Jump to content

Drum & Bass, Dubstep

Recommended Posts

• Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• S-te-Fan

17

• GolfG60

8

• Hayte

7

• Djmaddox

6

Geplaatst:

Idd, in België is meer DnB in de spotlight en in Nederland meer Dubstep, helaas.

Zo zul je zien dat over een tijdje hetzelfde gebeurd als met jumpstyle, mensen zijn het beu en het wordt compleet uitgekotst.

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Jumpstyle is de commercieele variant van "Jump". Jump is nog redelijk populair in België, maar mede door het dansje wordt jumpstyle en dus ook jump helemaal uitgekotst hiero.

Ik zie dit met dubstep ook wel gebeuren. Ik herkende dubstep al toen veel mensen zich nog kapot schrokken tijdens een drop (Ansarat Festival 2009, waar ze kei harde wazige electronische sounds door de speakers pompte met vinyl). Vond het toen en vind het nu nog maar weinig aan. Ben benieuwd hoe de scene er over een jaar uitziet.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik vind het wel grappig, dubstep begon ik 4 jaar geleden te luisteren, kreeg reacties als 'wat is dit voorn onzin'. Nu het in is, jooaaaa dubstep koning boks alles. Laten we nu massaal naar klassiek gaan luisteren, kijken of we mozart nog terug schoppen in de top 40 :clown:

me youtube tags doen 't nie? :(

Ik heb exact hetzelfde, luisterde het al voordat het mainstream werd en nu luister ik het vrijwel niet meer of de extremere variant omdat ik geen mainstreamsletje ben.

En youtube tags werken [ youtube]

[ /youtube], dan krijg je dit:

En S-te-Fan, dat is exact wat ik bedoelde, en de dubstep scene over een jaar, wss hetzelfde hoe de jumpstyle scene er uitzag nadat mensen het beu werden.

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Ik heb exact hetzelfde, luisterde het al voordat het mainstream werd en nu luister ik het vrijwel niet meer of de extremere variant omdat ik geen mainstreamsletje ben.

Wat is dat nou weer voor kut reden. Muziek hoort om de muziek te gaan. Niet om de populariteit. Ik ben het met je eens, populaire muziek is meestal niks aan. Maar er is best nog wat leuke mainstream drum'n bass hoor. Time van Chase & Status, bijvoorbeeld, welke redelijk veel airplay heeft gekregen op StuBru blijft gewoonweg episch.

Geplaatst:

Om toch even een skrillexje te plaatsen :7.

Ben nog aan het twijfelen of ik naar zen optreden ga of niet. Heb de tickets maar heb niet al te veel zin om naar Brussel te gaan.

Geplaatst:

En S-te-Fan, dat is exact wat ik bedoelde, en de dubstep scene over een jaar, wss hetzelfde hoe de jumpstyle scene er uitzag nadat mensen het beu werden.

Nouja bij jumpstyle was het vooral het dansje wat de scene kapot heeft gemaakt.

Wat is dat nou weer voor kut reden. Muziek hoort om de muziek te gaan. Niet om de populariteit. Ik ben het met je eens, populaire muziek is meestal niks aan. Maar er is best nog wat leuke mainstream drum'n bass hoor. Time van Chase & Status, bijvoorbeeld, welke redelijk veel airplay heeft gekregen op StuBru blijft gewoonweg episch.

Heel simpel, ik luister geen mainstream meer tenzij ik die doorgestuurd krijg, ik ben ook niet het type dat de mainstream volg.

Dus vermijd ik het, en als ik (basis)dubstep ermee moet vermijden, dan doe ik dat, er zijn genoeg andere genres die ook leuk klinken zonder de mainstream rompslomp erom.

Daarnaast heb je vaker dat de mainstream artiesten gaan jatten van underground artiesten en daar dan succes mee boeken, zo'n poep steun ik niet terwijl iedere hyper ermee rond kakt.

Bewerkt: door GolfG60

Heel simpel, ik luister geen mainstream meer tenzij ik die doorgestuurd krijg, ik ben ook niet het type dat de mainstream volg.

Dus vermijd ik het, en als ik (basis)dubstep ermee moet vermijden, dan doe ik dat, er zijn genoeg andere genres die ook leuk klinken zonder de mainstream rompslomp erom.

Daarnaast heb je vaker dat de mainstream artiesten gaan jatten van underground artiesten en daar dan succes mee boeken, zo'n poep steun ik niet terwijl iedere hyper ermee rond kakt.

For many of us it's just a dream

They're guided by the mainstream

You need some balls, some self-esteem

To float off to the substream

It's bigger, better, louder

Faster more distorted

we're taking it to the extreme

Come join us at the substream

Maar je komt echt over als iemand die expres geen mainstream wil luisteren omdat je je anders wil definieren als de rest, als ik het zo lees. Het kan ook aan jouw manier van defineren liggen.

Bewerkt: door S-te-Fan

Dubstep, I love it :) Had haat aan jumpstyle en al dat soort shit, maar dubstep kan er bij mij altijd in ;)

2 van m`n favorieten(wel op 720p zetten, anders zuigen ze allebei...)...

And this... is its .50 caliber round WUBWUBWUBWUB <3

EDIT@Below: Zocht eerst de originele, maar kan 'm even niet vinden...

Overigens ben ik pas dubstep gaan luisteren toen 't wat populairder werd, en ik het toevallig tegenkwam. Wist eerst niet eens dat dit bestond en ik luister er ook nog niet zo lang naar :puh:

EDIT2: Even een betere d'r in gezet van Sierra Leone, geloof ik :)

Bewerkt: door Mythbuster

http://www.youtube.com/user/TheDubstepDealer

Deze gast upload echt goede dubstep, en niet van die UKF rommel

To be honest, van wat ik tot nu toe heb gehoord van die gast, is 't meeste mij toch echt een beetje te rustig hoor, vooral 'gardening tools', ik hou wel van wat agressieve zooi... En 't is veel te kort. UKF Dubstep vind ik vaak best goeie dubstep hebben. Vooral .50 caliber rifle vind ik gewoon echt een chill nummer... Maar goed, ik heb pas `n paar maandjes geleden Dubstep ontdekt dus erg veel kanalen die goede dubstep uploaden heb ik nog niet :puh:

@MWK: Nice :D

Bewerkt: door Mythbuster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...