Jerryosswest Geplaatst: 29 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2011 Hallo! Ik ben al een aantal dagen aan het prutsen met dit scriptje.. Ik heb hem helemaal onderaan gezet op het script, en als ik compile krijg ik deze error: error 010: invalid function or declaration C:\<niet van belang>.pwn(83608) : error 010: invalid function or declaration C:\<niet van belang>.pwn(83612) : error 010: invalid function or declaration C:\<niet van belang>.pwn(83616) : error 010: invalid function or declaration C:\<niet van belang>.pwn(83620) : error 010: invalid function or declaration C:\<niet van belang>.pwn(83624) : error 010: invalid function or declaration C:\<niet van belang>.pwn(83628) : error 010: invalid function or declaration Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 6 Errors. Goed.. dit is dus het scriptje dat ik toe wil voegen: //plate script.. ? if(IsACopCar(i)) { SetVehicleNumberPlate(i2,"[sAPD]"); } if(IsAnFbiCar(i)) { SetVehicleNumberPlate(i2,"[FBI]"); } if(IsAFiremenCar(i)) { SetVehicleNumberPlate(i2,"[sAFD]"); } if(IsAnAmbulance(i)) { SetVehicleNumberPlate(i2,"[LSMD]"); } if(IsASwatCar(i)) { SetVehicleNumberPlate(i2,"[sWAT]"); } else { SetVehicleNumberPlate(i2,"STATE"); } SetVehicleToRespawn(i); } heeft iemand een idee hoe ik dit op orde kan krijgen? Mvg, Jerryosswest Reageren
Megadreams Geplaatst: 29 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2011 1. Staat het wel in een callback? 2. Heb je deze functies wel in je script gemaakt of include je een include die deze functies ook daadwerkelijk bevat? Reageren
Jerryosswest Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 29 oktober 2011 1. Geen idee. 2 Ja, ik heb deze toegevoegd aan mijn script (Ravens Roleplay) en hier staan de includes al in als het goed is.. Reageren
Basssss Geplaatst: 29 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2011 We moeten toch echt meer weten van wat er fout is, wat staat er bijvoorbeeld precies op de regels 83608, 83612, 83616 ect. Reageren
Jerryosswest Geplaatst: 30 oktober 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 30 oktober 2011 We moeten toch echt meer weten van wat er fout is, wat staat er bijvoorbeeld precies op de regels 83608, 83612, 83616 ect. dit: //plate script.. ? if(IsACopCar(i)) { SetVehicleNumberPlate(i2,"[sAPD]"); } if(IsAnFbiCar(i)) { SetVehicleNumberPlate(i2,"[FBI]"); } if(IsAFiremenCar(i)) { SetVehicleNumberPlate(i2,"[sAFD]"); } if(IsAnAmbulance(i)) { SetVehicleNumberPlate(i2,"[LSMD]"); } if(IsASwatCar(i)) { SetVehicleNumberPlate(i2,"[sWAT]"); } else { SetVehicleNumberPlate(i2,"STATE"); } SetVehicleToRespawn(i); } Alle die vetgedrukt staan, daar zijn de errors gevonden. Reageren
.Timothy Geplaatst: 30 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 30 oktober 2011 Die lijnen had ik al verwacht. Dan zou ik toch eens die functies na gaan lopen, want SA:MP lijkt ze niet te herkennen. Reageren
Jerryosswest Geplaatst: 30 oktober 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 30 oktober 2011 En hoe doe ik dat? p.s ik ben bij sommige stukjes nog nieuw op dit scripting gebied. Reageren
Basssss Geplaatst: 30 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 30 oktober 2011 Het is aangeraden om eerst wat van Pawn zelf te snappen voordat je andere gamemodes gaat aanpassen. Er staan genoeg tutorials op het internet. Reageren
Jerryosswest Geplaatst: 31 oktober 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 Of je kunt het me uitleggen zodat ik het wel snap, en er mischien andere mee kan helpen. Uren op het internet zoeken voor wat error's heeft namelijk ook geen zin. iemand een oplossing? Reageren
Big Boss Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 Dan zal ik jou eens wat uitleggen: scripts kopiëren en plakken heeft ook geen zin, vooral niet als je niet weet waar je mee bezig bent. Wat jij nu doet is een stukje script kopiëren, het op een willekeurige plaats in je gamemode plakken en dan verwachten dat het werkt. Zo gaat dat dus niet. Dat stukje script hoort thuis in OnGameModeInit, in een for-loop die door alle vehicles gaat. public OnGameModeInit() { // Hier al de stuff die er al staat // Hieronder komt jouw stukje script! for(new i = 1; i < MAX_VEHICLES; i++) { if(IsACopCar(i)) { SetVehicleNumberPlate(i,"[sAPD]"); } else if(IsAnFbiCar(i)) { SetVehicleNumberPlate(i,"[FBI]"); } else if(IsAFiremenCar(i)) { SetVehicleNumberPlate(i,"[sAFD]"); } else if(IsAnAmbulance(i)) { SetVehicleNumberPlate(i,"[LSMD]"); } else if(IsASwatCar(i)) { SetVehicleNumberPlate(i,"[sWAT]"); } else { SetVehicleNumberPlate(i,"STATE"); } SetVehicleToRespawn(i); } return 1; } Note: Gaat dit nu ook niet klakkeloos kopiëren en plakken onderaan je script! Zoek eerst de callback OnGameModeInit en doe het dan zoals ik aangeduid heb. Ik wil hier zo meteen geen post vinden met de error: 'Symbol already defined'. Ik neem aan dat je de zoekfunctie in Pawno weet te vinden? Reageren
Crusher!! Geplaatst: 3 november 2011 Rapport Geplaatst: 3 november 2011 Note: Ik wil hier zo meteen geen post vinden met de error: 'Symbol already defined'. hard xD. Als je wilt leren scripten moet je hier eens beginnen Klikkie! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.