Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 20 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2011 (bewerkt) Een tijdje terug had ik al een vraag gesteld over het gebruik van de zogenaamde 'Mailto:<e-mail>' gesteld, maar nu heb ik een vraag over een inlogscherm. Voor het inlogscherm wil ik, als je na 3 pogingen foutieve informatie invoert, automatisch doorverwezen wordt naar een speciale pagina die ik gemaakt heb. Het bestaat uit de volgende code: <html> <head> <link rel="shortcut icon" href="gayflag.favicon.ico"> <title>Inloggen vereist</title> </head> <body background="afbeeldingen/hd1.jpg"> <font face="arial"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0"> <meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document"> <title>Inloggen</title> <script language="javascript"> <!--// function pasuser(form) { if (form.id.value=="username") { if (form.pass.value=="password") { location="home2.htm" } else { alert('Ongeldig wachtwoord') } } else { alert('Ongeldige gebruikersnaam en/of wachtwoord') } } document.location="AccesDenied.html"; </script> </head> <body bgcolor="#FFFFFF" text="#00FF00" link="#CCFFCC" vlink="#008000"> <center> <table bgcolor="#FFFFFF" cellpadding="1" border="1"> <tr><td colspan="2" align="center" height="22" width="282"><p><font size="3" color="#000000">Inloggen</font></p></td></tr> <tr><td align="center" height="24" width="84"><p><font size="3" color="#000000">Gebruikersnaam:</font></p></td><td align="center" height="24" width="170"><form name="login"><font size="3" color="#000000"><input name="id" type="text"></font></td></tr> <tr><td align="center" height="24" width="84"><p><font size="3" color="#000000">Wachtwoord:</font></p></td><td align="center" height="24" width="170"><font size="3" color="#000000"><input name="pass" type="password"></font></td></tr> <tr><td align="center" height="1" width="84"><font size="3"><input type="button" value="Inloggen" onClick="pasuser(this.form)"><td align="center" height="1" width="170"><font size="3"><br><input type="Reset" value="Invoer annuleren"></form></td></tr></font></table> <br> <font color="#FFFFFF" face="arial">Geen toegang? Neem dan contact op met de beheerder.</font> </center> </font> </body> </html> Hij moet redirecten naar 'AccesDenied.html' na de 3e poging. Maar dat document.location="..." klopt volgens mij niet, hoewel het wel op die manier werkt bij de leeftijdscontrole (heb ik een aparte code van). Iemand die me kan vertellen wat ik moet doen? Bewerkt: 20 oktober 2011 door Grand Theft Auto TOM Reageren
Joriz Geplaatst: 20 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2011 Wil je dit serieus zo doen? Als iemand Javascript heeft uit staan kan hij/zij niet inloggen. Als iemand de bron van de pagina bekijkt ziet hij/zij het wachtwoord. Behalve dat zie je direct waar de daadwerkelijke pagina zit. Is het niet wat veiliger als je het inlogproces door de (web)server laat afhandelen? Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 20 oktober 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 20 oktober 2011 Het wordt geen officiële pagina, hoor. Het is slechts voor school als project, maar we hoeven geen host te gebruiken ofzo. Reageren
Sublime Geplaatst: 26 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2011 <script language="javascript"> <!--// loginAttempts = 0; function pasuser(form) { loginAttempts++; if (form.id.value=="username") { if (form.pass.value=="password") { //Login gegevens zijn correct. document.location="home2.html" } else { //Foutief wachtwoord. alert('Ongeldig wachtwoord') } } else { //Foutieve gebruikersnaam. alert('Ongeldige gebruikersnaam en/of wachtwoord') } if(loginAttempts == 3) { //3 Login pogingen zijn gebruikt. document.location="accesDenied.html" } } </script> En zoals Joriz zei, deze beveiliging is een lachertje, ook omdat je direct naar home2.html kan gaan. Ik heb gewoon een variabele buiten de functie gezet genaamd: loginAttempts, met als waarde 0. Elke keer als de functie "pasuser(form)" wordt aangeroepen wordt er +1 bij loginAttempts bij op gedaan. Vervolgens wordt elke keer aan het einde van de functie gekeken of loginAttempts 3 is, zo ja: stuur hem dan door naar accesDenied.html. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.