Sammie_GTA Geplaatst: 3 november 2011 Rapport Geplaatst: 3 november 2011 (bewerkt) Mogelijke oplossing! Ik heb hier een link voor je! Hier! Bewerkt: 3 november 2011 door Sammie3 Reageren
520860 Geplaatst: 4 november 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 4 november 2011 Ik heb alles uitgeprobeerd van programma's die de CPU en RAM regelen tot memrestrict maar niks helpt. Naar mijn idee is het echter wel minder geworden na al dat gedoe, maar het is er nog steeds en na lang spelen is het echt hoofdpijnverwekkend. Niemand een oplossing? P.S. Ik ga nu maar weer m'n drivers van de videokaart updaten misschien helpt dat. Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 4 november 2011 Rapport Geplaatst: 4 november 2011 GTA IV op een laptop spelen is altijd moeilijk. Ik heb ongeveer dezelfde laptop-specificaties (iets slechter) en kan GTA IV ook niet non-stop zonder framedrops spelen. Je kan eventueel proberen om eens met XLiveLess te spelen (simpelweg het bestand xlive.dll in je GTA IV map zetten), dit zal er waarschijnlijk ook voor zorgen dat je wel kan spelen met patch 1.0.7.0. Dit programmaatje schakelt Games for Windows LIVE uit (wat in sommige gevallen het spel versnelt). Games for Windows LIVE zorgt ervoor dat je online kan spelen (multiplayer), achievements kan halen en je savegames gekoppeld zijn aan je gamertag. Met XLiveLess kan je deze dingen dus niet meer doen (je zal dus opnieuw moeten beginnen met je savegame, of er ééntje downloaden in de download database van dit forum). Reageren
Hayte Geplaatst: 4 november 2011 Rapport Geplaatst: 4 november 2011 Is het niet gewoon die lage clocksnelheid van de processor dat al het roet in het eten gooit? Reageren
Sammie_GTA Geplaatst: 4 november 2011 Rapport Geplaatst: 4 november 2011 Is het niet gewoon die lage clocksnelheid van de processor dat al het roet in het eten gooit? Ik speel op precies dezelfde laptop als hem ik kan alles op medium spelen zonder haperingen:puh: Reageren
driezzze Geplaatst: 5 november 2011 Rapport Geplaatst: 5 november 2011 (bewerkt) Hoi, ik heb ergens vorig jaar mijn GTA4 gekocht en een eindje gespeeld, maar plots stootte ik op wat problemen die ervoor zorgden dat het niet meer speelbaar was. Het spel begon te haperen, de radio blijft storen, daarna verdwijnen voetgangers en auto's, de huizen verdwijnen ook, m'n auto valt door de grond en verschijnt plots weer... In het begin had ik deze problemen niet. Ik heb al eens alle grafische settings zo laag mogelijk gezet, maar ook dit helpt niet. Ik heb op de site canyourunit.com eens gekeken wat het probleem zou kunnen zijn, en ze zeggen dat het aan m'n grafische kaart ligt. Maar volgens mij voldoet alles aan de minimum vereisten (zie afbeelding). Ik post dit nu pas op een forum omdat ik het even aan de kant had laten liggen omdat ik geen oplossing vond. Nu wil ik het jullie eens vragen. Ik weet niet zoveel over al die technische dingen dus sorry als het een domme vraag zou zijn... Mss dacht ik dat er teveel grote programma's op m'n laptop staan (autocad, solidworks... er staat ook meer dan 30GB muziek en films op, maar dit zou toch gn probleem mogen zijn denk ik). Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Grtz Dit is is wat info over mijn laptop: ------------------------------------- ------------------ System Information ------------------ Time of this report: 3/16/2011, 19:10:00 Machine name: *****-PC Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.101026-1503) Language: Dutch (Regional Setting: Dutch) System Manufacturer: Hewlett-Packard System Model: HP Pavilion dv7 Notebook PC BIOS: Default System BIOS Processor: Intel® Core i5 CPU M 430 @ 2.27GHz (4 CPUs), ~2.3GHz Memory: 4096MB RAM Available OS Memory: 3894MB RAM Page File: 2297MB used, 5487MB available Windows Dir: C:\Windows DirectX Version: DirectX 11 DX Setup Parameters: Not found User DPI Setting: Using System DPI System DPI Setting: 96 DPI (100 percent) DWM DPI Scaling: Disabled DxDiag Version: 6.01.7600.16385 64bit Unicode --------------- Display Devices --------------- Card name: ATI Mobility Radeon HD 5650 Manufacturer: ATI Technologies Inc. Chip type: ATI display adapter (0x68C1) DAC type: Internal DAC(400MHz) Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_68C1&SUBSYS_144B103C&REV_00 Display Memory: 2705 MB Dedicated Memory: 1014 MB Shared Memory: 1690 MB Current Mode: 1600 x 900 (32 bit) (60Hz) Monitor Name: Algemeen PnP-beeldscherm Monitor Model: unknown Monitor Id: LGD027A Native Mode: 1600 x 900(p) (60.080Hz) Output Type: Internal Driver Name: atiu9p64.dll,atiuxp64.dll,atiuxp64.dll,atiu9pag,atiuxpag,atiuxpag,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll Driver File Version: 8.14.0001.6091 (English) Driver Version: 8.692.1.0 DDI Version: 10.1 Driver Model: WDDM 1.1 Driver Attributes: Final Retail Driver Date/Size: 1/22/2010 17:07:10, 28160 bytes WHQL Logo'd: Yes WHQL Date Stamp: Device Identifier: {D7B71EE2-2B81-11CF-4764-4A34A1C2C535} Vendor ID: 0x1002 Device ID: 0x68C1 SubSys ID: 0x144B103C Revision ID: 0x0000 Driver Strong Name: oem6.inf:ATI.Mfg.NTamd64.6.1:ati2mtag_Manhattan_PXAI:8.692.1.0:pci\ven_1002&dev_68c1&subsys_144b103c Rank Of Driver: 00E60001 Video Accel: ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C D3D9 Overlay: Not Supported DXVA-HD: Not Supported DDraw Status: Enabled D3D Status: Enabled AGP Status: Enabled Bewerkt: 5 november 2011 door driezzze Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Zolang deze grote programma's, muziek en films niet aanstaan is er geen probleem en vertraagt dit je PC niet. Het lijkt erop dat canyourunit jouw videokaart niet herkent, dus misschien doet GTA IV dat ook niet en kan je eens deze oplossing proberen. Wat soms ook wel eens kan helpen tegen framedrops (haperingen) is deze fix. Sowieso is het niet de beste gamelaptop en zal je op relatief lage settings moeten gamen. Reageren
520860 Geplaatst: 7 november 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2011 GTA IV op een laptop spelen is altijd moeilijk. Ik heb ongeveer dezelfde laptop-specificaties (iets slechter) en kan GTA IV ook niet non-stop zonder framedrops spelen. Je kan eventueel proberen om eens met XLiveLess te spelen (simpelweg het bestand xlive.dll in je GTA IV map zetten), dit zal er waarschijnlijk ook voor zorgen dat je wel kan spelen met patch 1.0.7.0. Dit programmaatje schakelt Games for Windows LIVE uit (wat in sommige gevallen het spel versnelt). Games for Windows LIVE zorgt ervoor dat je online kan spelen (multiplayer), achievements kan halen en je savegames gekoppeld zijn aan je gamertag. Met XLiveLess kan je deze dingen dus niet meer doen (je zal dus opnieuw moeten beginnen met je savegame, of er ééntje downloaden in de download database van dit forum). XLiveless haalt ook niets uit (wat ook wel logisch is), kga vanmiddag patch 1.0.0.7 installeren, maar kben bang dat het spel dan weer crasht. Maar niet geschoten is altijd mis dus... Reageren
driezzze Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 (bewerkt) Zolang deze grote programma's, muziek en films niet aanstaan is er geen probleem en vertraagt dit je PC niet. Het lijkt erop dat canyourunit jouw videokaart niet herkent, dus misschien doet GTA IV dat ook niet en kan je eens deze oplossing proberen. Wat soms ook wel eens kan helpen tegen framedrops (haperingen) is deze fix. Sowieso is het niet de beste gamelaptop en zal je op relatief lage settings moeten gamen. Aangezien ik gn NVIDIA videokaart heb vind ik niet echt waar ik gta moet toevoegen (voor ATI)... Maar het heeft wel een heel eindje behoorlijk goe gewerkt met soms eens een hapering... Dus denk wel dat ie de videokaart vind en dat het mss iets anders is. En was dit ook de fix dat ge bedoelde of was dat ng iets anders? En btw merci voor uw reactie hé! Grtz Bewerkt: 7 november 2011 door driezzze Reageren
520860 Geplaatst: 8 november 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 8 november 2011 Hallo allemaal, Het is me nu dan wel eindelijk gelukt! Ik kan GTA IV nu een al beter spelen doordat ik de settings nog iets lager heb gezet in combinatie met de memrestrict regel. Hij is nog steeds niet hapervrij maar het is al een hele vooruitgang. Iedereen bedankt voor de reacties! Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 8 november 2011 Rapport Geplaatst: 8 november 2011 Aangezien ik gn NVIDIA videokaart heb vind ik niet echt waar ik gta moet toevoegen (voor ATI)... Maar het heeft wel een heel eindje behoorlijk goe gewerkt met soms eens een hapering... Dus denk wel dat ie de videokaart vind en dat het mss iets anders is. En was dit ook de fix dat ge bedoelde of was dat ng iets anders? Voor de tweede keer in korte tijd vergeet ik om een link ook daadwerkelijk toe te voegen aan mijn post. Ik bedoelde dus deze -memrestrict fix: klik hier. Dit heeft 520860 dus ook geprobeerd en het lijkt te werken. Reageren
bryanvullers Geplaatst: 13 november 2011 Rapport Geplaatst: 13 november 2011 (bewerkt) heb ik ook als ik gta iv op mijn laptop installeer blijf spelen op ten duur gaat het soepel ik gebruik win 7 en intelcore i7 processor groetjes bryan vullers Bewerkt: 13 november 2011 door bryanvullers Reageren
driezzze Geplaatst: 14 november 2011 Rapport Geplaatst: 14 november 2011 Aangezien ik gn NVIDIA videokaart heb vind ik niet echt waar ik gta moet toevoegen (voor ATI)... Maar het heeft wel een heel eindje behoorlijk goe gewerkt met soms eens een hapering... Dus denk wel dat ie de videokaart vind en dat het mss iets anders is. En was dit ook de fix dat ge bedoelde of was dat ng iets anders? Voor de tweede keer in korte tijd vergeet ik om een link ook daadwerkelijk toe te voegen aan mijn post. Ik bedoelde dus deze -memrestrict fix: klik hier. Dit heeft 520860 dus ook geprobeerd en het lijkt te werken. Ik dacht idd dat er iets tekort was in je ber. Ik zal deze fix eens proberen, maar ik zal je pas dit weekend kunnen laten weten of het heeft gewerkt. Ik zit nu op kot in gent en m'n gta cd ligt thuis. Ik kan dus nt spelen. In ieder geval al merci voor de tip! grtz Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.