Jump to content

Nieuwe laptop,


DENNUSZ

Recommended Posts

Ik had het ook niet over het Acer verhaal, alleen over je verhaal over de videokaart.

ik vraag me af hoe je aan die benchmarks komt maikle. Als ik ze zo zie zijn ze complete bs. met de laptop die jij postte gta4 op high? mocht je willen, ten eerste mist de laptop al videogeheugen om dat op high te doen, ten tweede is een Laptop i5 niet goed genoeg ervoor en de GT540M al helemaal niet. De GT540 kan in desktop variant het spel al niet op high aan, waarom zou de M versie het wel kunnen? complete onzin als je het mij vraagt.

Alles wat in deze quote staat is dus onzin aangezien de GT 540m dit makkelijk aan kan.

Link to comment
Delen op andere websites

echt bs, nog steeds. Hoe je het wend of keert, mijn 8800GTX is beter dan de GT540m, mijn x6 1090T is beter dan de i5 en ik kan hem ook niet op high draaien, vreemd dat die laptop het wel kan. Daarbij toon jij ook geen bewijs over de GT540 zijn (on)kunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Om maar even duidelijkheid te scheppen:

Ik heb 'n GTX560 met 3GB GDDR5 en een i7 2630QM, en speel GTA IV maxed out op 1920*1080 behalve de schaduwen, high ipv highest. Gemiddeld zo'n 30 FPS, met schaduwen ook op highest zo rond de 15 FPS.

Ik zie een GT540M GTA IV op high niet draaien aan speelbare frames. Medium aan 30FPS zal dan weer wel lukken, en meer heb je eigenlijk niet nodig.

Als je verwijst naar een video, lees dan ook even de comments door. Ik haal er even drie opeenvolgende uit:

KEwigb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

(...) en wilde ik vragen, is deze goed genoeg voor GTA IV op Low/Mid settings?

Dat wilde ik voornamelijk weten, en of die Sims 3 ook op zn hoogst aan kon.. mijn bedoeling was niet om een discussie op te zetten..

Link to comment
Delen op andere websites

Senne, dat doe je dan wel heel slecht.. Ik kan GTA IV met alles op Max zetten (inclusief view distance etc) met uitzondering van Shadows, deze zet ik altijd op High. Hiermee haal ik ook gemiddeld 30FPS terwijl ik op een GTX 460m werk. Tevens ook Full HD.

Tevens weten al die mensen die onder die youtube filmpjes posten waarschijnlijk niet dat er patches zijn voor GTA IV die je FPS kunnen verbeteren, soms in een hogere resolutie draaien dan in het filmpje of bijvoorbeeld opties zoals Optimus aan hebben staan.

En ook weer lezen jullie niet goed. De testen worden uitgevoerd op High en wordt daarbij alleen (of soms wat meer) texture opties op high! Zoals je kan zien is in het filmpje de schaduwen ook zelfs uit gezet omdat die optie een ware fps killer is voor je videokaart. Wat je ook in het filmpje ziet is dat hij niet op Full HD draait wat dus zorgt voor veel fps winst.

Maar als je dit zelf niet wil geloven, goed dan geloof het maar niet. De verschillen tussen die mobiele videokaarten zijn helaas niet heel erg groot ondanks het prijsverschil.

Link to comment
Delen op andere websites

Om maar even duidelijkheid te scheppen:

Ik heb 'n GTX560 met 3GB GDDR5 en een i7 2630QM, en speel GTA IV maxed out op 1920*1080 behalve de schaduwen, high ipv highest. Gemiddeld zo'n 30 FPS, met schaduwen ook op highest zo rond de 15 FPS.

Ik zie een GT540M GTA IV op high niet draaien aan speelbare frames. Medium aan 30FPS zal dan weer wel lukken, en meer heb je eigenlijk niet nodig.

Als je verwijst naar een video, lees dan ook even de comments door. Ik haal er even drie opeenvolgende uit:

KEwigb.jpg

ik heb zelf een GT 540m (2GB Vram) en ik kan Gta IV op high draaien en alles op 100 met fps van 25 tot 28

Link to comment
Delen op andere websites

eventjes een vraagje tussendoor he..

is de NVidia GeForce GT 520M 1GB beter dan de AMD Radeon HD 6470M 1GB (ofzoiets) die in de Asus zit in mn eerste post? als de Nvidia beter lijkt te zijn ga ik voor de Nvidia omdat die ook 500 euro is, :)

Link to comment
Delen op andere websites

eventjes een vraagje tussendoor he..

is de NVidia GeForce GT 520M 1GB beter dan de AMD Radeon HD 6470M 1GB (ofzoiets) die in de Asus zit in mn eerste post? als de Nvidia beter lijkt te zijn ga ik voor de Nvidia omdat die ook 500 euro is, :)

de GT 520m is zeer goedkope kaart en is niet echt bedoeld voor gamen. Beiden scoren eigenlijk bijna gelijk, maar als je mij vraagt zal ik voor de AMD Radeon gaan, want die is energiezuiniger (ligt natuurlijk wel aan de rest van de setup). De AMD Radeon HD 6470m scoort sowieso een paar punten meer in de benchmark.

Link to comment
Delen op andere websites

eventjes een vraagje tussendoor he..

is de NVidia GeForce GT 520M 1GB beter dan de AMD Radeon HD 6470M 1GB (ofzoiets) die in de Asus zit in mn eerste post? als de Nvidia beter lijkt te zijn ga ik voor de Nvidia omdat die ook 500 euro is, :)

de GT 520m is zeer goedkope kaart en is niet echt bedoeld voor gamen. Beiden scoren eigenlijk bijna gelijk, maar als je mij vraagt zal ik voor de AMD Radeon gaan, want die is energiezuiniger (ligt natuurlijk wel aan de rest van de setup). De AMD Radeon HD 6470m scoort sowieso een paar punten meer in de benchmark.

EDIT: Deze laptop is gelijk aan de laptop die ik wil gaan halen dan.. http://www.youtube.com/watch?v=bCVXr2W4jRo Maar ik zie dat die 300 MB Resource heeft van de 900, maar hoe groter je resolutie hoe groter je MB Resource word toch? Kan je dan ook op resolutie 1366x768 spelen? Zonder lagg hopelijk, en op welke instellingen speelt die gast eigenlijk, want ik kan geen italiaans/spaans of wat het ook mag zijn.. die getalletjes met 20 enzo snap ik wel, maar Baja enzo niet. :puh: Als iemand me misschien kan helpen, dan graag. :D

Thankyou! Alleen hoor ik veel verschillende dingen van mensen, ik heb namelijk ook nagevraagd welke kaart ''beter'' was, teminste waar ze ervaring mee hebben en toen kwam de NVidia er beter uit.. maar ik denk ook echt dat ik dan voor de NVidia ga, omdat meeste mensen hier ervaring mee hebben en ze dit een hele goeie kaart vinden, ik zie het volgende week wel.. dan heb ik hem namelijk. :)

Bewerkt: door Green-VICE-Green
Link to comment
Delen op andere websites

Om even de bewering van de GT540M te ontkrachten deed ik een benchmark op settings die 100% van het videogeheugen zouden gebruiken. Note dat de benchmark mijn Intel HD Graphics zag als videokaart en deze dus in het rapport heeft gezet in de plaats van mijn Nvidia kaart. Het spel werd wel degelijk gespeeld met de Nvidia kaart.

Statistics

Average FPS: 21.96

Duration: 48.35 sec

CPU Usage: 61%

System memory usage: 81%

Video memory usage: 100%

Graphics Settings

Video Mode: 1366 x 768 (60 Hz)

Texture Quality: High

Shadow Quality: Very High

Reflection Resolution: Very High

Water Quality: Very High

Texture Filter Quality: Anisotropic x4

Night Shadows: Off

View Distance: 77

Detail Distance: 100

Hardware

Microsoft Windows 7 Home Premium

Video Adapter: Intel® HD Graphics Family

Video Driver version: 8.17.12.6721

Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)

Intel® Core i7-2630QM CPU @ 2.00GHz

File ID: Benchmark.cli

EDIT: Ik post zo een 2de benchmark met schaduwen ook op, eventueel gaat het dan op high overal worden gezet.

Statistics

Average FPS: 21.21

Duration: 37.58 sec

CPU Usage: 50%

System memory usage: 79%

Video memory usage: 100%

Graphics Settings

Video Mode: 1366 x 768 (60 Hz)

Texture Quality: High

Shadow Quality: Very High

Reflection Resolution: High

Water Quality: Very High

Texture Filter Quality: Anisotropic x8

Night Shadows: Very High

View Distance: 88

Detail Distance: 100

Hardware

Microsoft Windows 7 Home Premium

Video Adapter: Intel® HD Graphics Family

Video Driver version: 8.17.12.6721

Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)

Intel® Core i7-2630QM CPU @ 2.00GHz

File ID: Benchmark.cli

En een benchmark op mijn normale settings:

Statistics

Average FPS: 31.07

Duration: 37.30 sec

CPU Usage: 68%

System memory usage: 80%

Video memory usage: 80%

Graphics Settings

Video Mode: 1366 x 768 (60 Hz)

Texture Quality: High

Shadow Quality: High

Reflection Resolution: High

Water Quality: High

Texture Filter Quality: Anisotropic x4

Night Shadows: High

View Distance: 84

Detail Distance: 100

Hardware

Microsoft Windows 7 Home Premium

Video Adapter: Intel® HD Graphics Family

Video Driver version: 8.17.12.6721

Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)

Intel® Core i7-2630QM CPU @ 2.00GHz

File ID: Benchmark.cli

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kon niet alles op very high zetten dat komt door het feit dat ik net ietsje te weinig vdieogeheugen vrij heb op de nvidia kaart om dit te doen. Ik weet ook dat high niet very high is maar hij had het dan ook maar over "high" en "medium" niet niet over very high.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...