Jump to content

Draadloos netwerk op zolder


NickyHendriks

Recommended Posts

Hallo,

Aangezien wij hier thuis niet echt een mogelijkheid hebben om kabels te trekken (en daar ook geen zin in hebben :engel:) zoek ik dus een manier (als het kan goedkoop) om mijn netwerk op zolder een lichte boost te geven. Ik heb wel een internet-kabel naar de 1ste verdieping liggen dus kan ik mogelijk mijn router daar aansluiten maar zijn er nog andere opties?

Qua snelheid gaat het op zich wel, maar de verbinding mis ik gewoon. Het valt wel eens gewoon weg.

Het betreft een Belkin F6D4230-4 v3. Ik heb ook al wat aluminium folie achter mijn antenne gezet als "shielding"/reflector zodat het signaal wat normaal naar buiten gaat nu meer richting het huis gaat (al word het nu naar de woonkamer verspreid). Ook heb ik mijn antenne gedraaid richting mijn pc maar het is nog steeds niet heel erg snel te noemen.

Iemand nog enig idee dus wat ik kan doen zonder de router echt te moeten verplaatsen? En graag ook zo goedkoop mogelijk aangezien ik er gewoon niet te veel aan wil uitgeven :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt toch tegenwoordig ook van die Wireless Apdaters die je in het stop-contact steekt , en je pc dan kan aansluiten via die adapter? Misschien moet je dat eens proberen.

Hij vraagt zo goedkoop mogelijk en powerline adapters zijn redelijk duur. :puh:

Wat wel kan helpen is een nieuwe antenne kopen voor je router.

Deze zou ik je aanraden: Klik

Als je nog goedkoper wil is deze ook prima: Klik

Maar als je de eerste neemt is de kans kleiner dat je nog altijd slecht bereik hebt. blij.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie dat hij Belkin heeft, en daarvan kun je volgens mij de antenne niet vervangen.

Maar over het algemeen is Belkin sowieso poep en zou ikzelf daarmee beginnen, we hadden zelf een ernstig falende Belkin 54G nogwat en deze is vervangen voor een Cisco/Linksys router.

En met die heb ik een betere bereik(eerst op mijn slaapkamer amper bereik en nu 2 tot 3 streepjes(van de 3)), geen last dat internet vertraagt wordt en het is stabiel en dat is iets wat de Belkin ernstig op faalde.

Een kennis van mij deed eerst bij mensen internet aansluiten en netwerken opzetten, en iedereen die een Belkin hadden, hadden allemaal klachten erover.

Tevens kun je met bepaalde routers de verbinding versterken, maar daar heb ikzelf verder geen ervaring mee.

Als ik jou was had ik een goede router aangeschaft en die de Belkin vervangen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt ook versterkers die je in het stopcontact kunt doen.

En ook erg veel kosten ;)

@GolfG60: Je hebt ook van die Linksys routers met twee antennes en blauw/zwart, kosten die veel? Weet zo geen typenummer maar ze zijn een beetje robuust qua looks.

En wat is anders een niet al te dure maar goedkope router?

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt ook versterkers die je in het stopcontact kunt doen.

En ook erg veel kosten ;)

@GolfG60: Je hebt ook van die Linksys routers met twee antennes en blauw/zwart, kosten die veel? Weet zo geen typenummer maar ze zijn een beetje robuust qua looks.

En wat is anders een niet al te dure maar goedkope router?

Ikzelf heb een Linksys/Cisco E1000 waar ik tevreden over ben, deze kun je al voor 35 euro vinden, de E2000 heeft betere prestaties(Bv. 5ghz draadloos) en begint bij ongeveer 60 euro. ;)

Maar wel effe kijken hoeveel meter je ervanaf zit, en hoever de routers kunnen, just incase ;)

Over de router waar jij het hebt weet ik helaas niks :N

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet wel zeggen, met twee netwerkkaarten (een Linksys USB en een onbekend PCI-model) is de verbinding nu bijna net zo goed als altijd. Nu eens ff Speedtestje doen :)

MMm..... Normaal altijd ruim 22mpbs....

1575770106.png

Maar de aluminium folie heeft wel erg veel gescheeld :)

En ik zal eens kijken naar die Linksys die jij gaf. Hoeveel range heeft die? Ik zit twee verdiepingen ervan af (dus denk zo'n 9 á 12 meter, lekker overdreven).

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een paar testjes gemaakt voor je, 40mbit abbo(Ja, we krijgen +/-42mbit binnen :puh:) hier zijn ze:

Bedraad, Modem>Linksys router>Sitecom router>PC:

1575880583.png

Laptop, bedraad(Modem>Linksys>HP G62):

1575894360.png

Laptop, draadloos, 0.5m afstand:

1575893245.png

Laptop, draadloos, 6 meter afstand, begane grond:

1575865884.png

Laptop, 6 meter afstand, 1 plafond ertussen:

1575874080.png

Laptop, +/- 12 meter, 1 plafond:

1575876490.png

Note: Dit is op de badkamer, heb daar altijd al een slechtere verbinding gehad.

Laptop, +/- 15 meter, 2 plafonds(Zolder):

1575878300.png

Een erg nette range dus, en we hebben dan de basis E1000, en deze doet wireless dus pakweg 20mbit.

Maar de metingen zijn op een batterij van 10% gedaan dus kan zijn dat het hoger uitvalt met een PC/Laptop met volle batterij.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt ook versterkers die je in het stopcontact kunt doen.

En ook erg veel kosten ;)

Maar wat vind jij duur dan? In PCMagazine is er laatst een getest die goed uit de bus kwam , voor 30,-.

@ Golf, dat jij nog wat te zeuren hebt over je internet xD Ik zit 5 Meter van de router, en kijk mijn snelheid :7 :

1576244440.png

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...