Jump to content

SATA ide, RAID

Recommended Posts

Geplaatst:

Als ik in de bios kijk, dan zie ik dat mijn harde schijf op Sata IDE staat, als keuze heb ik RAID en AHCI.

Als ik hem op RAID zet, ik sla de instellingen op, dan start mijn pc niet op, ik krijg dan een stop error.

Zet ik hem op IDE, dan doet hij weer normaal opstarten.

Hoe krijg ik het voor elkaar om mijn harde schijf op RAID werkende te krijgen?

Alvast bedankt,

kelwin

Geplaatst:

Als goed is moet je tijdens het opstarten dan ook een Raid menuutje zien met je Rays(groepen zeg maar), die heb je niet en kun je daar met een knop aanmaken.

Hiervoor moet je wel formatteren en minimaal twee schijven voor hebben welke je aan elkaar linkt, dacht wel dat ze dezelfde specs moeten hebben of minimaal van elkaar mogen afwijken.

Geplaatst: (bewerkt)

Als goed is moet je tijdens het opstarten dan ook een Raid menuutje zien met je Rays(groepen zeg maar), die heb je niet en kun je daar met een knop aanmaken.

Hiervoor moet je wel formatteren en minimaal twee schijven voor hebben welke je aan elkaar linkt, dacht wel dat ze dezelfde specs moeten hebben of minimaal van elkaar mogen afwijken.

Als ik heb zou formatteren, welke moet ik kiezen? Hij staat nu op NTFS.

Aangezien mijn harde schijf op slome IDE modus staat..

Bewerkt: door kelwin

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...