Jump to content

[PS] Render tutorial.


.Levi.

Recommended Posts

Je kan de Pen Tool lijnen ook draaien.

Klopt dat wist ik. Maar met de Polygonal is het gewoon een kwestie van in één keer goed doen. ^_^ Mocht ik uitschieten weet ik het altijd wel te fixen. Als je ergens gewend mee bent en goed mee om kan gaan dan gaat er niet vaak wat fout en krijg je ook mooie resultaten net als de degene die met de Pen Tool werken.

Ja je hebt inderdaad wel gelijk.

Goeie tutorial!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Levi.

    13

  • Gino

    9

  • Big-Bear

    7

  • gta fan man

    5

Top Posters In This Topic

Soory voor deze bump, maar het lukt niet echt.

Als ik met de 'polygonal lasso tool' een vierkantje heb gemaakt dan druk ik op 'delete', maar dan gebeurd er niks? :N

weet iemand wat ik verkeerd doe?

Heb je de onderste layer wel helemaal leeggehaald en een andere kleur gegeven? Laat anders even een screen zien van je layerpallet.

Link to comment
Delen op andere websites

nee, het is al gelukt ^_^

maar hoe krijg ik hem nou op een achtergrond?

Daarvoor hoef je alleen maar de render te selecteren met de bijvoorbeeld de rectangular marquee tool, of polygonal lasso tool. Druk nu op Ctrl+C, en ga naar File -> New, of je drukt simpelweg op Ctrl+N. Vervolgens kies je het gewenste formaat en dan hoef je alleen maar op Ctrl+V te drukken ;)

Ps: Als je render net iets te groot of te klein is, dan kan je hem vergroten en verkleinen met Ctrl+T. Houdt wel Shift ingedrukt als je hem verkleint/vergroot.

Bewerkt: door M4X
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Mooie tut ;)

Ben er aan begonnen , niet afgemaakt :puh:

MAar dan ben ik met een ander plaatje & sig begonnen , en van de (ongeveer) 3de-4de laatste stap begonnen , omdat het alleen een zwart logo was.

En het lukte, thx man! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Even een vraag, met welke knop moet je alles inkleuren?

Dat kun je doen met de Paint Bucket Tool die je aan de linkerkant van Adobe Photoshop kunt vinden. Je kunt sneltoets (G) drukken op je toetsenbord om daar te komen. De tool heeft een vorm van een emmertje. Kijk goed in je tool-pallet aan de linkerkant van je scherm. Je kunt de tool overigens ook in een screen die ik in deze tutorial heb gegeven bij stap 3 zien aan de linkerkant. Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

huh ik snap stap 3 niet.

ik snap niet wat jij gedaan hebt, maar als ik met de polygonal lasso tool eromheen een vakje maak dan word het hele vakje wat is heb geselecteerd rood(mijn kleur)...

Kan iemand me snel helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar als ik zo'n plaatje van GTA IV uitknip dan zitten er zoveel rafels en dingen in. Dat lutk dan niet dit lukt volgensmij alleen bij rechte lijnen..

Kun je misschien even het plaatje laten zien wat je bedoelt? Want de meeste dingen moet je toch gewoon netjes uit kunnen knippen met de polygonal lasso tool... 't Is natuurlijk wel ook een kwestie van een beetje oefenen en geduld hebben. Als je een render netjes uit wil knippen, moet je niet verwachten dat je dat even in 5 minuten kan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...