Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 2 november 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 2 november 2012 Leeftijd hoeft niet alles te zeggen. Maar op het internet gaan wel meer discussies rond over de snelheid, of eerder gezegd de afname daarvan bij nieuwe iOS versies voor de iPhone 3G. Misschien maakt de software de telefoons wel trager dan eigenlijk zou moeten... Dat wordt vaker geconcludeerd. Met nieuwe software worden oudere toestellen meestal expres slomer gemaakt. Dat denkt men, althans. Echter, de iPhone 3GS ondersteunt nog iOS 6 (eerste iPhone dat het zo lang volhoudt). Maar die is ook niet slomer geworden. Heel veel 3GS-gebruikers zeggen dat hij er alleen maar sneller op is geworden en dat de batterij langer meegaat. Dus het valt wel mee eigenlijk. Ik denk dat het echt aan de hardware ligt. De iPhone 3GS is een heel stuk sneller dan de iPhone 3G en heeft ook een betere batterij, dus dat scheelt natuurlijk. Maar ik denk wel dat iOS 7 niet meer uitgebracht zal worden op de 3GS. Een reden daarvoor zou kunnen zijn dat Apple toch een keer ervan af wilt. Hij is dan ook niet meer verkrijgbaar bij de Apple (Online) Store. Maar de iPhone 3G was trouwens in het begin ook relatief traag. Dat besefte ik zelf niet, omdat ik nog nooit een snellere iPhone had gebruikt. Dan pas merk je hoe groot dat verschil is. Reageren
Sublime Geplaatst: 2 november 2012 Rapport Geplaatst: 2 november 2012 Om dezelfde reden dat jij zo'n facking muggenzifter bent? Als men uitgebreide en informatieve posts plaatst is het nog niet goed genoeg voor sommigen.. Ik probeer gewoon wat te vragen, vuile hater. Er is niets mis met het vragen van specifieke woordkeuzes, het is tenslotte een forum en daar hoor je te vragen/discusseren (voor het geval je dat nog niet begreep)! Maarja, updaten op mijn iPod 4 naar iOS5 ging bij mij niet zo soepel. Weet niet of dat specifiek was, want ik was ook meteen alle apps en instellingen kwijt. En de kwestie dat de (nieuwere) updates oudere telefoons slomer maken is meer zoiets van, waar trek je de lijn. Daarom zijn de laatste updates waarschijnlijk ook niet doorgevoerd naar de oudere modellen. Bij Android updaten ze meestal pas vrij laat of helemaal niet. Als je dan zelf custom roms installeert loop je meestal ook tegen deze muur op. Hier zijn dan gelukkig nog wel weer "lichtere" versies van, maar het uitzoeken kost ook veel tijd. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 2 november 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 2 november 2012 Om dezelfde reden dat jij zo'n facking muggenzifter bent? Als men uitgebreide en informatieve posts plaatst is het nog niet goed genoeg voor sommigen.. Ik probeer gewoon wat te vragen, vuile hater. Er is niets mis met het vragen van specifieke woordkeuzes, het is tenslotte een forum en daar hoor je te vragen/discusseren (voor het geval je dat nog niet begreep)! Maarja, updaten op mijn iPod 4 naar iOS5 ging bij mij niet zo soepel. Weet niet of dat specifiek was, want ik was ook meteen alle apps en instellingen kwijt. En de kwestie dat de (nieuwere) updates oudere telefoons slomer maken is meer zoiets van, waar trek je de lijn. Daarom zijn de laatste updates waarschijnlijk ook niet doorgevoerd naar de oudere modellen. Bij Android updaten ze meestal pas vrij laat of helemaal niet. Als je dan zelf custom roms installeert loop je meestal ook tegen deze muur op. Hier zijn dan gelukkig nog wel weer "lichtere" versies van, maar het uitzoeken kost ook veel tijd. Maar dit komt echt doordat fabrikanten de software weer helemaal zelf moeten gaan aanpassen. Apple kan iOS-updates rechtstreeks uitbrengen op iOS-apparaten. Hoezo was je alles kwijt? Je had hopelijk trouwens toch wel een backup, hé? Anders ben je ook niet echt slim bezig. Reageren
Sublime Geplaatst: 3 november 2012 Rapport Geplaatst: 3 november 2012 Tjah bij Android gaan meestal grote bedrijven (aka Samsung / HTC etc) zelf wat custom themes schrijven en bv wat extra functionaliteit waardoor die vervelende "lag" updates ontstaan. Gelukkig is de Nexus serie hier wel vrij van. En ja ik had wel een backup van mn iPod op mijn computer staan. Maar vlak nadat de update fout ging liep ik mn iPod vallen en was het scherm en hardware aan de klote (iets van 20 centimeter gevallen op een getegelde vloer net op de hoek). Daarna heb ik maar meteen al die iTunes crap van mn pc afgehaald want van dat programma werd ik helemaal gek . Dat constant converten van muziek/video en die sync shit, allemaal veel te ingewikkeld voor mij . Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 28 januari 2013 (bewerkt) Apple heeft vanavond iOS 6.1 uitgebracht aan het publiek. Gisteren verscheen al de vijfde bèta van de nieuwe versie, maar het was nog onduidelijk wanneer de publieke versie precies uitgebracht zou worden. Verwacht werd dat het binnen een week uit zou komen, maar dit is uiteindelijk al eerder uitgebracht: vandaag. Hoewel het niet om een grote update gaat, bevat de nieuwe versie wel wat verbeteringen die voor veel mensen voordeel bieden. Er zijn ook uiterlijke verbeteringen gedaan. De eerste bèta van iOS 6.1 werd in november al uitgebracht en kreeg iedere maand een nieuwe. Echter duurde de periode tussen bèta 4 en 5 wel wat langer, wat voornamelijk kwam door het feit dat Apple waarschijnlijk wilde wachten tot de einddatum van bèta 4, 28 januari 2013, in de buurt zou zijn. Ontwikkelaars kwamen in de stress terecht de afgelopen paar dagen, maar Apple heeft toch op tijd een laatste bèta uit weten te brengen. En een dag erna ineens de publieke versie. Zoals eerder in dit artikel en andere artikelen vermeldt, gaat het niet om een zogenaamde 'major'-update. Maar het is ook geen zeer kleine update. iOS 6.1 kent de volgende vernieuwingen: Andere weergave van muziekknoppen op het ontgrendelsccherm (zelfde design als van Muziek-app sinds iOS 6) Duidelijker linkje om te delen via Apple Maps Tutorial met uitleg hoe Passbook werkt Bioscoopkaartjes bestellen via Siri (alleen VS) Mogelijkheid om individuele nummers uit iTunes Match te downloaden Verbeterde beveiligingsstappen voor iCloud bij het instellen van een nieuwe iPhone iOS 6.1 neemt relatief weinig ruimte in. Op de vijfde generatie iPod touch blijkt de update maar 90 MB in gebruik te nemen. Toch is het zeker de moeite waard om te downloaden, want het is gratis. En ontwikkelaars wisten eerder al te melden dat hun iOS-apparaat langer meegaat sinds de vierde bèta. En voor jailbreakers is er goed nieuws: er ligt een jailbreak voor iOS 6.1 klaar. Wanneer deze beschikbaar zal zijn, is helaas nog onbekend. Enkele screens van derden: Nieuwe muziek-controls; layout is nu gelijk aan dat van de Muziek-app sinds iOS 6 Grotere knop voor rapporteren van probleem in Maps-app Tickets bestellen met Siri (alleen VS) Nieuwe 'tutorial' Passbook-app Opmerking: Reacties over de update zou ik maar al te graag willen zien. Opmerkingen zoals dat het een te kleine update is, helpen echter niet. Zaken als een verbeterde óf verslechterde batterijduur of wat dan ook zijn welkom. Bewerkt: 28 januari 2013 door Grand Theft Auto TOM Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 19 februari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 19 februari 2013 (bewerkt) Apple brengt iOS 6.1.2 uit Apple heeft zojuist iOS 6.1.2 uitgebracht aan het publiek. Eerder deze week werd al bekend dat het bedrijf met een update zou gaan komen, maar het was nog niet zeker wanneer precies. De verwachting was dat hij in ieder geval vóór 20 februari uit zou komen. En dat blijkt nu dus ook te kloppen. De update, die slechts 12,5 MB groot is (iPod touch 5G), verhelpt volgens de beschrijving het volgende: "Deze update verhelpt een probleem in Exhange-agenda's dat tot verhoogde netwerkactiviteit en een kortere gebruiksduur van de batterij zou kunnen leiden." In de afgelopen weken hebben we veel bugs voorbij zien komen. Mensen komen steeds met een nieuw probleem aanzetten. Het begon vooral sinds iOS 6.1. Uiteraard blijft het opmerkelijk, maar wel erg fijn dat Apple al zo snel weer met een update komt. Het blijft de vraag of deze update het probleem op zal lossen, maar op iPhoneclub.nl weten enkele mensen al te melden van wel. Een probleem dat nog niet opgelost is in iOS 6.1.2, is het zogenaamde probleem met het codeslot dat men weet te omzeilen sinds iOS 6.1. Apple zei later wel hieraan te werken. iOS 6.1.2 kan gratis gedownload worden op de iPhone 3GS en hoger, de iPad 2, de iPad mini en de vierde en vijfde generatie iPod touch. Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Software-update' om de update te downloaden en te installeren. Bron: Dutch Tech Blog Bewerkt: 19 februari 2013 door Grand Theft Auto TOM Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 19 februari 2013 Rapport Geplaatst: 19 februari 2013 Waarom staat er bij talen: Nederlands | iOs 7 vereist.? Dat kin je toch nog helemaal niet weten? Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 19 februari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 19 februari 2013 Waarom staat er bij talen: Nederlands | iOs 7 vereist.? Dat kin je toch nog helemaal niet weten? Ik heb erbij gezet dat het op basis van geruchten is, dus het is nog niet zeker. Althans, wanneer Siri in het Nederlands uit zal komen. Het is in ieder geval wel zeer zeker dat het niet meer lang gaat duren, aangezien in november al een vacature beschikbaar was waarin stond dat Apple zocht naar een stagiair dat enkele talen (waaronder Nederlands) vloeiend moet spreken om Siri naar de betreffende landen uit te breiden. Reageren
Davedavy Geplaatst: 10 juni 2013 Rapport Geplaatst: 10 juni 2013 (bewerkt) Wachtend op Tom's informatieve post over iOS 7.. Bewerkt: 10 juni 2013 door Davedavy Reageren
Davedavy Geplaatst: 10 juni 2013 Rapport Geplaatst: 10 juni 2013 Ik vind het eigenlijk niet zo mooi, met name die onderste iconen. Reageren
Sublime Geplaatst: 10 juni 2013 Rapport Geplaatst: 10 juni 2013 Op één of andere manier moet het me denken aan zon chineese kloon phone die 100 euro kost. Reageren
3L1077 Geplaatst: 10 juni 2013 Rapport Geplaatst: 10 juni 2013 Als ik niet geweten had waar het over ging,dacht ik dat het iets nieuws van Android was ofzo. Reageren
Sublime Geplaatst: 10 juni 2013 Rapport Geplaatst: 10 juni 2013 Als ik niet geweten had waar het over ging,dacht ik dat het iets nieuws van Android was ofzo. Inderdaad, als iemand zei dat het een Android skin was had ik het meteen geloofd. Reageren
Davedavy Geplaatst: 10 juni 2013 Rapport Geplaatst: 10 juni 2013 Als ik niet geweten had waar het over ging,dacht ik dat het iets nieuws van Android was ofzo. Inderdaad, als iemand zei dat het een Android skin was had ik het meteen geloofd. Was ook mijn eerste gedachte, zijn er skins?! Maar nee.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.