Jump to content

Wat zou mijn pc waard zijn?


Crusher!!

Recommended Posts

op tweakers en hardware info is een goede plek. Al is amrktplaats niet eens zo slecht imo, jou pc zou er erg tussenuit springen door zijn 2 videokaarten en quadcore

Ik ben niet erg bekend op tweakers. waar moet ik het precies plaatsen?.,
Link to comment
Delen op andere websites

Mensen, kijk eens wat alles nieuw kost.

Laatste bekende prijs voor de CPU, 101 euro.

Moederbord, laatste prijs 160 euro.

Geheugen kost atm 60 euro.

Videokaart laagste en laatste prijs, 150 euro, x2=300 euro.

Corsair cooler is 70 euro.

Hardeschijven, pakweg 150 euro.

Voeding, 80 euro.

Zit je op +/-900 euro, aangezien een pc snel in waarde zakt en moederbord al twee jaar niet meer wordt verkocht en de CPU al een dik jaar niet meer.

Zit je al denk ik op 700 euro nieuwwaarde, schat ik zo, dan is 750 euro tweedehands vragen al ver uit het beeld.

Ik denk dat ik nu met 700 nieuwwaarde al ruim denk, want de 6770 kost al 140 euro en de 5770 is al een dik jaar uit de verkoop en al begraven.

Naast weten mensen ook dat ze voor bv. 700 euro een nieuwer setup kunnen bouwen met DDR3 en AM3, en nieuwere series videokaarten uit zijn.

Je had hem eigenlijk eerder moeten verkopen, dan had je er veel meer geld uit gehaald.

Ps. KaoloBimamKonjoG, als je een beetje verstand hebt van PC's en waterkoeling en het qua coolers hebt gevolgd, weet je ook dat een H50 niet echt super is.

Ja, het is waterkoeling maar een Noctua luchtkoeler van hetzelfde bedrag presteert beter en dat is bewezen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

want de 6770 kost al 140 euro en de 5770 is al een dik jaar uit de verkoop en al begraven.

Iemand die ik ken heeft vorige maand nog een 5770 gekocht, en volgens benchmarks presteerd de 5770 beter dan de 6770. Heb ook nog een key om te activeren voor Alien Vs Predator bij steam. want dat zat bij me videokaarten een aangezien het er 2 zijn heb ik een key over en doe ik die bij de pc.

Bedankt zombiespeed. maar ik weet al wat ik wil hebben. ik volg namelijk veel hardware info. en ken de prestaties van de nieuwe onderdelen.

Bewerkt: door Crusher!!
Link to comment
Delen op andere websites

want de 6770 kost al 140 euro en de 5770 is al een dik jaar uit de verkoop en al begraven.

Iemand die ik ken heeft vorige maand nog een 5770 gekocht, en volgens benchmarks presteerd de 5770 beter dan de 6770. Heb ook nog een key om te activeren voor Alien Vs Predator bij steam. want dat zat bij me videokaarten een aangezien het er 2 zijn heb ik een key over en doe ik die bij de pc.

Bedankt zombiespeed. maar ik weet al wat ik wil hebben. ik volg namelijk veel hardware info. en ken de prestaties van de nieuwe onderdelen.

Vraag hem maar wat ie kostte, daarnaast heb ik enkel op internetshops gekeken en op internet wordt ie niet meer in de Nederlandse winkels verkocht.

Tenzij je naar een PC boer gaat die hem nog heeft liggen.

Link to comment
Delen op andere websites

@GolfG60; Ik ging hier uit van een gevalletje marktplaats, dan is een watergekoelde pc, met maar leifst 2 videokaarten en een quadcore enorm goed, hierom denk ik dat 750 euro zeker mogelijk is. Zet je hem op Tweakers of Hardware.Info dan kan je inderdaad wat minder verwacthen vanwege de kennis.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke en waar zou de beste plek zijn om hem te verkopen?, lijkt me dat marktplaats niet zon geweldige verkoop plek is tussen de pentium 4's

je pc valt dan wel lekker op tussen al dat spul uit de middeleeuwen XD.

Mischien Speurders of een andere bekende website.

Link to comment
Delen op andere websites

700 euro? Meenen jullie dat echt serieus?

Je mag echt blij zijn als je 400-500 euro hiervoor krijgt. Die processor is sowiezo al aan het dalen in waarde vanwege de introductie van de nieuwe FX processors. Die videokaart is helemaal niet zo super nieuw meer, het is immers een 5000 series en geen 6000 series. Ik denk niet dat je nog zo snel 700 euro voor die PC zal vangen. 500 is echt maximaal, met wind mee op je electrischefiets.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat je ook kan proberen, is hem op marktplaats of een andere 2de hands website zetten voor 600-700 euro (jouw keus tussen dit bedrag), en kijken of een sukkel mischien echt dit bedrag geeft. Lukt dit niet? Probeer dan met de prijs te zakken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je nog een nieuwe pc zoekt, heb er laatst een samengestelt voor een vriend, alleen mischien dat de hardeschijf iets goedkoper kan :

http://www.alternate...n=1&tn=BUILDERS

Weet je zeker dat die 500W voeding, die videokaart aankan? Ik denk dat een 600W voeding wel voldoende zou moeten zijn.

Op alternate geeft hij niets aan dat hij te weinig watt heeft, waar kan je eingelijk zien hoeveel er word gebruikt?

Edit: Heb er een 600w in gezet die maar 8 euro duurder is, en een goedkopere, snellere hardeschijf :

http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=277564&cn=1&tn=BUILDERS

En mijn excuus Crusher, dat ik je topic jat :S

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Wat je ook kan proberen, is hem op marktplaats of een andere 2de hands website zetten voor 600-700 euro (jouw keus tussen dit bedrag), en kijken of een sukkel mischien echt dit bedrag geeft. Lukt dit niet? Probeer dan met de prijs te zakken.

Oke dan probeer ik dat. en de 5770 kaart kwam bij alternate weg. en @zombiespeed. dat kan je over internet vinden bij reviews
Link to comment
Delen op andere websites

Als je nog een nieuwe pc zoekt, heb er laatst een samengestelt voor een vriend, alleen mischien dat de hardeschijf iets goedkoper kan :

http://www.alternate...n=1&tn=BUILDERS

Weet je zeker dat die 500W voeding, die videokaart aankan? Ik denk dat een 600W voeding wel voldoende zou moeten zijn.

Op alternate geeft hij niets aan dat hij te weinig watt heeft, waar kan je eingelijk zien hoeveel er word gebruikt?

Edit: Heb er een 600w in gezet die maar 8 euro duurder is, en een goedkopere, snellere hardeschijf :

http://www.alternate...n=1&tn=BUILDERS

En mijn excuus Crusher, dat ik je topic jat :S

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/amd-radeon-hd-6000/hd-6850/Pages/amd-radeon-hd-6850-overview.aspx#3

Op deze website kan je zien hoeveel wat je videokaart nodig heeft. Ik heb zelf een MSI R6670 in m'n pc zitten en ik gebruik al een 600w voeding. toevallig dezelfde voeding die je in jouw link hebt geplaatst

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...