Jump to content

Apple - iOS 11

Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Geplaatst:

Dat ik daar niet aan gedacht heb, fail. :7 Ik heb niks tegen op internet kopen, maar ff 800 euro betalen voor een product dat pas na 3/4 weken geleverd wordt, nee, dat vertrouw ik niet echt. :)

Ik denk dat je probleem anders ligt, je vertrouwd het wel maar je wilt niet wachten, wel direct je 800 euro weg en je product pas 4 weken later krijgen.

Ik zou het zelf ook niet doen hoor, ik zou gewoon wachten totdat ie bij een goed bedrijf op voorraad is en dan het pas kopen.

• Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Grand Theft Auto TOM

297

• MegaPilot

118

• Davedavy

88

• GolfG60

74

Geplaatst:

Dat ik daar niet aan gedacht heb, fail. :7 Ik heb niks tegen op internet kopen, maar ff 800 euro betalen voor een product dat pas na 3/4 weken geleverd wordt, nee, dat vertrouw ik niet echt. :)

Ik denk dat je probleem anders ligt, je vertrouwd het wel maar je wilt niet wachten, wel direct je 800 euro weg en je product pas 4 weken later krijgen.

Ik zou het zelf ook niet doen hoor, ik zou gewoon wachten totdat ie bij een goed bedrijf op voorraad is en dan het pas kopen.

You got me there. :puh:

• 3 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Apple kondigde vandaag de iPad Mini, een vernieuwde 'nieuwe iPad' (heet nu 'iPad met Retina-display') en een serie nieuwe Mac's aan.

We beginnen uiteraard met de iPad Mini. Deze nieuwe kleinere iPad heeft een schermgrootte van 7,9 inch. Dat maakt het meenemen ervan een stuk makkelijker. Dit is bij de gewone iPad niet het geval. Het makkelijker meenemen is trouwens ook te danken aan het feit dat de iPad Mini een stuk lichter is (308 gram). Met zijn dikte van 7,2 mm is hij even dun als de iPod touch van de vierde generatie.

De iPad Mini beschikt over dezelfde resolutie als de iPad 2. De kleinere iPad heeft ook een 5 megapixel iSight camera, LTE-ondersteuning, 802.11 a/b/g/n Wi-Fi en een Lightning-connector. Zonder de dual-core A5-chip zou je er uiteraard niets mee kunnen. En natuurlijk de batterij die, net als bij iedere andere iPad, 10 uur meegaat.

Hier zie je hoe de iPad Mini er uitziet. Het is duidelijk dat hij op de iPod touch lijkt. Veel mensen hebben al gezegd dat het volgens hen meer op een uitgerekte iPod touch lijkt. En eerlijk is eerlijk, ik ben het daarmee eens.

thought_hero.jpg

Hieronder de prijslijst van de iPad Mini (volgens de website van Apple zijn de prijzen in Euro's hetzelfde, maar dat kan veranderen):

• 16GB iPad mini: $329
  • 32GB iPad mini: $429
  • 64GB iPad mini: $519

De iPad Mini is in o.a. Nederland te pre-orderen vanaf 2 november.

hero.png

Dan de nieuwe iPad die wat aangepast is, te beginnen met de naam. Het lijkt erop dat ze bij Apple beseften dat 'de nieuwe iPad' geen passende naam is voor een product waarvan ieder jaar een nieuwe variant is. Daarom lijkt de naam dus veranderd te zijn naar 'iPad met Retina-display' (net zoals dat ze de 'Macbook Pro met Retina-display' hebben). Apple noemde het in de presentatie 'iPad (4th generation), maar volgens de site is het 'iPad met Retina-display'.

De iPad met Retina-display is qua design niet veranderd, maar heeft in plaats van een A5X-chip nu een A6X-chip. Daarmee is hij 2x zo snel als de nieuwe iPad. Ook heeft hij nu een FaceTime HD camera.

De prijzen van de iPad 2 en iPad met Retina-display blijven hetzelfde.

Apple kondigde ook een 13-inch Macbook Pro met Retina-display, een Mac Mini en een compleet nieuwe iMac aan. De nieuwe iMac is 80% dunner dan zijn voorganger, weet Apple te melden.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Geplaatst:

Klinkt een beetje als heel erg weinig innovatie. Jammer, want ik had echt wel meer verwacht van Apple.

De iPad 4, als ik hem zo even mag noemen, is dus eigenlijk een nieuwe iPad maar dan met een snellere processor. Kleine upgrade dus. Net als de iPhone 5. Had op meer gehoopt.

De iPad mini vind ik erg oninteressant en duur, maar zal vast wel als een malle gaan verkopen. Voor €79,- minder heb je een Google Nexus 7 tablet die nog een hogere resolutie heeft ook. De processor van de iPad mini zal ongetwijfeld sneller zijn, maar dat vind ik die €79,- niet rechtvaardigen.

Geplaatst:

De vraag is ook of de GPU wel sneller is, aangezien de nexus een aardig rappe Tegra chip heeft.

Vind de resolutie wel echt belachelijk laag. Dat zal waarschijnlijk wel komen omdat alle iOS apps voor geen meter kunnen schalen (met de iPhone 5 als voobeeld). Of ze kunnen natuurlijk bij de volgende stap zeggen dat ze tablet geweldiger hebben gemaakt door de hogere resolutie, die naar mijn mening dus al in deze versie had moeten zitten.

De vraag is ook of de GPU wel sneller is, aangezien de nexus een aardig rappe Tegra chip heeft.

Vind de resolutie wel echt belachelijk laag. Dat zal waarschijnlijk wel komen omdat alle iOS apps voor geen meter kunnen schalen (met de iPhone 5 als voobeeld). Of ze kunnen natuurlijk bij de volgende stap zeggen dat ze tablet geweldiger hebben gemaakt door de hogere resolutie, die naar mijn mening dus al in deze versie had moeten zitten.

Het GPU is denk ik wel even snel, hoor. Maar omdat de chips door Apple zijn ontwikkeld, is het moeilijker te vergelijken met een Tegra, lijkt me. Daarnaast, het is al even geleden dat Apple bij een bepaalde keynote over een eigen chip zei dat die al 2x zo snel is als de Tegra 3. Dacht dat dat de Apple A4 of A5 was. Wat ik daarmee wil zeggen, is dat het al 'oud' nieuws is dat Apple's processors sneller zijn dan sowieso de Tegra 3. :puh:

Het is wel juist in het voordeel dat ze niet automatisch schalen. Want als je kijkt naar de Android-apps op een tablet. Phil Schiller showde het gisteren al: je krijgt gewoon de smartphone-app, maar dan uitgerekt. Dan heb je vrijwel niets aan een tablet. iOS-ontwikkelaars zijn, als ze hun app op een fatsoenlijke manier willen brengen naar de iPad, gedwongen om een aparte versie te maken. Dan heb je wel veel meer opties op één scherm.

En ik denk dat ze de resolutie expres lager hebben gehouden, zodat ze in de volgende generatie sowieso alvast iets hebben om toe te passen. Denk dus dat ze bij de volgende iPad Mini wel een Retina-display toe zullen gaan passen.

Geplaatst:

De iMac zet in mijn ogen een serieuze stap achterwaarts. Dat dunne design kan nooit goed zijn voor de warmteontwikkeling. De prijs van de iMac is gestegen en de processors zijn niet geüpdated. :N

Geplaatst:

Klinkt een beetje als heel erg weinig innovatie. Jammer, want ik had echt wel meer verwacht van Apple.

De iPad 4, als ik hem zo even mag noemen, is dus eigenlijk een nieuwe iPad maar dan met een snellere processor. Kleine upgrade dus. Net als de iPhone 5. Had op meer gehoopt.

Je kan moeilijk elk jaar innovatie verwachten. Tot 2010 werden er überhaupt nauwelijks tablets gebruikt door consumenten. Om dan weer met een totaal nieuw concept te komen gaat redelijk veel tijd overheen. De iPad doet gewoon wat het moet doen en dat is meestrijden in het topsegment.

De nieuwe iMac is verder érrug mooi. Blijf het echter een mwah product vinden. Ik begrijp niet waarom je voor een vaste computer laptop componenten zou willen gebruiken. Daarnaast, nieuwe pc=nieuw scherm, bij de iMac. Terwijl mijn schermen altijd twee computers meegaan. Ook een groot nadeel.

@ Sprunk:

De iPhone 5 heeft meer dan alleen een processorupgrade..

Maar goed, haat maar verder. Maar post dan aub gewoon NIET in dit topic, het is heel irritant wanneer mensen feiten niet aanvaarden en daarover beginnen te bullshitten.

>>> Door Megadreams: Naar mijn weten post hij gewoon ONtopic en mag dus gezellig meeposten hier.<<<

Bewerkt: door Megadreams

Het is wel juist in het voordeel dat ze niet automatisch schalen. Want als je kijkt naar de Android-apps op een tablet. Phil Schiller showde het gisteren al: je krijgt gewoon de smartphone-app, maar dan uitgerekt. Dan heb je vrijwel niets aan een tablet. iOS-ontwikkelaars zijn, als ze hun app op een fatsoenlijke manier willen brengen naar de iPad, gedwongen om een aparte versie te maken. Dan heb je wel veel meer opties op één scherm.

Dit ben ik met je oneens. Mijn inziens is het juist fijn dat Android apps zo goed schalen. Daardoor kan je, naast het steeds groter wordende aanbod aan tablet apps, ook prima telefoon apps draaien. Dat gebeurt in mijn ogen een stuk handiger dan op een iPad, waarbij de telefoon app in een vaste vorm wordt weergegeven terwijl er dan enorme zwarte balken links en rechts omheen zitten. Je kan wel kiezen om de pixels te vergroten, maar dan wordt het allemaal wel heel erg pixelig op een iPad. Dan kun je toch beter een, zij het iets uitgerekte, telefoon app hebben.

@ Teh_ninja: Ik ben het an sich wel met je argumentatie eens, maar een kanttekening is dan wel dat de iPad nog steeds even duur is als toen hij voor het eerst uit kwam. En voor het geld wat je voor een iPad 4 neerlegt vind ik dat je wel nieuwe functies mag verwachten. Functies die bij tablets van andere fabrikanten inmiddels ook geïntroduceerd zijn op een veel lager prijspunt. Denk aan den toetsenbord-dock, gebruikersaccounts etc.

Bewerkt: door Sprunk

Ik heb het over de iPad. Dus als je dan wijs denkt te zijn, lees dat wel eerst even goed na dat ik het nu niet over de iPhone heb.

Overigens heb ik niet beweerd dat er bij de iPhone 5 niets is veranderd, of dat alleen de processor is veranderd. Vraag mij af of jij die onzin uit je linker of rechter duim hebt gezogen. Ik heb alleen mijn mening geuit dat ik vind dat de iPhone 5 ten opzichte van de iPhone 4 niet vernieuwend genoeg is. Er zijn zat kleine dingetjes doorgevoerd en ook een aantal grotere, zoals een iets groter scherm en een snellere processor. Maar dat is in mijn ogen "met je tijd meegaan" in plaats van innoveren zoals men bij Samsung bijvoorbeeld wel doet. De SIII bijvoorbeeld heeft ten opzichte van de SII een nieuw design, veel snellere processor, nieuw scherm, nfc chip en veel, heel veel leuke software extra's zoals SmartStay, DirectCall en SmartAlert. Je kan het een gimmick of nuttig vinden, maar zulke "uitvindingen" kom je bij de iPhone 5 niet tegen.

Nu jij weer... :clown: En dan graag een beetje inhoud in plaats van alleen een beetje flaming.

Bewerkt: door Sprunk

"De iPad 4, als ik hem zo even mag noemen, is dus eigenlijk een nieuwe iPad maar dan met een snellere processor. Kleine upgrade dus. Net als de iPhone 5."

Hierbij vergelijk je duidelijk de iPad 4 met de iPhone 5. Dat de iPad 3=> 4 upgrade niet noemenswaardig is, agreed, maar de 4S => 5 is daarentegen wél noemenswaardig.

Bewerkt: door MegaPilot

Dit ben ik met je oneens. Mijn inziens is het juist fijn dat Android apps zo goed schalen. Daardoor kan je, naast het steeds groter wordende aanbod aan tablet apps, ook prima telefoon apps draaien. Dat gebeurt in mijn ogen een stuk handiger dan op een iPad, waarbij de telefoon app in een vaste vorm wordt weergegeven terwijl er dan enorme zwarte balken links en rechts omheen zitten. Je kan wel kiezen om de pixels te vergroten, maar dan wordt het allemaal wel heel erg pixelig op een iPad. Dan kun je toch beter een, zij het iets uitgerekte, telefoon app hebben.

@ Teh_ninja: Ik ben het an sich wel met je argumentatie eens, maar een kanttekening is dan wel dat de iPad nog steeds even duur is als toen hij voor het eerst uit kwam. En voor het geld wat je voor een iPad 4 neerlegt vind ik dat je wel nieuwe functies mag verwachten. Functies die bij tablets van andere fabrikanten inmiddels ook geïntroduceerd zijn op een veel lager prijspunt. Denk aan den toetsenbord-dock, gebruikersaccounts etc.

Ehm, je hebt speciaal voor de iPad aangepaste applicaties, hé. Ja, je kunt inderdaad iPhone-apps draaien op een iPad, maar een normaal mens kijkt eerst of er eentje is die echt voor het grotere scherm van de iPad is gemaakt en kiest die dan gewoon. Maar oke, het klopt wel dat op de iPad de iPhone-apps van die zwarte balken krijgen. Net als nu bij de iPhone 5 en iPod touch van de vijfde generatie. Echter, ontwikkelaars hoeven maar een minuutje werk te verrichten om hun app geschikt te maken voor het grotere scherm. Bij games neemt dat wel meer tijd in beslag, maar er komen al steeds meer aangepaste games bij (zo is gisteren een update uitgebracht voor Angry Birds Seasons met o.a. ondersteuning voor grotere scherm). :puh:

Ik heb het over de iPad. Dus als je dan wijs denkt te zijn, lees dat wel eerst even goed na dat ik het nu niet over de iPhone heb.

Overigens heb ik niet beweerd dat er bij de iPhone 5 niets is veranderd, of dat alleen de processor is veranderd. Vraag mij af of jij die onzin uit je linker of rechter duim hebt gezogen. Ik heb alleen mijn mening geuit dat ik vind dat de iPhone 5 ten opzichte van de iPhone 4 niet vernieuwend genoeg is. Er zijn zat kleine dingetjes doorgevoerd en ook een aantal grotere, zoals een iets groter scherm en een snellere processor. Maar dat is in mijn ogen "met je tijd meegaan" in plaats van innoveren zoals men bij Samsung bijvoorbeeld wel doet. De SIII bijvoorbeeld heeft ten opzichte van de SII een nieuw design, veel snellere processor, nieuw scherm, nfc chip en veel, heel veel leuke software extra's zoals SmartStay, DirectCall en SmartAlert. Je kan het een gimmick of nuttig vinden, maar zulke "uitvindingen" kom je bij de iPhone 5 niet tegen.

Nu jij weer... :clown: En dan graag een beetje inhoud in plaats van alleen een beetje flaming.

Wat betreft de verandering van de iPhone 5 ten opzichte van de iPhone 4S, qua design: die is toch wel veel veranderd, vind ik. Het 'concept' is inderdaad hetzelfde gebleven, maar de veranderingen zijn wel zeker zichtbaar:

- Het halve inch langere scherm

- De aluminium antenneband aan de zijkant is nu gewijzigd naar de kleur die je hebt (zwart of zilver) i.p.v. alleen maar zilver

- De aluminium antenneband is wat beter 'afgerond', zodat het minder scherp aanvoelt (kristallijne diamant)

- De FaceTime-camera (beter bekend als de camera aan de voorkant) zit nu boven de speaker i.p.v. links ervan

- De iPhone 5 is dunner

- De achterkant van de iPhone 5 is grotendeels van geanodiseerde aluminium en het bovenste en onderste gedeelte is van keramisch glas

- Er zit nu een microfoon tussen de camera en flitser aan de achterkant

- Op de antenneband zitten de speakers aan de onderkant nu zonder gaasje; het geluid gaat nu gewoon door de 'gaatjes' van die band

- Het oppervlak van de camera aan de achterkant is van saffier kristal (niet echt iets dat je kunt zien, maar toch)

Het zijn niet zeer grote veranderingen, maar als je de iPhone 4/4S naast de iPhone 5 legt, zie je meer verschil dan overeenkomsten. Het blijft natuurlijk je eigen mening wat je van het design vindt (je bent heus niet de enige die het zo ziet; heb op iPhoneclub soortgelijke reacties gezien, alleen koopt het merendeel daarvan hem toch), maar ik zeg het toch even. :puh:

Een indrukwekkend nieuw design hoef je niet zo snel te verwachten van Apple.

Geplaatst:

Ik vergelijk de iPad 4 niet met de iPhone, ik laat alleen mijn mening blijken. Ik vind namelijk nog steeds dat de iPhone 5 ten opzichte van de iPhone 4S te weinig is vernieuwd dat een dusdanig hoog bedrag als wat voor de iPhone 5 in de winkel moet worden neergelegd, rechtvaardig is. Kennelijk verschillen wij hierover van mening en dat is ons beiden goed recht natuurlijk. Maar het heeft verder geen zin om een discussie aan te gaan over de verschillen van de iPhone 5 want ik acht de kans klein dat wij het daar over eens gaan worden. :bier:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...