Jump to content

Minecraft werkt niet goed (0 fps met lag spikes)

Recommended Posts

Geplaatst:

Na lang gezeik heb ik het opgegeven om het zelf te proberen, en daarom ben ik nu hier beland.

Ik heb een laptop (ja, deze kan het sowieso aan, dus aub geen gezeik over niet gamen op een laptop) met een Core i7 2630QM en een GTX 460M. Voordat ik mijn laptop gedwongen moest formatteren omdat een

JDK installatie mijn hele windows had verneukt kon deze minecraft makkelijk op de hoogste settings met 250 fps spelen.

Nu ik dus een nieuwe Windows 7 op mijn laptop heb wou ik minecraft weer installeren. Nu moet ik gedwongen voor een 32bit JDK gaan omdat de 64 bit voor conflicten zorgt met programma's die ik voor school moet gebruiken. Maar nu heb ik het probleem dat Minecraft op de 32bit Java met slechts 150fps draait, en maar 2 seconden lang op 150fps draait en daarna vervolgens 5 seconden op 0 fps. Dit patroon herhaalt zich telkens opnieuw.

Nu heb ik al geprobeerd om een 64bit JRE te installeren, en minecraft vanaf deze te laten draaien. Tevergeefs krijg ik nog steeds hetzelfde probleem. Misschien kan het liggen aan de NVidea driver (die up to date is) of settings in Nvidea.

Heeft iemand een oplossing?

Geplaatst:

Ik heb een oplossing gevonden, het scheen dat mijn GPU niet werd gebruikt door minecraft.

Ik heb java mijn GPU laten gebruiken ipv mijn CPU door de linuxlauncher en een stappenplan te gebruiken! heb nu zelfs standaard meer dan 250fps!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...