Jump to content

GTA IV hapert...

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo allemaal,

na een lange tijd zonder GTA IV was ik er toch weer nodig aan toe. Aangezien ik een nieuwe laptop heb gekocht leek me dit een goede kans om GTA IV weer te installeren. Alles werkt, maar alleen hapert het spel als ik bepaalde handelingen tegelijk doe. Tot nu is dat alleen als ik stuur en gas geef tegelijk. Ook bij het instappen in een auto hapert het spel een beetje. Ik heb de grafische instellingen van GTA IV al wat naar beneden gehaald maar ook dat mocht niet baten.

Hier zijn de specs van mijn laptop:

Rapport van Gebruiker's computer

Uitgevoerd op 1-11-2011, 21:00:23

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|ASUSTeK Computer Inc.

|Computermodel:|K53SV

|Computernaam:|GEBRUIKER-PC (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|ASUSTeK Computer Inc.

|Model:|K53SV

|BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc.

|BIOS Model:|BIOS Date: 09/26/11 14:47:02 Ver: 04.06.03, versie K53SV.315

|Aansluitingen:|J5C1 (Gebruikt), J6C2 (Vrij), J6D2 (Gebruikt), J7C1 (Vrij), J7D2 (Vrij), J6C1 (Vrij), J8C2 (Gebruikt)

|Poorten:|J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J1A2A (Serieel), J1A2B (Video), J3A2 (Video), J3A3 (USB), J3A3 (USB), J3A3 (USB), J3A3 (USB), J4A1 (USB), J4A1 (USB), J4A1 (Netwerk), J5A1 (Geen), J8J1 (8251 Compatibel), J7J1 (8251 Compatibel), J6J1 (8251 Compatibel), J1F2 (Geen), J5B1 - PCH JTAG (Geen), J9A1 - TPM/PORT 80 (Geen), J9E4 - HDA 2X8 Header (Geen), J9E7 - HDA 8Pin Header (Geen), J8F1 - HDA HDMI (Geen), J9E3 - Scan Matrix Keyboard (Geen), J8E1 - SPI Program (Geen), J9E5 - LPC Hot Docking (Geen), J9G2 - LPC SIDE BAND (Geen), J8F2 - LPC Slot (Geen), J8H3 - PCH XDP (Geen), J7G1 - SATA Port 2 (8251 Compatibel), J7G2 - SATA Port 1 (8251 Compatibel), J6H1 - SATA Power (Geen), J5J1 - FP Header (Geen), J4H1 - ATX Power (Geen), J1J3 - AVMC (Geen), J1H1 - BATT B (Geen), J1H2 - BATT A (Geen), J2G1 - CPU Fan (Geen), J1D3 - XDP (Geen), J4V1 - Memory Slot 1 (Geen), J4V2 - Memory Slot 2 (Geen), J4C1 - FAN PWR (Geen)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Core i5-2410M CPU @ 2.30GHz (Quad Core)

|Kloksnelheid:|2301 MHz

|Socket & Cache(s):|CPU 1, 256 KB L2 Cache, 3072 KB L3 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|4008 MB RAM

|Type(s):|4096 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, SO-DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:)

|Grootte:|571,17 GB (254,37 GB (C:) + 316,80 GB (D:) )

|Vrije ruimte:|484,58 GB (168,27 GB (C:) + 316,31 GB (D:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend

|Model(len):|C: Hitachi HTS547564A9E384 IDE, E: HL-DT-ST DVDRAM GT34N, F: DTSOFT Virtual CdRom Device, G: DTSOFT Virtual CdRom Device

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Realtek

|Model:|Realtek High Definition Audio

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|Intel® HD Graphics Family

|Beeldprocessor:|Intel® HD Graphics Family (0x0116)

|Geheugengrootte:|1812 MB VRAM

|Stuurprogramma:|igdumd64.dll,igd10umd64.dll,igd10umd64.dll,igdumdx32,igd10umd32,igd10umd32, versie 8.15.10.2291

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1366x768 (Breedbeeld 16:9 WXGA)

|Kleurdiepte:|Onbekend

|Frequentie:|Onbekend

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|(standaardsysteemapparaten)

|Model:|USB-invoerapparaat

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|Keyboard Device Filter

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), Intel® Centrino® Wireless-N 100 (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 10.5.2.1, MAC: 78:92:9C:06:B4:FE, DHCP: 10.5.1.1

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Home Premium

|Versie:|6.1.7601

|Service Pack:|Service Pack 1 [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Kan iemand mij helpen ?

P.S. Ik weet niet waarom er bij grafische kaart Intel HD Graphics staat, op de laptop zit toch echt een sticker van Nvidia (GT 540M)

Bewerkt: door 520860
Geplaatst:

Ligt het niet gewoon aan die crap intel onboard GPU?

Hij heeft gezegd dat er een sticker van een nVidea GeForce GT540M op zijn laptop zit geplakt. Er zit een Intel kaart in en een nVidea kaart. Ik kan dat weten want ik heb precies dezelfde laptop als hem! (Bij mij een I7 processor)

Geplaatst:

Ligt het niet gewoon aan die crap intel onboard GPU?

Hij heeft gezegd dat er een sticker van een nVidea GeForce GT540M op zijn laptop zit geplakt. Er zit een Intel kaart in en een nVidea kaart. Ik kan dat weten want ik heb precies dezelfde laptop als hem! (Bij mij een I7 processor)

@ Topicstarter heb jij toevallig dezelfde laptop als mij? Dit zijn mij specs:

2l8ygk4.png

Ik heb ook een nVidea GeForce GT540M.

Geplaatst:

Misschien werkt dit:

Ga naar het nVidia configuratiescherm en ga bij "3D instellingen beheren" naar "Programma-instellingen".

Klik op toevoegen en selecteer jouw GTA 4 snelkoppeling (Wel GTA 4 snelkoppeling in jouw GTA 4 map!). Nu kun je kizen uit: "Geintregreerd" en "Krachtige nVidia processor".

Selecteer "Krachtige nVidia processor" en lik dan op Toepassen. Als het goed is moet dit werken!

Geplaatst:

Ik heb alle drivers van Nvidia geinstalleerd, maar dat maakte niets uit. Nu heb ik patch 1.0.0.7 geinstalleerd en werkt het spel niet meer (fout in xlive.dll). Hoe kan ik dit oplossen?

Geplaatst:

Ik heb alle drivers van Nvidia geinstalleerd, maar dat maakte niets uit. Nu heb ik patch 1.0.0.7 geinstalleerd en werkt het spel niet meer (fout in xlive.dll). Hoe kan ik dit oplossen?

Het hele spel opnieuw installeren, daarna weer patch 7 downloaden en installeren.

Geplaatst:

Ik heb de instellingen van nVidia voor GTA IV op krachtig gezet maar dat haalt niets uit (ik heb als snelkoppeling LaunchGTAIV gebruikt). Bij patch 1.0.0.7 krijg ik telkens de foutmelding dat het bestand xlive.dll niet goed is dus wat nu?

Geplaatst:

Al als administrator uitgevoerd?

Jep, heeft geen effect.

Het is echt alleen maar wanneer ik met hoge snelheid een bocht neem (bij een kleine stuurbeweging ook al) en als ik in een auto stap. Alles werkt verder perfect. Je zou zeggen dat hij bij botsingen op hoge snelheid ook zou gaan haperen maar dat gebeurt niet.

Geplaatst:

Jep, heeft geen effect.

Het is echt alleen maar wanneer ik met hoge snelheid een bocht neem (bij een kleine stuurbeweging ook al) en als ik in een auto stap. Alles werkt verder perfect. Je zou zeggen dat hij bij botsingen op hoge snelheid ook zou gaan haperen maar dat gebeurt niet.

Het kan memory-leaking zijn! Ik weet wel dat daar een fix voor is. Alleen, ik weet niet waar!:cry:

Geplaatst:

Jep, heeft geen effect.

Het kan memory-leaking zijn! Ik weet wel dat daar een fix voor is. Alleen, ik weet niet waar!:cry:

Iemand? Ik zoek wel even.

Geplaatst: (bewerkt)

Jep, heeft geen effect.

Memturbo 4? Zou dat het zijn? kga het nu proberen

Memturbo 4 geinstalleerd maar dat haalt ook niets uit. Of iemand moet weten hoe dat programma werkt??

Oeps, dubbelpost! :$ Samenvooegen?

Bewerkt: door 520860

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...