$NeoSyp$ Geplaatst: 13 november 2011 Rapport Geplaatst: 13 november 2011 (bewerkt) Beste leden, Sinds kort heb ook ik een Xbox360, welke ik tijdens mijn vakantie in de VS heb gekocht. Dit houdt in dat het een NTSC console is, het formaat dat standaard op televisies in de VS gebruikt wordt. In dit EU is dit het PAL formaat, wat inhoudt dat een in de EU gekochte Xbox360 dan ook van het PAL formaat is. De spellen komen ook in één van de twee formaten: in de VS verkoopt men NTSC spellen en in de EU verkoopt men PAL spellen. Ik heb bij de aanschaf van mijn Xbox360 ook meteen Red Dead Redemption (de NTSC-versie) gekocht. Deze heb ik zowel in mijn hotelkamer in de VS als in mijn eigen kamer in Nederland kunnen spelen: dit gaf in beide gevallen geen enkel probleem, zelfs niet op mijn Europese PAL tv. Mijn tv zal dus in ieder geval geen probleem vormen, aangezien hij kennelijk wel overweg kan met NTSC spellen/consoles. Maar om tot mijn vraag te komen: in Europa verkoopt men dus PAL spellen terwijl ik een NTSC console uit de States heb. Ik zou mijn gamecollectie graag uitbreiden, maar dan is het natuurlijk het makkelijkste gewoon in Nederland games te kopen. Zullen deze PAL games echter wel op mijn NTSC console werken? Ik heb het een en ander opgezocht en daaruit blijkt dat het er ook aan ligt of een spel regiovrij is. Geen enkele site geeft echter een duidelijk oordeel of PAL games wel op een NTSC console (en andersom) kunnen werken. Als voorbeeld neem ik nu L.A. Noire: deze game zou ik graag op mijn Xbox hebben. Ik heb al gelezen dat deze game regiovrij is, maar betekent dit dan ook dat ik de PAL game gewoon op mijn NTSC console kan spelen? Of zal ik toch echt een NTSC game moeten regelen? Als dat eerste het geval is zou dat mooi zijn, dan zou ik mijn games gewoon in Nederland, in de reguliere winkels, kunnen kopen. Als het echter niet kan en ik dus per se NTSC games moet kopen zit ik met andere twijfels: waar haal ik deze? Kent er iemand überhaupt een winkel in Nederland (of elders in Europa) die NTSC games verkoopt? Ik kan mijn games natuurlijk gewoon uit de VS halen, maar dat is lastiger i.v.m. langere levertijden (dit kan 2 weken zijn) en betaalmogelijkheden. Vaak vragen winkels in de VS om een creditcard, welke ik helaas niet heb. Betalen met middelen zoals iDeal (wat enkel Nederlandse winkels kennen) zou veel makkelijker zijn natuurlijk. Als iemand goede winkels kent om deze games te bestellen hoor ik het graag. Bij voorbaat dank! Met vriendelijke groeten, NeoSyp EDIT: Het antwoord zou dus moeten neerkomen op één van deze drie mogelijkheden: - Een PAL spel werkt altijd op een NTSC console als de televisie het maar ondersteunt (dit lijkt mij onwaarschijnlijk) - Een PAL spel werkt alleen op een NTSC console als het spel regio-vrij is - Een PAL spel werkt op geen enkele manier op een NTSC console, zelfs niet als het spel regio-vrij is Uiteraard kun je PAL en NTSC hierbij in elke zin omdraaien. Bewerkt: 14 november 2011 door $NeoSyp$ Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 15 november 2011 Rapport Geplaatst: 15 november 2011 Een regio-vrij Pal-spel kan je op een NTSC-Xbox360 spelen. Dit heb ik uit informatie gevonden op internet. Voor de zekerheid zou je kunnen bellen met Xbox-Support 0800-0233894. Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 16 november 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 16 november 2011 Ik had het spel (L.A. Noire) uiteindelijk maar gewoon besteld: de PAL versie dus. Kreeg hem vandaag binnen, wilde ik hem testen.. bleek mijn Xbox niet op te willen starten. Van alles geprobeerd en uiteindelijk maar gebeld met de Xbox-support. Moet mijn adapter (waar waarschijnlijk het probleem zit) opsturen naar Tsjechië, waarna ik een nieuwe adapter krijg. Heb het spel dus al met al nog niet kunnen testen.. En het stomme is: ik ben helemaal vergeten de vraag over het spel voor te leggen aan de support, toen ik ze toch aan de lijn had Ik blijf jullie het antwoord dus schuldig: ik laat het weten zodra ik het kan testen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.