Jump to content

Direct X


Nyltje

Recommended Posts

Ik heb heel vaak als ik een game ga installeren dat ze op het eind van de installatie vragen of je Direct X wilt download en installeren. Maar wat is Direct X eigenlijk en wat heeft het voor nut als je het download?

Gr. Nyltje ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb heel vaak als ik een game ga installeren dat ze op het eind van de installatie vragen of je Direct X wilt download en installeren. Maar wat is Direct X eigenlijk en wat heeft het voor nut als je het download?

Gr. Nyltje ;)

Kortgezegd is DirectX een pakket die gameontwikkelaars kunnen gebruiken om games mee te maken. DirectX die handelt de input, het beeld en geluid af in veel games. Anders moeten ontwikkelaars dit helemaal zelf gaan programmeren, en in DirectX is dit allemaal al gedaan.

Standaard is DirectX al geïnstalleerd in Windows. Echter sommige games die hebben oudere versies/of nieuwe van een DirectX nodig of speciale delen die niet aanwezig zijn. Deze worden dan geinstalleerd.

Link to comment
Delen op andere websites

het http://www staat er vol mee: Klik

Waarom is dit forum dan nog nodig? Zullen we het gewoon sluiten?

Dit forum is voor mensen met vragen, problemen over software op hun computer en daar wat hulp, advies of ondersteuning bij nodig hebben. Dat houd dus niet in dat je moet vragen naar dingen die je binnen 5 seconden op Google kan vinden. Geloof het of niet, maar DirectX invullen op Google geeft u in dit geval alle antworden binnen 5 seconden! (Dus je hoeft niet eens te wachten tot iemand reageer!)

Link to comment
Delen op andere websites

het http://www staat er vol mee: Klik

Waarom is dit forum dan nog nodig? Zullen we het gewoon sluiten?

Dit forum is voor mensen met vragen, problemen over software op hun computer en daar wat hulp, advies of ondersteuning bij nodig hebben. Dat houd dus niet in dat je moet vragen naar dingen die je binnen 5 seconden op Google kan vinden. Geloof het of niet, maar DirectX invullen op Google geeft u in dit geval alle antworden binnen 5 seconden! (Dus je hoeft niet eens te wachten tot iemand reageer!)

Als je die nerd taal begrijpt....

Link to comment
Delen op andere websites

De uitleg van BC7 heeft de vraag prima beantwoord en zelfs wat makkelijker dan wat op Wikipedia staat. Met bovenstaande posts lijkt mij het niet nodig om het topic nog open te laten.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...