Jump to content

Apple - iOS 11

Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik vind dat jij wel een heel raar voorbeeld geeft om de prijs van een iPhone recht te praten. De high end fiat en de high end Ferrari zijn namelijk twee totaal verschillende auto's. De Ferrari heeft bijvoorbeeld een veel snellere motor, luxere vormgeving, andere doelgroep en noem het maar op.

Dit verschil bestaat bij telefoons eigenlijk veel minder. In ieder geval niet bij de telefoons die ik heb opgesomd. Die telefoons zijn allemaal gelijkwaardig aan elkaar met snelle processoren (quad-core), nieuwste softwareversies en daarom kan je ze prima vergelijken. Als ik het moet vertalen naar automerken dan is Samsung een Ford, Apple een Opel en HTC een Renault. Dergelijke grote verschillen zoals jij schets met een Suzuki en een Ferrari zijn er dus niet... Want als ik echt zo grom zou vergelijken als jij dat nu doet, dan zou ik dat moeten doen met deze gouden iPhone: http://www.vindtelef...-de-wereld.html

Kuch

Je betaald ook deels merk, wat zoiets kan en ook hoe ze het bouwen en garantie en niet enkel voor het product zelf, en tevens status.

Daarnaast, ging het me het erom dat ieder merk met een ander idee bouwt, niet dat de Ferrari gebouwd is om 300+ te gaan en een Suzuki om een goedkoop wagentje te zijn, Samsung zit richting de productie/vooruitgang, iPhone zit meer richting het status/zakelijke kanten op en HTC zit daar een beetje tussenin.

Je ziet het ook terug in gebruikte materialen, HTC en Apple gebruiken vaker bepaalde metaalsoorten terwijl Samsung alles van plastiek maakt, niet dat het daardoor slecht is of iets maar dit is een voorbeeld.

Daarnaast moet Apple de spullen ook buitenshuis halen terwijl Samsung zelf de machines heeft, daardoor is een Samsung produceren uiteindelijk goedkoper dan een iPhone, en dat scheelt ook in de prijs.

Is dat zo? Dan ben ik toch wel benieuwd naar de productiekosten van de Samsung Galaxy SIII. Die van de iPhone 5 liggen rond de $167 (bron). Dat is alsnog trouwens niet weinig, maar dat komt doordat het materiaal sterker en van hogere kwaliteit is. En de hoogste kosten zijn dat voor de processors, die $28 per stuk kosten (even niet kijkende naar 'other'). En voor een processor dat volgens benchmark tests nog hoger uitkomt dan de Samsung Galaxy SIII (mits deze níet over Android Jelly Bean of hoger beschikt) vind ik dat nog best wel een mooie prijs. :puh:

Het probleem ligt echter niet bij de productie, maar bij marketing. Apple besteedt ruim $900 miljoen per jaar hieraan. Daarom vragen ze extra hoge prijzen om dat te compenseren. En ook het doosje en de oortjes die meegeleverd worden kosten natuurlijk wat (los kosten de Apple Earpods €30)...

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Grand Theft Auto TOM

297

• MegaPilot

118

• Davedavy

88

• GolfG60

74

Geplaatst:

Ik vind dat jij wel een heel raar voorbeeld geeft om de prijs van een iPhone recht te praten. De high end fiat en de high end Ferrari zijn namelijk twee totaal verschillende auto's. De Ferrari heeft bijvoorbeeld een veel snellere motor, luxere vormgeving, andere doelgroep en noem het maar op.

Dit verschil bestaat bij telefoons eigenlijk veel minder. In ieder geval niet bij de telefoons die ik heb opgesomd. Die telefoons zijn allemaal gelijkwaardig aan elkaar met snelle processoren (quad-core), nieuwste softwareversies en daarom kan je ze prima vergelijken. Als ik het moet vertalen naar automerken dan is Samsung een Ford, Apple een Opel en HTC een Renault. Dergelijke grote verschillen zoals jij schets met een Suzuki en een Ferrari zijn er dus niet... Want als ik echt zo grom zou vergelijken als jij dat nu doet, dan zou ik dat moeten doen met deze gouden iPhone: http://www.vindtelef...-de-wereld.html

Kuch

Je betaald ook deels merk, wat zoiets kan en ook hoe ze het bouwen en garantie en niet enkel voor het product zelf, en tevens status.

Daarnaast, ging het me het erom dat ieder merk met een ander idee bouwt, niet dat de Ferrari gebouwd is om 300+ te gaan en een Suzuki om een goedkoop wagentje te zijn, Samsung zit richting de productie/vooruitgang, iPhone zit meer richting het status/zakelijke kanten op en HTC zit daar een beetje tussenin.

Je ziet het ook terug in gebruikte materialen, HTC en Apple gebruiken vaker bepaalde metaalsoorten terwijl Samsung alles van plastiek maakt, niet dat het daardoor slecht is of iets maar dit is een voorbeeld.

Daarnaast moet Apple de spullen ook buitenshuis halen terwijl Samsung zelf de machines heeft, daardoor is een Samsung produceren uiteindelijk goedkoper dan een iPhone, en dat scheelt ook in de prijs.

Is dat zo? Dan ben ik toch wel benieuwd naar de productiekosten van de Samsung Galaxy SIII. Die van de iPhone 5 liggen rond de $167 (bron). Dat is alsnog trouwens niet weinig, maar dat komt doordat het materiaal sterker en van hogere kwaliteit is. En de hoogste kosten zijn dat voor de processors, die $28 per stuk kosten (even niet kijkende naar 'other'). En voor een processor dat volgens benchmark tests nog hoger uitkomt dan de Samsung Galaxy SIII (mits deze níet over Android Jelly Bean of hoger beschikt) vind ik dat nog best wel een mooie prijs. :puh:

Het probleem ligt echter niet bij de productie, maar bij marketing. Apple besteedt ruim $900 miljoen per jaar hieraan. Daarom vragen ze extra hoge prijzen om dat te compenseren. En ook het doosje en de oortjes die meegeleverd worden kosten natuurlijk wat (los kosten de Apple Earpods €30)...

Je weet toch wel dat vele delen zoals het scherm en cpu van een iPhone uit een Samsung fabriek komen rollen?

Samsung koopt gigantisch dure apparaten om cpu's te produceren, voor zowel zichzelf als voor oa. Apple, en het begin kost het een hoop, maar na het aanschaf betalen ze enkel nog maar materiaal dus na een tijd is het goedkoper.

Apple betaald voor een CPU dan 28$, ga er dan maar vanuit dat Samsung +/- 12$ per cpu uitgeeft.

Nu zul je zeggen dat Apple beter maar ook deze apparaten aanschaft zodat ze zelf cpu's produceren, maar dit is amper te doen omdat ze dan enkel voor hun eigen produceren en dan heeft het bij wijze van 10 jaar tijd nodig wilt dat zichzelf terug betalen en dan is dit toch goedkoper.

Juist het feit dat ze van Samsung komen, is de reden van de schaarste. Apple wil onafhankelijker zijn van hen en meer zelf produceren. En Samsung is zelf al begonnen daarmee, door de frequentie af te doen laten nemen.

En Apple schaft zelf ook die apparaten aan, hé. Alleen zijn de dingen die níet door Samsung gebeuren o.a. de assemblage. Maar echt het produceren van de processors en schermen, dat gebeurt door Samsung. Echter, omdat zij nu flink wat minder leveren, krijgt Apple nog van een of andere Taiwanees bedrijf de onderdelen. :puh:

Zodadelijk zijn er ipv moderator voor sub-forums, al moderators voor bepaalde topics :sigaar:.

Excuuses hiervoor!

Apple ondervind nu wel hevige concurentie door de nieuwe Nexus 10 tablet (ookal vind ik hem oerlelijk). De resolutie is wel echt hoog !!! Ziet er naar uit dat Apple en Android elkaar aardig ophitsen wat eindelijk voor een stroomversnelling zorgt!

Bewerkt: door Sublime
Geplaatst:

Hevige concurrentie? Apple heeft 57% van de tabletmarkt in handen met de iPad. :puh: De resolutie van de Nexus is dan wel beter, maar je moet ook denken aan andere aspecten. De iPad Mini is daarnaast meer als 'instapmodel' voor mensen die gewoonweg niet veel te besteden hebben, maar wel een apparaat willen met een relatief fatsoenlijke schermgrootte.

De hoofdreden waarom ze 57% van de tabletmarkt in handen hebben is omdat veel mensen al een tablet hebben, of dat veel mensen denken dat een tablet van Apple is (aka mn broer). Je kan eigenlijk beter zeggen dat ze "nog maar" 57% van de tablet markt in handen hebben.

En ik had het meer over de Gadget markt in het algemeen. Ik kan me nog heugen dat jobs een keer heeft gezegd dat hij Android kapot wou maken of zoiets? Dat geeft aan dat Apple wel op een stress punt terecht komt. Daarnaast zijn er zoveel Android apparaten met verschillende specificaties / groottes waarbij je beter een persoonlijke keuze kan maken ipv het aanpassen op voorgebakken maten.

Kortom, door deze concurrentie strijd heeft Apple zijn release cycle verkleint, en zijn beide "Systemen" aan het innoveren (wat naar mijn mening wel eens tijd werdt want het tempo was echt zwak). Nu de nieuwe Nexus telefoon met 2GB RAM wat betekent dat het draaien van Ubuntu steeds dichter bij komt :).

Bewerkt: door Sublime
Geplaatst:

Hevige concurrentie? Apple heeft 57% van de tabletmarkt in handen met de iPad. :puh: De resolutie van de Nexus is dan wel beter, maar je moet ook denken aan andere aspecten. De iPad Mini is daarnaast meer als 'instapmodel' voor mensen die gewoonweg niet veel te besteden hebben, maar wel een apparaat willen met een relatief fatsoenlijke schermgrootte.

Mensen die niet veel te besteden hebben én een kwaliteitstablet willen gaan dan nog altijd eerder voor bijvoorbeeld een Nexus 7, die met €70,- euro nog altijd vriendelijker is geprijsd en over een veel beter scherm beschikt dan de iPad mini. Er is tevens een stormrun geweest op de helaas niet in Nederland te verkrijgen Kindle Fire van Amazon, nadat de iPad mini werd gepresenteerd. Iets zegt mij dus dat Apple langzaam maar zeker toch marktaandeel zal gaan verliezen op lange termijn.

Apple brengt iOS 6.0.1 uit

Apple heeft zojuist iOS 6.0.1 voor iPhone, iPad en iPod touch uitgebracht, welke verbeteringen aanbrengt die betrekking hebben tot het volgende:

• Er is een probleem verholpen dat ertoe leidde dat software-updates niet draadloos konden worden geïnstalleerd op de iPhone 5
  • Er is een probleem verholpen dat kon leiden tot het verschijnen van horizontale strepen op het toetsenbord
  • Er is een probleem verholpen dat ertoe kon leiden dat de camera niet flitste
  • De betrouwbaarheid van de iPhone 5 en de iPod touch (5e generatie) bij de verbinding met gecodeerde WPA2 Wi-Fi-netwerken is verbeterd
  • Er is een probleem verholpen dat ertoe kon leiden dat de iPhone in sommige gevallen het mobiele netwerk niet kon gebruiken
  • De schakelaar ‘Gebruik mobiele data’ voor iTunes Match is geconsolideerd
  • Er is een codeslotprobleem verholpen dat er in sommige gevallen toe kon leiden dat er vanuit het toegangsscherm toegang was tot Passbook-kaartinformatie
  • Er is een probleem verholpen dat van invloed was op Exchange-vergaderingen

Hoewel het op het eerste gezicht geen bijzondere verbeteringen zijn, zit er voor veel mensen op z'n minst toch wel één bij waar ze iets aan hebben. Zo meldden veel gebruikers de afgelopen weken dat het toetsenbord rare strepen toont, dat de schakelaar voor mobiele data constant uitviel bij iTunes Match en tot slot zijn er ook veel problemen gemeld met Exchange.

De update is 36,6 MB groot op de iPod touch van de vijfde generatie. Waarschijnlijk verschilt het van de andere apparaten niet zo veel.

Daarnaast is ook de beta voor iOS 6.1 uitgebracht aan ontwikkelaars. Wat deze voor nieuwe functionaliteit biedt / problemen oplost, is echter nog niet bekend. Wanneer dit wel het geval is, verschijnt dat hier. Wel heeft Apple al laten weten dat het zoeken in de Map Kit verbeterd is. In het Map Kit-framework kunnen apps nu zoeken naar mapgebaseerde adressen en interessante plaatsen (POI’s). En naar verluidt komt er ondersteuning voor meer talen voor Siri.

iOS 6.0.1 is gratis te installeren door naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Software-update' te gaan. Aangeraden wordt om je iOS-apparaat op een lader te zetten tijdens het downloaden en installeren. Je hebt een apparaat met minimaal iOS 6 nodig.

Geplaatst:

36,6 MB voor een bundeltje bugfixes is wel erg groot. Wel netjes dat Apple deze problemen bij gebruikers oplost. Dat is het enige voordeel aan iOS. Heb je bij Android een bug heb je pech, of je moet hopen dat de fabrikant en/of provider een nieuwe versie uitbrengen.

Geplaatst:

iOS 6.0.1 is gratis te installeren door naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Software-update' te gaan.

Waarom vermeldt je dat de update gratis is?

Geplaatst:

Om dezelfde reden dat jij zo'n facking muggenzifter bent?

Als men uitgebreide en informatieve posts plaatst is het nog niet goed genoeg voor sommigen..

Geplaatst:

iOS 6.0.1 is gratis te installeren door naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Software-update' te gaan.

Omdat iOS-updates in het verleden op de iPod touch geld kostten. Dat is later afgeschaft, maar het kan zijn dat niet iedereen dat snapt. Voor de handigheid heb ik het gewoon even erbij gezet. :)

Geplaatst:

Omdat iOS-updates in het verleden op de iPod touch geld kostten. Dat is later afgeschaft, maar het kan zijn dat niet iedereen dat snapt. Voor de handigheid heb ik het gewoon even erbij gezet. :)

Ah, waarom koop jij eigenlijk geen iPhone ipv een iPod? heb je twee vliegen in één klap.

Geplaatst:

Een iPhone is een stuk duurder, hé. :puh: Heb daarnaast wel iPhone 3G, maar die is vreselijk sloom. Het is dan ook een iPhone uit 2009. :7

Geplaatst:

Leeftijd hoeft niet alles te zeggen. Maar op het internet gaan wel meer discussies rond over de snelheid, of eerder gezegd de afname daarvan bij nieuwe iOS versies voor de iPhone 3G. Misschien maakt de software de telefoons wel trager dan eigenlijk zou moeten...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...