GTA freakje Geplaatst: 24 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2011 Hallo mensen, Ik heb een vraag omtrent een nieuwe koeler. Mijn PC bevat op dit moment namelijk 1 case koeler en ik ben van plan om er een nieuwe bij te halen. Nou heb ik de koeler die er nu inzit uitgehaald om eens te kijken hoe groot die is. Die is 90 mm. Ik heb ook ontdekt dat er op mijn kap een plek is voor een koeler. De gaten zitten 110MM bij elkaar vandaan. Maar hoe moet ik dat nu in feite meten? Ik heb verticaal van gat naar gat gemeten en dat was 11 cm of 110mm. Wil dat nu zeggen dat ik een 110mm fan moet hebben? Groet GTA freakje Reageren
kelwin Geplaatst: 24 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2011 Hallo mensen, Ik heb een vraag omtrent een nieuwe koeler. Mijn PC bevat op dit moment namelijk 1 case koeler en ik ben van plan om er een nieuwe bij te halen. Nou heb ik de koeler die er nu inzit uitgehaald om eens te kijken hoe groot die is. Die is 90 mm. Ik heb ook ontdekt dat er op mijn kap een plek is voor een koeler. De gaten zitten 110MM bij elkaar vandaan. Maar hoe moet ik dat nu in feite meten? Ik heb verticaal van gat naar gat gemeten en dat was 11 cm of 110mm. Wil dat nu zeggen dat ik een 110mm fan moet hebben? Groet GTA freakje Ik heb nog nooit een 110mm case koeler gezien/gehoord, weet je zeker dat het 110mm is? Reageren
GTA freakje Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 24 oktober 2011 Hallo mensen, Ik heb een vraag omtrent een nieuwe koeler. Mijn PC bevat op dit moment namelijk 1 case koeler en ik ben van plan om er een nieuwe bij te halen. Nou heb ik de koeler die er nu inzit uitgehaald om eens te kijken hoe groot die is. Die is 90 mm. Ik heb ook ontdekt dat er op mijn kap een plek is voor een koeler. De gaten zitten 110MM bij elkaar vandaan. Maar hoe moet ik dat nu in feite meten? Ik heb verticaal van gat naar gat gemeten en dat was 11 cm of 110mm. Wil dat nu zeggen dat ik een 110mm fan moet hebben? Groet GTA freakje Ik heb nog nooit een 110mm case koeler gezien/gehoord, weet je zeker dat het 110mm is? Nee, Ik weet namelijk niet precies hoe ik het moest meten. Ik kon er zelf ook niks op vinden dus ik betwijfel of het klopt. De schoefgaten zitten iig ongeveer 110 mm van elkaar af. Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 24 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2011 Je moet van links naar rechts meten vanaf de buitenkant. Dit zal waarschijnlijk 120MM zijn. Reageren
GTA freakje Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 24 oktober 2011 (bewerkt) Je moet van links naar rechts meten vanaf de buitenkant. Dit zal waarschijnlijk 120MM zijn. Ik kwam op 110 maar het zou best kunnen dat het 120 moet zijn. Weet het alleen niet zeker. Ik heb hier 2 foto's geuploaded. Een van de 2 laat de grootte van de huidige koeler zien en de andere de maten van het slot waar ik de 2e op wil zetten. Bewerkt: 25 oktober 2011 door GTA freakje Reageren
GolfG60 Geplaatst: 25 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2011 Je moet van links naar rechts meten vanaf de buitenkant. Dit zal waarschijnlijk 120MM zijn. Ik kwam op 110 maar het zou best kunnen dat het 120 moet zijn. Weet het alleen niet zeker. Ik heb hier 2 foto's geuploaded. Een van de 2 laat de grootte van de huidige koeler zien en de andere de maten van het slot waar ik de 2e op wil zetten. Die in je zijkant is voor een 120mm fan, als goed is zitten je schroefgaten zo rond de 10,7mm van elkaar af. 120mm is namelijk de buitendiameter van een fan, netzoals 90mm Btw, lijkt erop dat je 90mm fan ook vervangen kan worden door een 120mm variant. Hierdoor kan die fan beter lucht aflaten(en een betere flow creëren), en omdat een 120mm minder toeren maakt om evenveel of meer lucht af te laten is ie vaker ook stiller. En aangezien je dan toch al aan het bestellen/kopen bent en aan het plaatsen is het dus iets meer moeite maar kan het goed waard zijn. Reageren
GTA freakje Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2011 Die andere schroefgaten waren mij ook opgevallen. Maar toen zag ik de kap en dacht ik dat er daar ook nog wel eentje bij kon. Of ik er 2 ga upgraden weet ik nog niet, maar het lijkt me geen slechte investering en zo duur zijn die fans nou ook weer niet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.