Sublime Geplaatst: 24 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2012 (bewerkt) Het zijn niet zeer grote veranderingen, maar als je de iPhone 4/4S naast de iPhone 5 legt, zie je meer verschil dan overeenkomsten. Het blijft natuurlijk je eigen mening wat je van het design vindt (je bent heus niet de enige die het zo ziet; heb op iPhoneclub soortgelijke reacties gezien, alleen koopt het merendeel daarvan hem toch), maar ik zeg het toch even. No shit Dit begint trouwens wel allemaal erg duur te worden voor al die hardcore Apple fans, als er opeens zoveel versies worden uitgebracht met zo'n weinig innovatie. Dan heb ik het dus vooral over de iPad 4, over de rest valt nog wel te discussiëren maar daarvoor heb ik geen tijd in tegenstelling tot anderen . Bewerkt: 24 oktober 2012 door Sublime Reageren
MegaPilot Geplaatst: 24 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2012 Ik vergelijk de iPad 4 niet met de iPhone, ik laat alleen mijn mening blijken. Ik vind namelijk nog steeds dat de iPhone 5 ten opzichte van de iPhone 4S te weinig is vernieuwd dat een dusdanig hoog bedrag als wat voor de iPhone 5 in de winkel moet worden neergelegd, rechtvaardig is. Kennelijk verschillen wij hierover van mening en dat is ons beiden goed recht natuurlijk. Maar het heeft verder geen zin om een discussie aan te gaan over de verschillen van de iPhone 5 want ik acht de kans klein dat wij het daar over eens gaan worden. Zeg het gerust: de iPhone is overpriced. Dat is hij altijd al geweest en dat zal nooit veranderen. Daarover zijn we het dus wel eens. Wat niet wegneemt dat ik er 1 ga kopen overigens, ben te verknocht aan iOS. PS: APPLE MOET DRINGEND IPHONE 5'S LEVEREN AAN BELGIE.... Reageren
Sublime Geplaatst: 24 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2012 Ik vergelijk de iPad 4 niet met de iPhone, ik laat alleen mijn mening blijken. Ik vind namelijk nog steeds dat de iPhone 5 ten opzichte van de iPhone 4S te weinig is vernieuwd dat een dusdanig hoog bedrag als wat voor de iPhone 5 in de winkel moet worden neergelegd, rechtvaardig is. Kennelijk verschillen wij hierover van mening en dat is ons beiden goed recht natuurlijk. Maar het heeft verder geen zin om een discussie aan te gaan over de verschillen van de iPhone 5 want ik acht de kans klein dat wij het daar over eens gaan worden. Zeg het gerust: de iPhone is overpriced. Dat is hij altijd al geweest en dat zal nooit veranderen. Daarover zijn we het dus wel eens. Wat niet wegneemt dat ik er 1 ga kopen overigens, ben te verknocht aan iOS. PS: APPLE MOET DRINGEND IPHONE 5'S LEVEREN AAN BELGIE.... Haha, price and develivery rape. Apple werkt op zon manier van Fuck jullie, het ons product en leer maar met onze regels leven. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 24 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2012 @ Teh_ninja: Ik ben het an sich wel met je argumentatie eens, maar een kanttekening is dan wel dat de iPad nog steeds even duur is als toen hij voor het eerst uit kwam. En voor het geld wat je voor een iPad 4 neerlegt vind ik dat je wel nieuwe functies mag verwachten. Functies die bij tablets van andere fabrikanten inmiddels ook geïntroduceerd zijn op een veel lager prijspunt. Denk aan den toetsenbord-dock, gebruikersaccounts etc. Onder de kap is de huidige iPad een compleet ander apparaat dan zijn voorgaande generaties. Een snellere cpu en gpu, beter scherm etc. Je kan het hoogstens bekritiseren dat ze niet in prijs zakken x aantal maand na het uitbrengen. Dit begint trouwens wel allemaal erg duur te worden voor al die hardcore Apple fans, als er opeens zoveel versies worden uitgebracht met zo'n weinig innovatie. Dan heb ik het dus vooral over de iPad 4, over de rest valt nog wel te discussiëren maar daarvoor heb ik geen tijd in tegenstelling tot anderen . Je hoeft de nieuwe iPad niet te kopen. Ik stap bijvoorbeeld ook niet over, het verschil met de huidige iPad is mij daarvoor te klein. Dat ze met een update komen is wel logisch. De nieuwe iPad heeft de nieuwe aansluiting, wat het voor de makers van accesoires weer een hoop makkelijker maakt. De keuze om de cpu en gpu te verbeteren is daarentegen inderdaad wel weer onverwacht. Over de prijs. Een telefoon is meer dan een stukje metaal, glas en wat printplaat. Het is een combinatie van componenten, software, design tot één product. En als jijMegaPilot het geld over hebt voor een iPhone, en met jou nog vele anderen, waarom zou hij dan te duur zijn? Reageren
Sprunk Geplaatst: 24 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2012 PS: APPLE MOET DRINGEND IPHONE 5'S LEVEREN AAN BELGIE.... Hier in Nederland klagen de providers ook over tekorten aan iPhones... Kennelijk loopt men toch erg warm voor die dingen. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 25 oktober 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 25 oktober 2012 Wat betreft de levering; iPhoneclub heeft laten weten dat morgen weer een flinke lading iPhone 5 exemplaren in Nederland en België bezorgd zullen gaan worden. iPhoneclub - Uitlevering iPhone 5 via Apple Store in Nederland en België komt op gang (inventarisatie) Volgens een inventarisatie van een lid op het forum van iPhoneclub (iCulture) krijgt men zijn/haar iPhone 5 eerder bij betaling met creditcard dan via een overschrijving. Houdt er dus rekening mee dat het zou kunnen dat, mits je betaald hebt met een overschrijving, je iPhone 5 alsnog later binnen zal komen. Reageren
Sublime Geplaatst: 27 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2012 Wel zielig dat mensen zo ver gaan voor een zakcalculator! Reageren
GolfG60 Geplaatst: 27 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2012 Wel zielig dat mensen zo ver gaan voor een zakcalculator! Hoezo zielig? Zielig dat mensen zitten te zaniken om wat een ander uitgeeft en/of liefhebt! Reageren
Sublime Geplaatst: 27 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2012 Wel zielig dat mensen zo ver gaan voor een zakcalculator! Hoezo zielig? Zielig dat mensen zitten te zaniken om wat een ander uitgeeft en/of liefhebt! Dat heet voorbehoeden van een blinde vlek, maar die hoop heb ik al op gegeven. Tevens verschillen meningen dus, ik vind dat zielig en dan kan je niet ontkrachten. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 27 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2012 Over de prijs. Een telefoon is meer dan een stukje metaal, glas en wat printplaat. Het is een combinatie van componenten, software, design tot één product. En als jijMegaPilot het geld over hebt voor een iPhone, en met jou nog vele anderen, waarom zou hij dan te duur zijn? Dat ik een iPhone ga kopen staat los van mijn mening of ik hem al dan niet duur vindt hoor.. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 29 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2012 Over de prijs. Een telefoon is meer dan een stukje metaal, glas en wat printplaat. Het is een combinatie van componenten, software, design tot één product. En als jijMegaPilot het geld over hebt voor een iPhone, en met jou nog vele anderen, waarom zou hij dan te duur zijn? Dat ik een iPhone ga kopen staat los van mijn mening of ik hem al dan niet duur vindt hoor.. Er zit een grens tussen duur en te duur he, als jij iets te duur vindt koop je niet want je vindt het niet waard en als je het duur vindt koop je het wel omdat je het dan toch het geld waard vindt. Reageren
Sprunk Geplaatst: 29 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2012 Dat heet voorbehoeden van een blinde vlek, maar die hoop heb ik al op gegeven. Tevens verschillen meningen dus, ik vind dat zielig en dan kan je niet ontkrachten. Er valt inderdaad niets te ontkrachten of weerleggen omdat je totaal geen enkel argument geeft waarom mensen met een iPhone (door jou aangeduid als zakcalculator) zielig zijn. Dingen in de rondte roepen kunnen wij allemaal wel... Iets duur vinden zal vast per persoon verschillen. Maar als je prijzen vergelijkt tussen flagship phones zoals de SGS3, HTC one X en de iPhone 5 dan kun je bijna niet anders concluderen dat je voor een iPhone hoe dan ook teveel betaald, ongeacht of je dat duur vind of niet. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 29 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2012 (bewerkt) Dat heet voorbehoeden van een blinde vlek, maar die hoop heb ik al op gegeven. Tevens verschillen meningen dus, ik vind dat zielig en dan kan je niet ontkrachten. Er valt inderdaad niets te ontkrachten of weerleggen omdat je totaal geen enkel argument geeft waarom mensen met een iPhone (door jou aangeduid als zakcalculator) zielig zijn. Dingen in de rondte roepen kunnen wij allemaal wel... Iets duur vinden zal vast per persoon verschillen. Maar als je prijzen vergelijkt tussen flagship phones zoals de SGS3, HTC one X en de iPhone 5 dan kun je bijna niet anders concluderen dat je voor een iPhone hoe dan ook teveel betaald, ongeacht of je dat duur vind of niet. Ook jij gaat hiermee de mist in, je kan weliswaar gaan vergelijken met top of the line producten maar daarmee maak je alsnog geen eerlijke vergelijking. Een top of the line Suzuki kost ook een stuk minder dan een top of the line Ferrari, maar een top of the line Pagani kost nog meer. Je betaald ook deels merk, wat zoiets kan en ook hoe ze het bouwen en garantie en niet enkel voor het product zelf, en tevens status. Jij kunt dan niet als top of the line Suzuki rijder gaan zeggen dat de Ferrari eigenaar te veel voor zijn wagen heeft betaald, puur omdat de jouwe goedkoper is. De ene merk kost nou eenmaal wat meer dan het ander voor ongeveer hetzelfde, maar dat maakt het ene product niet perse te duur/veel. En als de producten echt teveel zouden kosten, zou het ook slecht verkopen, en dit doet het niet dus de meeste die klagen zouden sowieso geen Apple product kopen en gebruiken dit eerder imo. als excuus. Bewerkt: 29 oktober 2012 door GolfG60 Reageren
Sprunk Geplaatst: 29 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2012 (bewerkt) Ik vind dat jij wel een heel raar voorbeeld geeft om de prijs van een iPhone recht te praten. De high end fiat en de high end Ferrari zijn namelijk twee totaal verschillende auto's. De Ferrari heeft bijvoorbeeld een veel snellere motor, luxere vormgeving, andere doelgroep en noem het maar op. Dit verschil bestaat bij telefoons eigenlijk veel minder. In ieder geval niet bij de telefoons die ik heb opgesomd. Die telefoons zijn allemaal gelijkwaardig aan elkaar met snelle processoren (quad-core), nieuwste softwareversies en daarom kan je ze prima vergelijken. Als ik het moet vertalen naar automerken dan is Samsung een Ford, Apple een Opel en HTC een Renault. Dergelijke grote verschillen zoals jij schets met een Suzuki en een Ferrari zijn er dus niet... Want als ik echt zo krom zou vergelijken als jij dat nu doet, dan zou ik dat moeten doen met deze gouden iPhone: http://www.vindtelef...-de-wereld.html Bewerkt: 29 oktober 2012 door Sprunk Reageren
GolfG60 Geplaatst: 29 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2012 Ik vind dat jij wel een heel raar voorbeeld geeft om de prijs van een iPhone recht te praten. De high end fiat en de high end Ferrari zijn namelijk twee totaal verschillende auto's. De Ferrari heeft bijvoorbeeld een veel snellere motor, luxere vormgeving, andere doelgroep en noem het maar op. Dit verschil bestaat bij telefoons eigenlijk veel minder. In ieder geval niet bij de telefoons die ik heb opgesomd. Die telefoons zijn allemaal gelijkwaardig aan elkaar met snelle processoren (quad-core), nieuwste softwareversies en daarom kan je ze prima vergelijken. Als ik het moet vertalen naar automerken dan is Samsung een Ford, Apple een Opel en HTC een Renault. Dergelijke grote verschillen zoals jij schets met een Suzuki en een Ferrari zijn er dus niet... Want als ik echt zo grom zou vergelijken als jij dat nu doet, dan zou ik dat moeten doen met deze gouden iPhone: http://www.vindtelef...-de-wereld.html Kuch Je betaald ook deels merk, wat zoiets kan en ook hoe ze het bouwen en garantie en niet enkel voor het product zelf, en tevens status. Daarnaast, ging het me het erom dat ieder merk met een ander idee bouwt, niet dat de Ferrari gebouwd is om 300+ te gaan en een Suzuki om een goedkoop wagentje te zijn, Samsung zit richting de productie/vooruitgang, iPhone zit meer richting het status/zakelijke kanten op en HTC zit daar een beetje tussenin. Je ziet het ook terug in gebruikte materialen, HTC en Apple gebruiken vaker bepaalde metaalsoorten terwijl Samsung alles van plastiek maakt, niet dat het daardoor slecht is of iets maar dit is een voorbeeld. Daarnaast moet Apple de spullen ook buitenshuis halen terwijl Samsung zelf de machines heeft, daardoor is een Samsung produceren uiteindelijk goedkoper dan een iPhone, en dat scheelt ook in de prijs. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.