen? xD De prijs van de Z623 mag echt niet meer dan de 150 euro zijn hoor, op het internet is hij voor 125 te vinden...

In NL is elektrocina goedkoper dan in België..:( In de Codima is ie 159 euro, op de Belgische site van Logitech was het 170 euro, sorry voor het misverstand. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken ook iemand die heeft een Z623 en is er ook erg tevreden over, en heb zelf een Z2300 en 200watt is voor in huis genoeg, vooral als je nog thuis woont.

Maar over je 80watt verhaal, en ik heb dit al eens eerder uitgelegd in het topic van Moechy.

Jij hebt een 5.1 setje, dus de 75 watt is verdeeld over 5 speakers en 1 subwoofer waardoor je gemiddelde +/-12watt per speaker/subwoofer ligt.

Met die Creative zit je op 80watt en dat door 3 is +/-27watt, wat dus het dubbele aan vermogen is per speaker(wat ie niet per speaker haalt en dus meer naar je sub gaat).

Maar iig, je kunt die twee setjes niet vergelijken qua volume, beter gezegd, je moet naar het aantal dB kijken en het RMS vermogen als je cijfers vergelijkt.

Maar vermogen(Watt/watt RMS) laat zien hoe hard ze kunnen spelen, niet hoe zuiver ze kunnen spelen, en dat zie je met dB.

Maar beter gezegd, en wat Hayte zegt, je moet zelf luisteren wat je mooi vindt klinken en daarop baseren wat je wilt halen ;)

Want dB en RMS laten het in cijfers zien, maar bij geluid heb je ook nog hoe 'warm' het klinkt.

Kortom, te veel dingen hebben invloed en dat zul je toch zelf moeten horen ;)

Geluid horen doe je met je oren en niet via je ogen op cijfers, dus staar er ook niet blind op ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...