Jump to content

Elektrische schokken door iPod


MegaPilot

Recommended Posts

Haay!

Wanneer m'n iPod oplaadt via de stroom van de USB, krijg ik vaak elektrische schokken wanneer ik hem een tijdje niet gebruikt heb(dus 1 elektrische schok, maar ik heb dit al vaker voorgehad). Dit is niet echt een aangenaam gevoel, en eerlijk gezegd vind ik het niet echt veilig klinken dat er zomaar elektriciteit circuleert rondom m'n iPod..

Ik kan echt niet de enige zijn die dit heeft. Iemand een idee wat ik moet doen? Kabel laten vervangen ofzo? Ik heb ook een aparte oplader gekocht voor m'n iPod om 'm op te laden, maar ik laad m'n iPod soms op via de computer.

Mvg,

MegaPilot

Link to comment
Delen op andere websites

Even via google opgezocht en ik vond dit:

Je kan de kleine en korte (en onschuldige) elektrische schokjes krijgen via de oordopjes van je iPod of iPhone terwijl je bijvoorbeeld naar muziek aan het luisteren bent.

Als de lucht heel erg droog is, kan door wrijving over het apparaat er eenvoudig statische elektriciteit ontstaan op je iPod of iPhone. Deze ervaar je vervolgens als een klein schokje via je oordopjes.

Apple geeft enkele manieren om de opbouw van statische elektriciteit te vermijden. De belangrijkste: vermijd al te droge omgevingen, haal het apparaat niet te vaak in en uit je zak (vermijd dus te veel wrijving) en als je een droge huid hebt, probeer dan anti-statische handlotion. (Ook het laatste is werkelijk een tip van Apple. Of dit product makkelijk verkrijgbaar is, is echter de vraag).

http://www.portablegear.nl/nieuws/9627/Elektrische_schokken_door_iPhone_en_iPod.htm

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Dit probleem heb ik ook gehad, maar me kabeltje was kapot, maar ik heb wel een iPhone. Gewoon eens informeren bij de dichtstbijzijnde Apple Store.

Verder werkt m'n kabeltje perfect en ik denk niet dat ik het nog eens heb voorgehad..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ik ga er morgen mee naar de winkel, deze schokken zijn blijvend en dus niet 'kleine schokjes' zoals Apple beweerd. Dit is echt gevaarlijk, ik wil een normale iPod die niet constant elektriciteit kan afgeven terwijl ie oplaadt..Dit lijkt me echt niet normaal, en zoals hier gezegd, best even teruggaan naar de winkel.

Kan iemand me even helpen om alles te backuppen? Ik heb afspeellijsten van m'n muziek, ik heb op 'Aankopen overzetten' geklikt en ik heb op 'Reservekopie maken' geklikt. Maar hoe backup ik m'n savegames en plaats ik ze op een eventuele nieuwe iPod die ik dan zou krijgen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga er morgen mee naar de winkel, deze schokken zijn blijvend en dus niet 'kleine schokjes' zoals Apple beweerd. Dit is echt gevaarlijk, ik wil een normale iPod die niet constant elektriciteit kan afgeven terwijl ie oplaadt..Dit lijkt me echt niet normaal, en zoals hier gezegd, best even teruggaan naar de winkel.

Kan iemand me even helpen om alles te backuppen? Ik heb afspeellijsten van m'n muziek, ik heb op 'Aankopen overzetten' geklikt en ik heb op 'Reservekopie maken' geklikt. Maar hoe backup ik m'n savegames en plaats ik ze op een eventuele nieuwe iPod die ik dan zou krijgen?

Dat doet ie met een reserve kopie, ik had op mijn iPhone enkel reservekopie gedaan en had mijn savegames etc. nog.

Enne, 5volt is niks gevaarlijks aan, ik heb al vaker 230 op me gehad en eens zelfs 10.000volt, dat voel je pas :bonk:

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Alsnog vind ik het niet normaal/veilig dat m'n iPod blijvend schokken kan geven. Iets heel anders dan statische elektriciteit dus.. :(

Als ik dan een nieuwe iPod zou hebben, moet ik dan 'terugzetten vanaf reservekopie..' doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...