Jump to content

Nieuwe laptop,

Recommended Posts

Geplaatst:

ik ben op veel verschillende plaatsen dan is een laptop toch makkelijk vind ik, nou had ik een laptop gezien (500euro,) en wilde ik vragen, is deze goed genoeg voor GTA IV op Low/Mid settings?

Spec's

Productbeschrijving- Asus X54HY-SX032V

Processor- 2e generatie Intel® Core i3-2330M Processor - 2.20Ghz

RAM 4GB DDR3 - SODIMM

Harde schijf- 500GB - 5400rpm

Optische opslag- Dual Layer DVD±ReWriter

Beeldscherm- 15.6" Breedbeeld TFT - (1366 x 768) HD Ready 720P - 16:9(lage reso, maar is voor mij prima. :))

Webcam- Ja - 0.3 MegaPixel

Geluid- Ingebouwde stereo luidsprekers, microfoon

Grafische kaart- AMD Radeon HD6470M - 1024MB

Kaartlezer - Ja - SD/MMC/MS/MS Pro

Netwerk- Ethernet RJ45, Draadloos 802.11b/g/n

Aansluitingen- HDMI, VGA, 1 x USB3.0, 2 x USB2.0, RJ45 Lan

Gewicht- 2.6 kg

Kleur - Zwart

Besturingssysteem- Windows 7 Home Premium

Toetsenbord- US Layout

Afmetingen -(BxDxH) 37.8cm x 25.3cm x 3.72cm

Het gaat hierbij dus om een Asus, heeft iemand hier ervaring mee hoe deze laptop draait op onder andere GTA IV, en graag ook Sims 3. :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

videokaart is niet geweldig, maar als het goed is zou je GTA IV toch nog wel op low/medium kunnen spelen. Sims 3 zou je zelfs tussen medium/high kunnen spelen.

Dit zijn de benchmarks (videokaart is hetzelfde, alleen zit er in jou laptop een snellere processor):

Sims 3

low: 165.3 fps

med.: 55.6 fps

high: 26.3 fps

Gta IV

low: 50.5 51 ~ 51 fps

med.: 25.5 26 ~ 26 fps

high: 16.6 17 ~ 17 fps

Eigenlijk is deze videokaart niet veel beter dan de onboard gpu chip die in de processor zit.

Als alternatief heb ik even gezocht, en deze blijf er telkens uit komen als de beste voor ~500 euro.

Acer Aspire 5742G-454G75MN - € 549,95.

De CPU verschilt welliswaar niet heel erg veel (omdat het een eerste generatie i5 is), maar de videokaart in deze laptop kan wel duidelijk meer aan.

Sims 3

low: 422.7 422.7 ~ 423 fps

med.: 112.2 112.2 ~ 112 fps

high: 57.1 57.1 ~ 57 fps

Gta IV

low: 64.3 64.5 ~ 64 fps

med.: 47.6 63.1 ~ 55 fps

high: 28.8 fps

Bewerkt: door Maikle

videokaart is niet geweldig, maar als het goed is zou je GTA IV toch nog wel op low/medium kunnen spelen. Sims 3 zou je zelfs tussen medium/high kunnen spelen.

Dit zijn de benchmarks (videokaart is hetzelfde, alleen zit er in jou laptop een snellere processor):

Sims 3

low: 165.3 fps

med.: 55.6 fps

high: 26.3 fps

Gta IV

low: 50.5 51 ~ 51 fps

med.: 25.5 26 ~ 26 fps

high: 16.6 17 ~ 17 fps

Eigenlijk is deze videokaart niet veel beter dan de onboard gpu chip die in de processor zit.

Het is in iedergeval wel beter dan de ATI Radeon HD 4250M die in een andere laptop zat.. maar met die High, is dat ook gewoon alles highest? dus ook Randen zachter enzo? mn pa heeft een NVidia GeForce 9800M GTS 1GB, en daar kan Sims 3 op zn hoogst aan met gemiddeld 30-50 fps, alleen is Nvidia echt goed.. Dus het is wel lekker speelbaar, zal maar zeggen?

EDIT: Budget is echt 500, en ik kan niet hoger gaan dan dat.. :s

Anyways, Acer heb ik ook geen goede herrinneringen(ik weet niet hoe je het schrijft..) aan.. Had er 2 jaar geleden 2 gehad, en allebei waren het *** laptops..

Bewerkt: door Green-VICE-Green

Nee, high is niet highest. Goed dat je dit trouwens opmerkt. Tevens mag je er niet van uit gaan dat je precies dezelfde framerate krijgt, aangezien drivers updaten en verschillende combinaties beter werken.. het is meestal slechts een indicatie, en meestal betekent high alleen de texture opties bij de benchmarks en soms nog een paar andere opties.

Ik kan wel zeggen dat je het medium wel soepel moet kunnen draaien. Ik had een laptop met een ati radeon hd 5145m en deze scoort lager, maar kon de sims 3 wel op medium spelen (op de spontane freezes van de harde schijf na :D)

Haha, das wel chill! :D Ik speel nu op een iMac met lowest specificaties en dan nog 6fps.. -.-

hoeveel geheugen had je trouwens op die kaart zitten? 512MB zeker?

Maar ik wil sowieso sim details en texture en schaduws op zn hoogst zetten met het liefste nog randen zachter aan. :puh:

Bewerkt: door Green-VICE-Green

Haha, das wel chill! :D Ik speel nu op een iMac met lowest specificaties en dan nog 6fps.. -.-

Maar ik wil sowieso sim details en texture en schaduws op zn hoogst zetten met het liefste nog randen zachter aan. :puh:

Als je opties echt op het hoogste wil zetten zal ik toch voor de Acer gaan, want als je de huidige laptop zal nemen krijg je gemiddeld 26 frames per seconde (op high, als er nog hogere settings dan high zijn zal hij dus nog lager presteren), en dat betekent meestal als er weinig activiteit in het spel plaats vind dat je dan wel 30 fps kan krijgen, maar als het druk wordt de fps snel terug kan zakken naar bijvoorbeeld 20 fps en dan begint het spel dus te stotteren.

Ik weet niet wat je problemen met de Acer waren? Mijn schoolmaat heeft ook een Acer Aspire en hij heeft geen problemen gehad (behalve dat hij me nu verteld dat zijn laptop spontaan soms opnieuw opstart) en "Het toetsenbord is niet ideaal als je gewend bent blind te typen met een 'normaal' toetsenbord." :puh:. Je moet natuurlijk zelf kiezen, en als je grens bij 500 legt heb je toch al aardige laptop gevonden.

Bron:

' Maikel zegt:

ff tussendoor

wat voor laptop heb jij?

type

?

Jeffrey zegt:

Zo'n eentje met een toetsenbord en beeldscherm.

Oh.

Acer.

' Maikel zegt:

dat is het merk..

Jeffrey zegt:

Ooh.

Aspire

5742ZG

' Maikel zegt:

ok

Jeffrey zegt:

Niet hacken he.

' Maikel zegt:

nee, nee

maar hij doet het nog steeds?

geen mankementen?

Jeffrey zegt:

Euh ja.

Alleen.

Heel soms.

Start die zomaar opnieuw op ..

Ennn.

Het toetsenbord is niet ideaal als je gewend bent blind te typen met een 'normaal' toetsenbord.

' Maikel zegt:

ok

Jeffrey zegt:

En je ziet goed het stof erop.

Jo.

Geplaatst:

20FPS vind ik nog redelijk speelbaar. zeker als je 6fps nu gewend bent.. maar hij hoeft ook niet op zn allerhoogst maar wel dat sommige instellingen op zn hoogst kunnen, en dattie het dan ook gewoon goed aan kan..

&over die Acers.. ik had er hardware problemen mee.. zoals dat ze de verkeerde videokaart er in hebben gezegd (dacht ik) dat de computer zelf heel de tijd vast hing, of dat opeens het beeld witter wegtrok tot het niet meer leesbaar was en dat het onrepareerbaar was.. laptops zelf waren nog geen jaar oud.. dus die hoef ik niet meer terug. :puh: Asus is een goedmerk hoor ik van vele, en weinig klagen.

Geplaatst:

ik vraag me af hoe je aan die benchmarks komt maikle. Als ik ze zo zie zijn ze complete bs. met de laptop die jij postte gta4 op high? mocht je willen, ten eerste mist de laptop al videogeheugen om dat op high te doen, ten tweede is een Laptop i5 niet goed genoeg ervoor en de GT540M al helemaal niet. De GT540 kan in desktop variant het spel al niet op high aan, waarom zou de M versie het wel kunnen? complete onzin als je het mij vraagt.

Daarbij, Acers zijn ook erg bekend om heel lang mee te gaan, als je geluk hebt ga je er een jaartje mee door, hierna zul je er, hoe goed je er ook mee omgaat, problemen mee gaan krijgen.

Geplaatst:

ik vraag me af hoe je aan die benchmarks komt maikle. Als ik ze zo zie zijn ze complete bs. met de laptop die jij postte gta4 op high? mocht je willen, ten eerste mist de laptop al videogeheugen om dat op high te doen, ten tweede is een Laptop i5 niet goed genoeg ervoor en de GT540M al helemaal niet. De GT540 kan in desktop variant het spel al niet op high aan, waarom zou de M versie het wel kunnen? complete onzin als je het mij vraagt.

Daarbij, Acers zijn ook erg bekend om heel lang mee te gaan, als je geluk hebt ga je er een jaartje mee door, hierna zul je er, hoe goed je er ook mee omgaat, problemen mee gaan krijgen.

Ik heb geen ervaring met de desktop versie, ik weet alleen dat deze videokaart wel opties op high kan draaien. In de benchmark wordt "high" meestal genomen als textures op high, en soms ook nog meerdere opties.

Ik heb zowel bewijs van mijn school af (aangezien een klasgenoot ook GTA IV op high kon spelen met deze videokaart), en

schijnbaar ook al.
Geplaatst:

^ Ik hoef met deze laptop GTA IV niet op zn high te spelen he..

Low/Medium is al zat voor mij, alleen Sims 3 wil ik wel op high spelen en daar ging het me om

Het was of deze Asus, (die veel beter is, alleen nadeel dat die 15,6 inch is, maar daar leer ik wel mee leven) of de HP Pavilion G7 1135SD AMD P-360 die 100 euro goedkoper was maar wel 17,3 inch met een ATI Radeon HD 4250M 512MB Videokaart, en een oudere processor, ik denk dan dat de Asus beter is, niet? :puh: &Sowieso kan Acer wel erg goed zijn ja, maar ik wil gewoon m'n geld niet voor een jaar ''verspillen'' zal maar zeggen, een degelijke laptop gaat ongeveer zon 3 jaar mee als ik het goed heb, en dan maar een beetje ''slechter'' maar dan ga ik meer voor de degelijkheid dan. Sorry dat ik misschien bot over kom ofzo, maar het is gewoon zo.. :puh:

Geplaatst:

^ Ik hoef met deze laptop GTA IV niet op zn high te spelen he..

Low/Medium is al zat voor mij, alleen Sims 3 wil ik wel op high spelen en daar ging het me om

Het was of deze Asus, (die veel beter is, alleen nadeel dat die 15,6 inch is, maar daar leer ik wel mee leven) of de HP Pavilion G7 1135SD AMD P-360 die 100 euro goedkoper was maar wel 17,3 inch met een ATI Radeon HD 4250M 512MB Videokaart, en een oudere processor, ik denk dan dat de Asus beter is, niet? :puh: &Sowieso kan Acer wel erg goed zijn ja, maar ik wil gewoon m'n geld niet voor een jaar ''verspillen'' zal maar zeggen, een degelijke laptop gaat ongeveer zon 3 jaar mee als ik het goed heb, en dan maar een beetje ''slechter'' maar dan ga ik meer voor de degelijkheid dan. Sorry dat ik misschien bot over kom ofzo, maar het is gewoon zo.. :puh:

Ik begrijp het wel hoor. Ik heb ook gewoon een Asus gekocht omdat ik wist dat die niet zomaar uit elkaar vallen. Ik wou gewoon even bewijzen dat KaoloBimamKonjoG onzin uit liep te kramen :D. Maarja, ik heb 3 Asus laptops gehad, en al die laptops waren stevig gebouwd, en ook nog geen last gehad van defecte pixels / scherm of hardware. Ik had alleen bij mijn tweede laptop 2 harde schijven die constant vastliepen/uitvielen, maar dat zal wel aan het model liggen.

Vind het toetsenbord van Asus trouwens ook fijn, met die ruimte tussen de toetsen buigt het minder door en kan je ook sneller typen zonder fouten te maken (y)

Geplaatst:

en ik denk ook dat je GTA IV der op speelt? Of heb je nu geen Asus laptop meer?

op wat voor instellingen speel jij dan als je zo'n laptop hebt? :)

Geplaatst:

Ik begrijp het wel hoor. Ik heb ook gewoon een Asus gekocht omdat ik wist dat die niet zomaar uit elkaar vallen. Ik wou gewoon even bewijzen dat KaoloBimamKonjoG onzin uit liep te kramen :D. Maarja, ik heb 3 Asus laptops gehad, en al die laptops waren stevig gebouwd, en ook nog geen last gehad van defecte pixels / scherm of hardware. Ik had alleen bij mijn tweede laptop 2 harde schijven die constant vastliepen/uitvielen, maar dat zal wel aan het model liggen.

Vind het toetsenbord van Asus trouwens ook fijn, met die ruimte tussen de toetsen buigt het minder door en kan je ook sneller typen zonder fouten te maken (y)

Ik kan me niet herinneren Asus slecht te hebben genoemd, volgens mij had ik het over Acer, welke gewoon bewezen is http://www.electronista.com/articles/09/11/17/reliability.study.has.apple.4th.place/

Geplaatst:

Wow.. en ik wilde een HP in eerste instantie kopen.. XD

Nu ga ik zeker voor de Asus, tenzij er nog betere zijn binnen mijn budget, alleen komt de Asus nu als beste eruit, als het maar geen Acer is..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...