Yorick_B Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Share Geplaatst: 6 november 2011 Dag mensen, Vorige week heb ik een nieuwe computer gekocht voor 500,-. Omdat ik nog geen games er op heb gespeeld besloot ik vandaag GTA IV te kopen. Nadat ik hem had geinstalleerd merkte ik meteen dat het ontzettend traag liep en erg haperde, alsof mijn computer het niet aan kan. Ik snap het alleen niet want ik heb best een snelle computer. Kunnen jullie me helpen? Hieronder mijn hardware en de systeemeisen van GTA IV: intel core i5 processor 650 4gb DDR3 memory 640 GB HDD ATI Radeon HD 5450 512 MB+HDMI hier zijn de systeem eisen van gta: geheugen: 1,56 vista/1GB XP 16GB vrije ruimte op vaste schijf videokaart: 256MB NVIDIA 7900/256MB ATI X1900 processor: Intel Core Duo 1,8 Ghz, AMD Athlon X2 64 2,4 Ghz alvast bedankt. gr. yorick Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
BiglifeRPG Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Share Geplaatst: 6 november 2011 Download de laatste patch (1.0.7.0) Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Hanneswasco Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Share Geplaatst: 6 november 2011 De videokaart is geen krachtpatser, daarmee kan je het spel maar op low spelen. De grafische instellingen verlagen zou dus moeten helpen. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Yorick_B Geplaatst: 6 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst: 6 november 2011 (bewerkt) Download de laatste patch (1.0.7.0) De videokaart is geen krachtpatser, daarmee kan je het spel maar op low spelen. De grafische instellingen verlagen zou dus moeten helpen. ok. de laatste patch had ik al gedownload maar maakte weinig verschil. ik heb inmiddels ge-uninstalled en opnieuw geinstalleerd. nu heb ik geen social club meer en wil het niet meer opstarten. wat kan ik hier aan doen? ik heb namelijk al wel een account. Bewerkt: 6 november 2011 door Yorick_B Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ChristiaanB Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Share Geplaatst: 6 november 2011 De videokaart is geen krachtpatser, daarmee kan je het spel maar op low spelen. De grafische instellingen verlagen zou dus moeten helpen. De processor is een dual core, dat is vaak niet genoeg om gta zonder lag te spelen. De 512 MB geheugen die je videokaart heeft is ook helaas niet genoeg in de meeste gevallen. De minimum eisen wat het spel heeft is echt minimum om het spel op te starten en op aller laagst te spelen. De aanbevolen eisen liggen namelijk veel hoger, een quad core en een videokaart met minimaal 1 GB geheugen als ik me niet vergis. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Hayte Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Share Geplaatst: 7 november 2011 De processor is een dual core, dat is vaak niet genoeg om gta zonder lag te spelen. De 512 MB geheugen die je videokaart heeft is ook helaas niet genoeg in de meeste gevallen. De minimum eisen wat het spel heeft is echt minimum om het spel op te starten en op aller laagst te spelen. De aanbevolen eisen liggen namelijk veel hoger, een quad core en een videokaart met minimaal 1 GB geheugen als ik me niet vergis. Allerliefste schat, mijn huidige pc heeft een Pentium D 925 op 3.0 GHz (een dual-core dus, van zelfs nog voor de Core 2 serie), en had eerst een GeForce 9800GT met 512MB. Die stierf, en nu heb ik een HD 5670 met 1GB aan geheugen. Wat was sneller? Die 9800GT. Nu haal ik nog maar nét Medium textures (rest op Low) met een resolutie van 1920*1200. Iets wat met jouw redenatie dus niet zou moeten lukken. Think again dus. Back on-topic. Je spel zal waarschijnlijk niet veel sneller gaan dan wat je nu hebt, daar is je grafische kaart simpelweg niet snel genoeg voor. En voor je social club probleem... Pwah, dat vind ik zelf altijd zo verwarrend als de pest. Je kan het spel toch gewoon met de LaunchGTAIV.exe starten in je installatie folder? Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Yorick_B Geplaatst: 7 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst: 7 november 2011 (bewerkt) De processor is een dual core, dat is vaak niet genoeg om gta zonder lag te spelen. De 512 MB geheugen die je videokaart heeft is ook helaas niet genoeg in de meeste gevallen. De minimum eisen wat het spel heeft is echt minimum om het spel op te starten en op aller laagst te spelen. De aanbevolen eisen liggen namelijk veel hoger, een quad core en een videokaart met minimaal 1 GB geheugen als ik me niet vergis. Allerliefste schat, mijn huidige pc heeft een Pentium D 925 op 3.0 GHz (een dual-core dus, van zelfs nog voor de Core 2 serie), en had eerst een GeForce 9800GT met 512MB. Die stierf, en nu heb ik een HD 5670 met 1GB aan geheugen. Wat was sneller? Die 9800GT. Nu haal ik nog maar nét Medium textures (rest op Low) met een resolutie van 1920*1200. Iets wat met jouw redenatie dus niet zou moeten lukken. Think again dus. Back on-topic. Je spel zal waarschijnlijk niet veel sneller gaan dan wat je nu hebt, daar is je grafische kaart simpelweg niet snel genoeg voor. En voor je social club probleem... Pwah, dat vind ik zelf altijd zo verwarrend als de pest. Je kan het spel toch gewoon met de LaunchGTAIV.exe starten in je installatie folder? hm oke, dus het ligt voornamelijk aan de grafische kaart zie ik. ik vind die social club ook erg verwarrend, dacht dat het kwam omdat ik nieuw ben met het spel maar daar ligt het dus niet aan wanneer ik LaunchGTAIV.exe opstart stopt hij vrijwel meteen en krijg ik deze foutmelding: "RGSC.exe cannot start! must be present and running for game to run." snapperniksvan... EDIT: het social club probleem is opgelost mbv de laatste patch, had hem dus blijkbaar niet meer. ik heb nu alles op het allerlaagst staan en het loopt wel beter. alleen hapert het nog steeds wel erg. wanneer ik ga rijden veranderd het tempo steeds. is hier misschien iets op te vinden? driver geinstalleerd voor videokaart, maakt geen verschil. zoals het er nu uitziet ziet gta3 er nog beter uit (die overigens wel goed loopt) Bewerkt: 7 november 2011 door Yorick_B Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
blackmanvier Geplaatst: 30 december 2011 Rapport Share Geplaatst: 30 december 2011 ik heb gta 4 geinstalleerd op mijn nieuwe pc, maar als je op het spel zit zie je alleen mensen, auto's en het stuk waar je begint. en hij hapert heel erg als je stuurt en rijd tegelijk weet iemand waar het aan ligt Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jarno91 Geplaatst: 30 december 2011 Rapport Share Geplaatst: 30 december 2011 Waarschijnlijk voldoet je pc niet aan de eisen Als je je pc eigenschappen geeft kunnen we zien of jc pc goed genoeg is, je kunt hiervoor de flitskikker infotool gebruiken als je niet weet wat je pc eigenschappen zijn Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Hanneswasco Geplaatst: 30 december 2011 Rapport Share Geplaatst: 30 december 2011 blackmanvier, ik heb je vorig bericht gesplitst van dit topic naar een volledig nieuw topic. Lijkt me dat we daar verder kunnen. Klik hier voor je nieuw onderwerp. Dit topic krijgt een slotje. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts