Sentasi Geplaatst: 27 september 2012 Rapport Geplaatst: 27 september 2012 Wifi Problemen iPhone 5 / iOS6 Ondertussen melden steeds meer mensen dat ze problemen hebben met WiFi op de iPhone 5. Tevens wordt er geklaagd dat de achterkant van de telefoon vrij snel krassen krijgt. Het lijkt erop dat de iPhone's steeds minder lang meegaan. Maar ziet er wel mooi uit, zolang je hem niet gebruikt dan! Bron Die problemen zijn niet van kracht bij iOS 6. Het probleem kwam in het begin blijkbaar wel even voor, maar dat was echt een foutje van Apple zelf. Even later was het alweer opgelost. Maar het ligt dus niet aan iOS 6 zelf. Wel aan iPhone 5, maar dat is weer iets dat aan de antenne ligt. Ik weet zeker dat het ook aan iOS6 ligt. Ik kan nu namelijk helemaal geen gebruik meer maken van WiFi op m'n 4s. Sinds de update naar iOS6 viel de verbinding al regelmatig weg, moest WiFi dan uitschakelen en opnieuw inschakelen. En zojuist viel de verbinding weer weg, WiFi meerdere malen opnieuw ingeschakeld, en kon geen enkel netwerk meer vinden. Telefoon opnieuw opgestart en nu kan ik het niet eens meer inschakelen. Dit is met iOS 5 en eerder nooit een probleem geweest.. Er is nog niks opgelost, ik heb iig nog geen update o.i.d zien langskomen. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2012 (bewerkt) Toch ligt het niet aan iOS 6. Meerder gebruikers hebben namelijk hetzelfde probleem gehad, maar dat loste zichzelf binnen het uur alweer op. Je kunt altijd contact opnemen met Apple. Uiteraard kun je ook nog proberen opnieuw op te starten. Mocht het dan niet werken, dan contacteer je Apple ofzo. Ik heb overigens geen problemen met m'n Wi-Fi gehad. Hoewel ik iOS 6 al eerder had (als GM; Golden Master). @Thundercover: er staan resultaten op die website, die de verschillen in de snelheid aantonen, op bais van benchmarks. >>> Door Thundercover: Zullen we er @Flitskikker van maken? Ik namelijk heb de afgelopen tijd geen zinnig woord uitgebracht in deze discussie. <<< Bewerkt: 27 september 2012 door Thundercover Reageren
Sentasi Geplaatst: 27 september 2012 Rapport Geplaatst: 27 september 2012 Toch ligt het niet aan iOS 6. ...Dit is met iOS 5 en eerder nooit een probleem geweest.. Er is nog niks opgelost, ik heb iig nog geen update o.i.d zien langskomen. M.a.w het lijkt me sterk dat het niet aan iOS6 ligt, het is aan de hand is sinds ik heb ge-upgrade naar iOS6 en met de voorgaande software geen enkel probleem had. En kennelijk lost het zichzelf ook niet op na een uurtje. Uiteraard kun je ook nog proberen opnieuw op te starten. Telefoon opnieuw opgestart en nu... Het zou natuurlijk kunnen dat er wellicht hardware matig wat defect is, maar dat moet dan gebeurt zijn toen ik ge-update heb naar iOS6. Lijkt me wel heel erg toevallig. Mocht het morgen nog helemaal niet werken neem ik inderdaad maar eens contact op met Apple. Overigens mocht een 2e herstart ook niet baten, WiFi blijft nu gewoon compleet onbeschikbaar. Reageren
Sublime Geplaatst: 27 september 2012 Rapport Geplaatst: 27 september 2012 (bewerkt) Vergeleken met de iPad 3 is de nexus 7 volgens de benchmarks zelfs zeer hoog op alle punten. Klik (random van google). Virusdistributie ligt aan de manier hoe Apple zijn applicaties controleert (handmatig), en Android die volledig open is. Daarnaast is het ook nog de vraag wat je een virus vindt. Android heeft net als bij Apple rechten per applicatie, en het is dus meestal de verantwoordelijkheid van de gebruiker om het te installeren. Je gaat me niet vertellen dat bij Apple minder informatie wordt gelogd dan bij Android want bewijs dat maar eens. Bij Android krijg je misschien de indruk dat er meer Rotzooi op de achtergrond draait, maar dat komt alleen omdat het volledig open is, in tegenstelling tot iOS. Daarnaast is Android zeer handig met het delen van Content. Door de Content Interface is het vrijwel mogelijk alles te delen (pagina's in een app / Text / koppelingen / etc). En voor het liken van muziek zal er heus wel een App bestaan aangezien Android niet standaard vast zit aan een muziek speler. En bij de HTC X one heb ik het niet over het scherm, maar over de benchmarks, net zoals op de Apple fan club.apple website. Ohja, Google synchorniseert alle informatie automatisch (tenzij je dit niet wilt natuurlijk) en ook hier hoef je nooit naar te kijken. Wat nog het handigste is, is het feit dat je Tabs die je bv op je tablet kijkt daarna verder kan bekijken op je computer of mobiel. Volledig gesyncd, en dus ook nooit informatie verlies. Ook bij iOS wordt er veel gebruikt op de achtergrond. Denk bijvoorbeeld aan Apple Push Notification Service. Deze wordt gebruikt om notificaties op te vangen. Notificaties worden altijd eerst naar de server (APNS, even afgekort) gestuurd en dan naar de betreffende gebruiker. Je hebt wel gelijk dat er bij Apple ook gewoon veel gelogd wordt, maar de gebruiker voor veel dingen zelf bepalen of hij/zij dat wil. Crashes kun je bijvoorbeeld automatisch laten doorgeven. Informatie over die crashes kun je ook zelf helemaal bekijken. Niet dat de gewone consument er iets aan heeft, maar technische mensen weer wel. Ik weet dat je het niet over het scherm van de HTC One X had, maar ik vond het wel een belangrijk punt om even te noemen. Tabs kun je bij Safari ook sinds iOS 6 laten synchroniseren. Helaas heeft Apple momenteel nog niet Safari voor Windows geüpdated met de functionaliteit. De functie wordt trouwens iCloud Tabs genoemd. Op de Mac (OSX Mountain Lion vereist met Safari 6+) is het al mogelijk. En volgens veel gebruikers werkt het zoals iCloud; zonder enig gekloot. Trouwens, ook het openen van Leeslijsten is al even mogelijk (ook op Windows). Dit geeft je de mogelijkheid om een site op te slaan zodat je deze later terug kunt lezen (niet offline; je slaat als het ware de link op). Bij iOS 6 is er een Offline Leeslijst functie toegevoegd, maar deze moet ook nog gaan komen voor Windows. Your turn. Crashes verhaal hetzelfde. Enigste waarbij ik heb gemerkt dat Google veel informatie logt is Google Now, wat gelukkig standaard uitstaat en pas vanaf 4.1 is. Tjah, een groot scherm vind ik persoonlijk niet erg omdat ik graag wat meer details van een Youtube filmpje of Google Maps applicatie wil bekijken. Het kan ook buiten proporties gaan (de Note vind ik bijvoorbeeld nogal raar om te zien), maar de S2 en S3 heeft naar mijn mening een goed formaat. Tevens zijn niet alle modellen van Android zo groot, er is gewoon veel keuze. Op het laatste punt, tjah. Ik gebruik geen Google Chrome sync omdat ik niet zo graag mijn gegevens af sta aan één groot bedrijf, maar voor het sharen van links gebruik ik Pocket. Deze app doet volgens mijn precies hetzelfde als wat jij beschrijft. Pff, dus mensen betalen zoveel geld om mij op iOS topics te laten commenten terwijl ik op zoveel andere nuttige topics had kunnen reageren Wie houdt je eigenlijk tegen? Mij zie je ook niet in het Andriod topic reageren, waarom niet, omdat Andriod mij niet boeit. Ik ben tevreden met mijn iOS toestel en weet ook wat Andriod heeft omdat ik de enigste Apple gebruiker hier in huis ben en de rest Andriod gebruiken(2 telefoons en een tablet). Probleem enkel is dat ik het zaakje kan oplossen wanneer een Andriod apparaat het niet doet, wat mij goed af gaat en dat is positief want ook Andriod werkt simpel en handig, het is alleen mijn ding niet. En wat is beter, blijft een persoonlijke kwestie, maar voor mij is het iOS. Ohja, verder heb ik een hekel aan Google, jammer dat Andriod van Google is anders had ik sneller een overstap gemaakt, wat ik iig niet van plan ben. Het is trouwens Android. Maar goed, het mooie vind ik aan Android dat je niet vast zit aan Google, het platform is volledig open source. Als je dus een custom ROM installeert staan hier ook meestal geen Google apps op. Helaas is er nog niet echt een "algeme" appstore ipv dan alleen die van Google. De vraag is meer waarom je Google haat, Apple haalt waarschijnlijk dezelfde informatie net zo goed van je binnen alleen merk je hier minder van. Eigenlijk is dat ook het grootste probleem van het internet, de applicaties die essentieel zijn gaan dan vaak ook ruimschoots met je privacy en beveiliging om (neem als voorbeeld WhatsApp, wat een kneuzen zijn dat). Bewerkt: 27 september 2012 door Maikle Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2012 Vergeleken met de iPad 3 is de nexus 7 volgens de benchmarks zelfs zeer hoog op alle punten. Klik (random van google). Virusdistributie ligt aan de manier hoe Apple zijn applicaties controleert (handmatig), en Android die volledig open is. Daarnaast is het ook nog de vraag wat je een virus vindt. Android heeft net als bij Apple rechten per applicatie, en het is dus meestal de verantwoordelijkheid van de gebruiker om het te installeren. Je gaat me niet vertellen dat bij Apple minder informatie wordt gelogd dan bij Android want bewijs dat maar eens. Bij Android krijg je misschien de indruk dat er meer Rotzooi op de achtergrond draait, maar dat komt alleen omdat het volledig open is, in tegenstelling tot iOS. Daarnaast is Android zeer handig met het delen van Content. Door de Content Interface is het vrijwel mogelijk alles te delen (pagina's in een app / Text / koppelingen / etc). En voor het liken van muziek zal er heus wel een App bestaan aangezien Android niet standaard vast zit aan een muziek speler. En bij de HTC X one heb ik het niet over het scherm, maar over de benchmarks, net zoals op de Apple fan club.apple website. Ohja, Google synchorniseert alle informatie automatisch (tenzij je dit niet wilt natuurlijk) en ook hier hoef je nooit naar te kijken. Wat nog het handigste is, is het feit dat je Tabs die je bv op je tablet kijkt daarna verder kan bekijken op je computer of mobiel. Volledig gesyncd, en dus ook nooit informatie verlies. Ook bij iOS wordt er veel gebruikt op de achtergrond. Denk bijvoorbeeld aan Apple Push Notification Service. Deze wordt gebruikt om notificaties op te vangen. Notificaties worden altijd eerst naar de server (APNS, even afgekort) gestuurd en dan naar de betreffende gebruiker. Je hebt wel gelijk dat er bij Apple ook gewoon veel gelogd wordt, maar de gebruiker voor veel dingen zelf bepalen of hij/zij dat wil. Crashes kun je bijvoorbeeld automatisch laten doorgeven. Informatie over die crashes kun je ook zelf helemaal bekijken. Niet dat de gewone consument er iets aan heeft, maar technische mensen weer wel. Ik weet dat je het niet over het scherm van de HTC One X had, maar ik vond het wel een belangrijk punt om even te noemen. Tabs kun je bij Safari ook sinds iOS 6 laten synchroniseren. Helaas heeft Apple momenteel nog niet Safari voor Windows geüpdated met de functionaliteit. De functie wordt trouwens iCloud Tabs genoemd. Op de Mac (OSX Mountain Lion vereist met Safari 6+) is het al mogelijk. En volgens veel gebruikers werkt het zoals iCloud; zonder enig gekloot. Trouwens, ook het openen van Leeslijsten is al even mogelijk (ook op Windows). Dit geeft je de mogelijkheid om een site op te slaan zodat je deze later terug kunt lezen (niet offline; je slaat als het ware de link op). Bij iOS 6 is er een Offline Leeslijst functie toegevoegd, maar deze moet ook nog gaan komen voor Windows. Your turn. Crashes verhaal hetzelfde. Enigste waarbij ik heb gemerkt dat Google veel informatie logt is Google Now, wat gelukkig standaard uitstaat en pas vanaf 4.1 is. Tjah, een groot scherm vind ik persoonlijk niet erg omdat ik graag wat meer details van een Youtube filmpje of Google Maps applicatie wil bekijken. Het kan ook buiten proporties gaan (de Note vind ik bijvoorbeeld nogal raar om te zien), maar de S2 en S3 heeft naar mijn mening een goed formaat. Tevens zijn niet alle modellen van Android zo groot, er is gewoon veel keuze. Op het laatste punt, tjah. Ik gebruik geen Google Chrome sync omdat ik niet zo graag mijn gegevens af sta aan één groot bedrijf, maar voor het sharen van links gebruik ik Pocket. Deze app doet volgens mijn precies hetzelfde als wat jij beschrijft. Pff, dus mensen betalen zoveel geld om mij op iOS topics te laten commenten terwijl ik op zoveel andere nuttige topics had kunnen reageren Wie houdt je eigenlijk tegen? Mij zie je ook niet in het Andriod topic reageren, waarom niet, omdat Andriod mij niet boeit. Ik ben tevreden met mijn iOS toestel en weet ook wat Andriod heeft omdat ik de enigste Apple gebruiker hier in huis ben en de rest Andriod gebruiken(2 telefoons en een tablet). Probleem enkel is dat ik het zaakje kan oplossen wanneer een Andriod apparaat het niet doet, wat mij goed af gaat en dat is positief want ook Andriod werkt simpel en handig, het is alleen mijn ding niet. En wat is beter, blijft een persoonlijke kwestie, maar voor mij is het iOS. Ohja, verder heb ik een hekel aan Google, jammer dat Andriod van Google is anders had ik sneller een overstap gemaakt, wat ik iig niet van plan ben. Het is trouwens Android. Maar goed, het mooie vind ik aan Android dat je niet vast zit aan Google, het platform is volledig open source. Als je dus een custom ROM installeert staan hier ook meestal geen Google apps op. Helaas is er nog niet echt een "algeme" appstore ipv dan alleen die van Google. De vraag is meer waarom je Google haat, Apple haalt waarschijnlijk dezelfde informatie net zo goed van je binnen alleen merk je hier minder van. Eigenlijk is dat ook het grootste probleem van het internet, de applicaties die essentieel zijn gaan dan vaak ook ruimschoots met je privacy en beveiliging om (neem als voorbeeld WhatsApp, wat een kneuzen zijn dat). Juist het feit dat je niet 'vaszit' aan Google, maakt support zo onhandig. Bij problemen moet je dan weer Samsung of welke fabrikant dan ook contacteren. Maar zij weten dan weer niets van Android support af, omdat dat van Google is. Terwijl Apple haar software zo ontwikkelt dat het speciaal voor bepaalde apparaten gemaakt is. Problemen kunnen ze voor beide groepen (hardware en software) moeiteloos oplossen. Daarnaast, sinds iOS 6 is er een Privacy-tabblad bij Instellingen te vinden, waar je per app kunt instellen of die gebruik mag maken van één of meerdere van de volgende onderdelen: locatievoorzieningen (altijd al geweest), contacten, agenda, herinneringen, foto's en bluetooth-deling. Wil je bijvoorbeeld niet dat Twitter bij je contacten kan (wat dus wel een optie is), dan schakel je dat simpelweg uit. Je kunt zelfs bepalen of je wilt dat je internetgebruik in Safari mag worden gecombineerd met iAd (Apple's advertentiedienst). Kan Android dat? Volgens mij niet, hé. Apple verzamelt inderdaad informatie, maar vraagt daar nadrukkelijk toestemming voor. Google doet het zomaar. Kijk maar naar dat akkefietje waarbij op google.nl zomaar informatie van Safari-gebruikers werd gehaald. Daar hebben ze uiteindelijk een boete voor gekregen. Reageren
Sammie_GTA Geplaatst: 27 september 2012 Rapport Geplaatst: 27 september 2012 Ik heb al eens contact gehad met de support van Apple. Ze geven daar duidelijke uitleg! Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2012 Ik heb al eens contact gehad met de support van Apple. Ze geven daar duidelijke uitleg! Helemaal mee eens. Ik heb weleens dat ik 'per ongeluk' een app heb gekocht of hem gewoon beu ben en m'n geld terug wil. Ze zeuren daar niet over. Gewoon zeggen om welke app + nummer (soort productnummer zegmaar) het gaat en ze storten het geld terug. En ik ben al een paar keer in een Apple Store geweest (in Londen en in Amsterdam). Die mensen zijn echt slim, zeg. Ze weten wel hoe ze je moeten helpen. Reageren
Sublime Geplaatst: 27 september 2012 Rapport Geplaatst: 27 september 2012 (bewerkt) Het feit dat iOS alle foto's en videos lekt via de browser noem ik niet echt privacy. http://tweakers.net/nieuws/84472/nederlanders-vinden-beveiligingsprobleem-in-browser-ios-6.html Dezelfde opties (per app uitschakelen welke permissies die heeft) zijn beschikbaar in een app genaamd "LBE privacy guard". Tevens krijg je bij het installeren gewoon te zien welke permissies een app wil gebruiken. Tevens is met Wireshark gewoon te zien wat voor dataverkeer er over de lijn gaat, en als ik geen toegang aan google verleen om mijn data te versturen wordt er ook daadwerkelijk niets verstuurt. Het voorbeeld over die safari hack heeft niets met android te maken, omdat in tegenstelling tot de Google zoekmachine Android opensource is, en het snel ondervonden zal worden. Zoals ik al zei heb je dus de keuze om Google Apps te installeren, maar ben je niet verplicht. Ik weet niet waar jij support voor nodig hebt, maar in de Play store heb je 15 min bedenktijd voor een App wat er standaard zit in gebakken. Volgens de wet heb je trouwens verplicht een bedenktijd van 2 weken waar ook Apple zich aan moet houden. Tevens kan je meestal wel terecht bij degene waar je een abonnement afsluit, en Samsung weet heus wel hoe Android werkt aangezien ze hun eigen opties op hebben gebouwd. Bewerkt: 27 september 2012 door Maikle Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2012 Het feit dat iOS alle foto's en videos lekt via de browser noem ik niet echt privacy. http://tweakers.net/nieuws/84472/nederlanders-vinden-beveiligingsprobleem-in-browser-ios-6.html Dezelfde opties (per app uitschakelen welke permissies die heeft) zijn beschikbaar in een app genaamd "LBE privacy guard". Tevens krijg je bij het installeren gewoon te zien welke permissies een app wil gebruiken. Tevens is met Wireshark gewoon te zien wat voor dataverkeer er over de lijn gaat, en als ik geen toegang aan google verleen om mijn data te versturen wordt er ook daadwerkelijk niets verstuurt. Het voorbeeld over die safari hack heeft niets met android te maken, omdat in tegenstelling tot de Google zoekmachine Android opensource is, en het snel ondervonden zal worden. Zoals ik al zei heb je dus de keuze om Google Apps te installeren, maar ben je niet verplicht. Ik weet niet waar jij support voor nodig hebt, maar in de Play store heb je 15 min bedenktijd voor een App wat er standaard zit in gebakken. Volgens de wet heb je trouwens verplicht een bedenktijd van 2 weken waar ook Apple zich aan moet houden. Tevens kan je meestal wel terecht bij degene waar je een abonnement afsluit, en Samsung weet heus wel hoe Android werkt aangezien ze hun eigen opties op hebben gebouwd. Die hack vind ik een beetje een onnozel voorbeeld, want die hackers kunnen dat toevallig. Maar er zijn niet veel hackers die dat kunnen evenaren. En trouwens, ooit van jailbreaken gehoord? Dat is wel wat 'groter' dan die lek in Safari, maar Apple verbiedt het niet. Ja, maar voor de privacy-instellingen heb je, zoals je zelf al aangeeft, dus een aparte app nodig. En ik vind dat zoiets gewoon ingebouwd moet zijn. Die applicaties van de fabrikanten zelf (Google bij Android en Apple bij iOS) heb je bij Apple ook niet allemaal, hoor. Veel app's van Apple kun je gewoon los downloaden. Denk bijvoorbeeld aan iBooks-app, de iWork-apps (Apple-variant voor Office), de iLife-apps enz. Kun je allemaal zelf kiezen of je die wilt of niet. De enige apps van Apple die je op iOS-apparaten terugvindt, zijn de belangrijkste: muziek, video's, een goede webbrowser, een agenda-app enz. Zulke apps wil ik niet los hoeven te downloaden. Zeker niet als ze goed werken. Bij Apple is het zo dat je 90 dagen de tijd hebt om geld voor een app/song/film terug te krijgen. Wel wat veel, moet ik eerlijk zeggen. Maar dat is nou dus wel weer die goede klantenservice. Reageren
Sammie_GTA Geplaatst: 28 september 2012 Rapport Geplaatst: 28 september 2012 Siri is best geinig Reageren
MegaPilot Geplaatst: 28 september 2012 Rapport Geplaatst: 28 september 2012 Ik kan niks opzoeken in de App Store, dan krijg ik de melding 'Verbinding met iTunes Store mislukt', heel irritant hoor.. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 28 september 2012 Rapport Geplaatst: 28 september 2012 Het is trouwens Android. Maar goed, het mooie vind ik aan Android dat je niet vast zit aan Google, het platform is volledig open source. Als je dus een custom ROM installeert staan hier ook meestal geen Google apps op. Helaas is er nog niet echt een "algeme" appstore ipv dan alleen die van Google. De vraag is meer waarom je Google haat, Apple haalt waarschijnlijk dezelfde informatie net zo goed van je binnen alleen merk je hier minder van. Eigenlijk is dat ook het grootste probleem van het internet, de applicaties die essentieel zijn gaan dan vaak ook ruimschoots met je privacy en beveiliging om (neem als voorbeeld WhatsApp, wat een kneuzen zijn dat). Tuurlijk zit je wel vast aan Google, met een Windows PC zit je ook vast aan Microsoft en hun beleid, Apple met Apple software, uiteindelijk zit je toch onder iemands duim, tenzij jij je eigen OS schrijft. En open source, hier maken sommige Android app makers vies misbruik van die extra reclame in je info balk pleuren, en dat vind ik dus jammer. Reden dat ik Google 'haat' is ook simpel, op de lange termijn verneuken ze een hoop, goed voorbeeld blijft YT. Reageren
Megadreams Geplaatst: 28 september 2012 Rapport Geplaatst: 28 september 2012 Laat ik even duidelijk zijn dat ik zowel hier als in het iOS en iCloud topic geen eindeloze discussies tussen android en iOS wil. Natuurlijk kunnen er vergelijkingen gemaakt worden maar het afkraken van deze systemen in elkaars topic is niet toegelaten. Overigens is het ook offtopic omdat het in bijvoorbeeld dit topic over android gaat en niet over iOS... Indien jullie voort gaan met het afkraken van de besturingssystemen in de topics waar ze niet thuishoren gooi ik op beide topics een mooi slotje. Wees gewaarschuwd! Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 29 september 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 29 september 2012 Laat ik even duidelijk zijn dat ik zowel hier als in het iOS en iCloud topic geen eindeloze discussies tussen android en iOS wil. Natuurlijk kunnen er vergelijkingen gemaakt worden maar het afkraken van deze systemen in elkaars topic is niet toegelaten. Overigens is het ook offtopic omdat het in bijvoorbeeld dit topic over android gaat en niet over iOS... Indien jullie voort gaan met het afkraken van de besturingssystemen in de topics waar ze niet thuishoren gooi ik op beide topics een mooi slotje. Wees gewaarschuwd! Ehm, dit topic gaat toch echt over iOS (en iCloud), hoor. Zie titel. Daarnaast vind ik dit topic trouwens juist wel geschikt voor discussies tussen iOS en Android. Maar goed, als dat tegen de regels in is, dan moet het maar gewoon stoppen, hé. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 29 september 2012 Rapport Geplaatst: 29 september 2012 Ik kan niks opzoeken in de App Store, dan krijg ik de melding 'Verbinding met iTunes Store mislukt', heel irritant hoor.. Helloooow? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.