Jump to content

WWII Documentaire


NeverMyWorld

Recommended Posts

Hey, op dit moment ben ik opzoek naar een aantal "zeer goede" WWII documentaires. Maakt niet uit of ze alleen in engels zijn ofzo. Ik zoek er wat over de Slag om Stalingrad, D-day (zoals altijd) en ook graag wat over El Alamein. Zonodig nog enkele over de SS ofzo. Ik vind deze documentaires altijd erg interessant dus als jullie nog enkele titels weten dan graag even doorgeven. Dankjewel.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

hangt er vanaf wat voor documentaires je mooi vind, ik zelf vind pure documentaires het mooist ( geen gebrabbel anno 2011 , maar originele sound van 1940-45 ). met veel pure beelden, zonder snijwerk erin. Ik heb zelf pas een 5 DVD-box gekocht van NL in WW2, een documentaire waarin 3 vd 5 dvd's over een stad zelf gaan ( R-dam, Arnhem & A-dam )... met daarin ook veel beelden van de wederopbouw in mei 1945, en gesprekken die gemaakt zijn met soldaten... erg leerzaam.

zelf heb ik ook een paar engelstalige documentaires, maar die zijn uit de 1945 - 1960 era. voor nieuwere documentaires kijk ik op discovery channel , of history channel :clown:

http://www.youtube.com/watch?v=mge8UN10vYU

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...