Visser23 Geplaatst: 4 november 2011 Rapport Geplaatst: 4 november 2011 Beste mensen, Een tijd geleden heb ik Windows er helemaal opnieuw opgezet aangezien mijn pc helemaal niks meer deed. Deze liep toen vast, en ik moest Vista er opnieuw opzetten. Nu, een tijdje later, zou ik graag weer GTA San Andreas willen spelen en heb deze ook keurig geïnstalleerd. Het CD'tje gaat draaien, maar opent de game daarna niet meer. Nu heb ik gelezen dat dit aan DirectX zou kunnen liggen. Screenshot van pc: Aantal vragen: Kan iemand bevestigen dat dit probleem aan DirectX ligt? Welke versie moet ik hebben? Waar is de goede DirectX versie te downloaden? Alvast bedankt! Reageren
Hayte Geplaatst: 4 november 2011 Rapport Geplaatst: 4 november 2011 Of het aan DirectX ligt zou ik niet weten, van een DirectX probleem heb ik zelf eigenlijk nog nooit gehoord. Maar is dit probleem dan alleen bij GTA SA? Of heb je nog geen andere spellen geprobeerd? En kan je dan zelf niet op Computer -> GTA SA CD klikken, of anders, rechtsclick op de GTA SA CD -> Verkennen -> Autorun.exe? Reageren
Visser23 Geplaatst: 4 november 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 4 november 2011 Of het aan DirectX ligt zou ik niet weten, van een DirectX probleem heb ik zelf eigenlijk nog nooit gehoord. Maar is dit probleem dan alleen bij GTA SA? Of heb je nog geen andere spellen geprobeerd? En kan je dan zelf niet op Computer -> GTA SA CD klikken, of anders, rechtsclick op de GTA SA CD -> Verkennen -> Autorun.exe? Bij andere games heb ik hetzelfde probleem. En die twee dingen die jij hierboven zei, werken beide helaas niet. Toch bedankt! Reageren
Crypteq Geplaatst: 4 november 2011 Rapport Geplaatst: 4 november 2011 Word het process van het spel wel gestart? (Startmenu -> type taskmgr -> enter) en kijk of het process in de lijst staat onder de tab processen Verder standaard word DirectX meegeleverd bij bij Windows, en als een game bepaalde DirectX dll's nodig heeft, installeert het spel het zelf. Krijg je verder ook geen foutmeldingen? En is de (juiste)/recentste driver van de videokaart wel geïnstalleerd? Reageren
Hayte Geplaatst: 4 november 2011 Rapport Geplaatst: 4 november 2011 Werkt muziek en films en dergelijken wel naar behoren? Werkt een spel wel als je, bijvoorbeeld, een crack of dergelijken gebruikt? Probeer anders eens op de DirectX site te kijken voor een updater? Reageren
Visser23 Geplaatst: 4 november 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 4 november 2011 Het process van Grand Theft Auto staat er niet bij, het proces van een andere game (die ook niet werkt) staat er wel bij. Een crack heb ik met een ander spel geprobeerd, en dit werkt ook niet. Ik heb GTA overigens gewoon legaal. Films en muziek werken gewoon naar behoren. Of de drivers van de videokaart geinstalleerd zijn.. Goede vraag, waar kan ik die vinden? Reageren
Hayte Geplaatst: 4 november 2011 Rapport Geplaatst: 4 november 2011 Heb je een NVidia of een AMD grafische kaart? Reageren
Hayte Geplaatst: 4 november 2011 Rapport Geplaatst: 4 november 2011 http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk Reageren
GolfG60 Geplaatst: 5 november 2011 Rapport Geplaatst: 5 november 2011 Idd, effe je videokaart drivers installeren, je draait namelijk ook geen Aero, voorteken dat je geen drivers hebt. Als je je videokaart drivers installeert heb je een grote kans dat je dan ook Aero kunt draaien. Reageren
Visser23 Geplaatst: 5 november 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 5 november 2011 (bewerkt) Heb je die van AMD ook? Even handig om ze beide in een topic te hebben, aangezien andere pc wel AMD heeft. Hier trouwens foto van mijn gegevens van pc.. snap er niks van haha. Bewerkt: 5 november 2011 door Visser23 Reageren
Flitskikker Geplaatst: 5 november 2011 Rapport Geplaatst: 5 november 2011 Je videokaartdrivers lijken niet (juist) geïnstalleerd te zijn. Aan de code (0x954F) te zien, is het een ATI Radeon HD 4350. Daar kun je drivers voor zoeken op de AMD-website. Reageren
Hayte Geplaatst: 5 november 2011 Rapport Geplaatst: 5 november 2011 http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/auto_detect.aspx Reageren
Visser23 Geplaatst: 5 november 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 5 november 2011 Perfect. Bedankt mensen! Het werkt weer. I love jullie! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.