Jump to content

Script in SCM doet moeilijk


Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Omdat ik SCM makelijker vindt schrijven dan CLEO heb ik besloten om een mod waar ik aan werk helemaal over te zetten naar SCM. Nu heb ik bijna alles over naar SCM, maar heb ik nog een probleempje. Dit script werkt niet:

:HOVERM
thread 'HOVERM' 

:HOVERM_39
wait 0 
if 
0AB0:   key_pressed 105 
jf @HOVERM_39 
if
 $IN_DEFNDER == 1
else_jump @HOVERM_39
if 
  Actor.DrivingVehicleType($VIPER, #BRAVURA)
jf @HOVERM_139 
$HOVERM_T = 539 
Audiostream.PerformAction($HOVER_S, PLAY)
jump @HOVERM_180 

:HOVERM_139
if 
  Actor.DrivingVehicleType($VIPER, #VORTEX)
jf @HOVERM_39 
$HOVERM_T = 401 
Audiostream.PerformAction($HOVER_S, PLAY)
jump @HOVERM_200 

:HOVERM_180
Model.Load($HOVERM_T)
038B: load_requested_models 

:HOVERM_187
wait 0 
if 
  Model.Available($HOVERM_T)
jf @HOVERM_187 
$HOVERM_ANGLE = Car.Angle($VIPER)
02E3: $HOVERM_SPEED = car $VIPER speed 
if 
 $HOVERM_SPEED > 0 
jf @HOVERM_189 
$HOVERM_SPEED += 3.0

:HOVERM_189
wait 10 
0407: store_coords_to $HOVERM_CRD1 $HOVERM_CRD2 $HOVERM_CRD3 from_car $VIPER with_offset 0.0 0.0 0.0 
0362: remove_actor $PLAYER_ACTOR from_car_and_place_at $HOVERM_CRD1 $HOVERM_CRD2 $HOVERM_CRD3 
Car.Destroy($VIPER)
$VIPER = Car.Create($HOVERM_T, $HOVERM_CRD1, $HOVERM_CRD2, $HOVERM_CRD3)
036A: put_actor $PLAYER_ACTOR in_car $VIPER 
Car.Angle($VIPER) = $HOVERM_ANGLE
Car.SetSpeedInstantly($VIPER, $HOVERM_SPEED)
Car.SetImmunities($VIPER, 1, 1, 1, 1, 1)
053F: set_car $VIPER tires_vulnerability 0 
$VIPERMODEL = 539
jump @HOVERM_39

:HOVERM_200
Model.Load($HOVERM_T)
038B: load_requested_models

:HOVERM_202
wait 0 
if 
  Model.Available($HOVERM_T)
jf @HOVERM_202 
$HOVERM_ANGLE = Car.Angle($VIPER)
02E3: $HOVERM_SPEED = car $VIPER speed 
if 
 $HOVERM_SPEED > 0 
jf @HOVERM_203 
$HOVERM_SPEED += 3.0

:HOVERM_203
wait 10 
0407: store_coords_to $HOVERM_CRD1 $HOVERM_CRD2 $HOVERM_CRD3 from_car $VIPER with_offset 0.0 0.0 0.0 
0362: remove_actor $PLAYER_ACTOR from_car_and_place_at $HOVERM_CRD1 $HOVERM_CRD2 $HOVERM_CRD3 
Car.Destroy($VIPER)
$VIPER = Car.Create($HOVERM_T, $HOVERM_CRD1, $HOVERM_CRD2, $HOVERM_CRD3)
036A: put_actor $PLAYER_ACTOR in_car $VIPER 
Car.Angle($VIPER) = $HOVERM_ANGLE
Car.SetSpeedInstantly($VIPER, $HOVERM_SPEED)
Car.SetImmunities($VIPER, 1, 1, 1, 1, 1)
053F: set_car $VIPER tires_vulnerability 0 
$VIPERMODEL = 539
jump @HOVERM_39 

Uitleg van de $:

$VIPER Naam van de model waar ik mee controleer of het deze is, en niet een andere auto die toevallig wordt bestuurd als deze het zelfde is. Dit wordt toegekend bij het spawnen van de auto.

HOVER_S: Geluid van het script, staat ergens anders aangeslagen waar alle andere geluiden ook worden geladen.

Ik zie zelf het probleem niet, daarom dacht ik, mischien zit iemand anders het wel.

Iedereen die de moeite neemt om mij te helpen, heel erg bedankt. Ik stel het zeer op prijs!

Bob

Geplaatst:

Heb je wel de CLEO library in je San Andreas geïnstalleerd? Ondanks dat het een SCM script en geen CLEO script is, moet de CLEO library toch geïnstalleerd zijn, omdat je opcode 0AB0 in regel 7 gebruikt, en dit is een opcode die zonder CLEO niet werkt.

Geplaatst:

Ja, ik heb CLEO nog geinstaleerd staan, anders werkt de rest niet, en ook 2 scripts waarvan het geen functie en nut heeft dat ik ze naar CLEO overzet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...