Jump to content

[Theorie] CryEngine 3-gerucht is misschien waarheid?


Jacky-2007

Recommended Posts

betoog

Het is maar een theorie hè, het is geen rocket sience. ;) Ik knoop hierin alleen twee eindje touw aan elkaar op basis van een vrij oud gerucht en de recentelijk bijgewerkte Wikipedia pagina over de RAGE engine, maar er is nergens bewijs van dat het waar is. Vergeet niet dat je je hier in een forum bevindt wat, op de trailer countdown boven de index na, volledig is gebaseerd op zo ongeveer gebakken lucht.

Enfin, het ging zoals Basssss al stelde niet over het adopteren van de volledige engine, maar wel over het implementeren van elementen ervan in RAGE. Mocht dat het geval zijn, dan zijn we wellicht af van het probleem dat wanneer je keurig voor een stoplichtje staat, er achter je op je bumper wordt gereden omdat de NPC's niet lijken te begrijpen wat je daar doet. Ze reageren nog steeds alsof er op de plek waar je zelf staat één of ander blok beton op de weg ligt wat er niet hoort, en dat mag weleens gefixed worden. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Het gerucht was ook niet dat er een totaal nieuwe engine zou komen, alleen dat er elementen van de CryEngine3 wellicht zouden worden opgenomen in RAGE.

Ik zie in ieder geval duidelijk RAGE terug in de trailer, maar dan wel een heel mooie update ervan, wauw. Rockstar heeft duidelijk gekeken op Youtube naar de ICE enhancer video's. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Zat net nog in een leuke discussie op GTA IV, online... Echt een gezellige discussie weet je wel, waar je iemand rustig probeert te vertellen dat GTA 5 gewoon op de RAGE engine draait, en niet op de CryEngine 3, maar dat er misschien wel elementen van de CryEngine3 in zijn gebruikt, en dan krijg je van iemand die helemaal niet op zit te letten terug: "ARE YOU F*CKING RETARDED, IT'S THE NEW UNREAL ENGINE YOU STUPID IDIOT IT'S MUCH BETTER" met de nodige scheldwoorden erbij door de microfoon... Fijn is dat altijd :)

Ik zie in die trailer duidelijk de RAGE engine terug, de straat is exact hetzelfde, iets meer high quality, sommige auto's die dezelfde modellen hebben hebben exact dezelfde texture filtering(b.v. de koplampen en achterlichten van de politiewagen zijn exact hetzelfde als in GTA IV, een compleet andere engine zou die textures ietwat anders weergeven), enzovoort enzovoort.

Daarbij lijkt het me vrijwel ondenkbaar dat Rockstar nu al een nieuwe engine zou gebruiken, terwijl de RAGE nog steeds erg modern is en qua graphics nog makkelijk met zijn tijd mee gaat. Het zou voor hen echt zonde van de tijd en het geld zijn om een nieuwe engine te kopen of te ontwikkelen, en al die features werkend te krijgen(vliegtuigen, vrachtwagen aanhangers, honden, al die zooi). Kijk nou naar het verschil tussen GTA 3 en San Andreas. Grafisch is San Andreas 20 keer beter, terwijl het gewoon dezelfde engine gebruikt. En in GTA 3 was er niet zoiets als bruikbare aanhangers, sleepwagens, gokken, jetpacks en dat soort dingen... In San Andreas was die engine zo ver opgewaardeerd dat ze dat allemaal konden maken.

Hetzelfde gebeurd nu met RAGE, in GTA 4 was Rockstar nog maar net ermee begonnen dus hadden ze de bouwstenen nog niet klaar om al dat soort dingen erin te gaan verwerken, terwijl dat in GTA 5 wel gebeurd.

Ik ben er overigens ook van overtuigd dat nog steeds Euphoria als physics engine wordt gebruikt, geweldige physics natuurlijk. Hoop wel dat dat nu ook wat verbeterd wordt. Ik vind dat 't wel slecht is dat we in GTA 4 nog steeds niet stil kunnen staan op een rijdende Packer omdat de physics engine dat niet snapt, en dat dat in een spel als Driver SF wel gewoon kan... Dat soort physics glitches moeten nu wel gefixed zijn imho. (In RDR kun je wel stilstaan in zo`n trein zonder glitches dus....)

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

@MB schreef

Hetzelfde gebeurd nu met RAGE, in GTA 4 was Rockstar nog maar net ermee begonnen dus hadden ze de bouwstenen nog niet klaar om al dat soort dingen erin te gaan verwerken, terwijl dat in GTA 5 wel gebeurd.

Ze hadden natuurlijk altijd eerst het ontiegelijk awesome ROCKSTAR PRESENTS - Tabletennis

Maar eigenlijk heb je wel gelijk :puh:

De technologie verranderd, en die kunnen ze toepassen op de nieuwe engine :)

Steeds als ik RAGE met hoofdletters zie denk ik aan de game van ID :puh:

Oh en stel je voor:

GTA de frostbite engine!!!!!! totale destructie omdat het kan!

Bewerkt: door blackops
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...