Jump to content

[PS] Render tutorial.


.Levi.

Recommended Posts

Je kan een layer unlocken (ontgrendelen) door op het slotje bovenop je layer pallet te drukken. Als je layer al op slot is en je drukt dan nog eens op dat slotje is het unlockt.

slotjeoplayerbc2.png

Het zogenaamd 'slotje' waar je moet op drukken om te unlocken.

Maar het verwonderd mij dat je je layer niet kunt duplicaten, als hij op slot staat lukt het normaal gezien ook hoor. Probeer eens te duplicaten met CTRL+J... Normaal gezien moet het lukken. Als het niet lukt is het waarschijnlijk geen slotje dat op je layer zit maar misschien iets anders. Maak ik dit geval eens een screentje van het probleem, da's altijd handiger. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Levi.

    13

  • Gino

    9

  • Big-Bear

    7

  • gta fan man

    5

Top Posters In This Topic

Hoe in godsnaam doe je dit? Als ik ze beide heb staan en ik heb met dat lasso ding een stuk geselecteerd en ik druk op delete blijft het zwart? het wordt niet de kleur die mijn 2e layer heeft? Wat doe ik fout?

Boris H.

Bewerkt: door Boris H.
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe in godsnaam doe je dit? Als ik ze beide heb staan en ik heb met dat lasso ding een stuk geselecteerd en ik druk op delete blijft het zwart? het wordt niet de kleur die mijn 2e layer heeft? Wat doe ik fout?

Boris H.

Het is handiger als je eerst even verteld bij welke stap je bent. Dat je een zwarte kleur krijgt doordat je op delete drukt dan komt het waarschijnlijk omdat je je eerste layer zwart hebt gemaakt inplaats van groen zoals je bij mijn tutorial ziet. Als je de stappen goed volgt moet alles te doen zijn lijkt mij. Vertel dus even bij welke stap je bent of maak desnoods een screen van je probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 5 maanden later...
Bump!

Hoe zet je een render in je gemaakte signature?

Zie Adobe Photoshop - Guide en kijk bij Handige tips en veel gestelde vragen onderaan.

Zo doe je het:

Hoe zet je een plaatje in een signature?

Belangrijk: Je kunt geen gif bestanden meeslepen naar je document, in jou geval signature.

Stap 1:

Open het plaatje in photoshop. Ga naar New > Open en kies het plaatje dat je wilt openen.

Stap 2:

Klik de move-tool (sneltoets = V) aan met je linkermuisknop. Nu heb je de tool, move-tool aangeklikt. In de screen zie je links boven een rood vierkantje met daar in het midden de move-tool

Screen: movetool4sg.th.jpg

Stap 3:

Je kunt nu met de move-tool ingedrukt (met linkermuisknop) op je plaatje klikken, en dan kun je hem meeslepen naar je signature en daar laat je hem los.

Link to comment
Delen op andere websites

Bump!

Hoe zet je een render in je gemaakte signature?

Zie Adobe Photoshop - Guide en kijk bij Handige tips en veel gestelde vragen onderaan.

Zo doe je het:

Hoe zet je een plaatje in een signature?

Belangrijk: Je kunt geen gif bestanden meeslepen naar je document, in jou geval signature.

Stap 1:

Open het plaatje in photoshop. Ga naar New > Open en kies het plaatje dat je wilt openen.

Stap 2:

Klik de move-tool (sneltoets = V) aan met je linkermuisknop. Nu heb je de tool, move-tool aangeklikt. In de screen zie je links boven een rood vierkantje met daar in het midden de move-tool

Screen: movetool4sg.th.jpg

Stap 3:

Je kunt nu met de move-tool ingedrukt (met linkermuisknop) op je plaatje klikken, en dan kun je hem meeslepen naar je signature en daar laat je hem los.

Ik snap het. Ik heb een render. Maar de kleur is nu zwart. Als ik hem naar me Signature sleept gaat dat zwarte ook mee. Dus hoe maak ik hem Transpelant

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap het. Ik heb een render. Maar de kleur is nu zwart. Als ik hem naar me Signature sleept gaat dat zwarte ook mee. Dus hoe maak ik hem Transpelant

Door in dit topic te zijn en deze tutorial te volgen. :puh: Ik weet niet hoe jouw layerpallet er op dit moment uitziet. De onderste layer moet transperant zijn. Als het een zwarte layer is kun je even je gum pakken (sneltoets "E") Op deze tool moet je even met je rechtermuisknop drukken, je ziet dat je nu een gum kan kiezen met een soort van sterrentje (Magic Eraser Tool). Klik deze aan en dan op je layer waar je alleen zwart zien, als dat teminste zo is..

Geef anders even een screen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ik heb er een site. Planetrenders

Daar zijn ze allemaal zwart. Dus ik wilde hem slepen en alles ging mee dus ik dacht dat het Transpelant moet.

Screen

Je zou zoals ik net al zei de Magic Eraser Tool kunnen gebruiken maar dan gaan er hoogswaarschijnlijk delen uit de afbeelding zelf ook verloren aangezien je op het zwarte gedeelte klikt en er ook wat zwarte gedeeltes op de afbeelding zelf te vinden zijn.

Ik raad je aan gewoon de Tutorial van dit topic te volgen want daar is het juist voor. De achtergrond, dus dat zwarte, haal je met deze tutorial weg zodat je alleen Master Chief op zijn quad over houdt.

Edit//

ps: je moet je volgens mij wel registreren op die site om van de renders gebruik te maken. Doe je dat niet en sla je ze zomaar op, dan zijn ze gewoon JPEG files.

Bewerkt: door .Levi.
Link to comment
Delen op andere websites

Hey, .Levi.

Is de Polygonal Lasso Tool niet wat moeilijk?

Met de Pen Tool kan het heel makkelijk!

Als je eenmaal met de Pen Tool werkt... :) .

Ik ken beide methodes en ik gebruik nog steeds de Polygonal Lasso Tool. De reden waarom ik deze nog steeds gebruik is omdat ik het erg gewend ben en er vlotter mee werk, daarnaast is het naar mijn mening ook veel preciezer. Een nadeel van de Pen Tool vind ik die vierkantjes. Zodra je bij lastige hoeken komt of bij het haar dan heb ik geen goed zicht. Voordeel van de Polygonal Lasso Tool is dat je alleen een treepje ziet wat je voort trekt. Daaruit kan ik beter zien waar ik op aan het snijden ben.

Agh, je moet doen waar je je het best bij voelt en dat geldt voor alles. Alleen dan krijg je de mooiste resultaten.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan de Pen Tool lijnen ook draaien.

Klopt dat wist ik. Maar met de Polygonal is het gewoon een kwestie van in één keer goed doen. ^_^ Mocht ik uitschieten weet ik het altijd wel te fixen. Als je ergens gewend mee bent en goed mee om kan gaan dan gaat er niet vaak wat fout en krijg je ook mooie resultaten net als de degene die met de Pen Tool werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...