Kloep Geplaatst: 18 november 2011 Rapport Geplaatst: 18 november 2011 Kon eigenlijk niet echt een goede titel bedenken, vandaar dat ik dit maar koos. Wat ik heb geschreven is een database met al mijn films erin. Hierin staat onder andere informatie over de plek van de DVD (waarin hij te vinden is in mijn huis). Wat ik nu wil, is een automatische lijst maken in PHP/MySQL met alle locaties erin. Om een voorbeeld te geven: De locaties zijn Kast, Computer, DVD-Koffer. Dan wil ik een lijst hebben van die drie locaties met een link erin naar een pagina waarin enkel de films te vinden zijn die daar zijn. Hopelijk is het een beetje duidelijk zo. Reageren
.Timothy Geplaatst: 18 november 2011 Rapport Geplaatst: 18 november 2011 Tenzij je een tabel hebt met de verschillende locaties erin, kun je dit doen: SELECT `locatie` FROM `films` GROUP BY `locatie` Vervolgens verschillende PHP pagina's maken waarop een dergelijke query wordt uitgevoerd: SELECT `film`,`locatie`,etc. FROM `films` WHERE `locatie`='locatienaam' Waar locatienaam door PHP wordt ingevuld (door $_GET te gebruiken). Reageren
Kloep Geplaatst: 18 november 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 18 november 2011 (bewerkt) Is het niet zo dat je met de GROUP BY functie alle records ook al te zien krijgt? Heb nu dit als query: SELECT * FROM films WHERE positie = $_GET[positie] Hij geeft hierbij alleen een error. Wat klopt er niet aan? Bewerkt: 18 november 2011 door Kloep Reageren
Sublime Geplaatst: 18 november 2011 Rapport Geplaatst: 18 november 2011 (bewerkt) Is het niet zo dat je met de GROUP BY functie alle records ook al te zien krijgt? Heb nu dit als query: SELECT * FROM films WHERE positie = $_GET[positie] Hij geeft hierbij alleen een error. Wat klopt er niet aan? mysql_query("SELECT * FROM films WHERE positie =". $_GET["positie"]); de $_GET moet buiten de "" staan omdat anders dit als String naar de SQL server wordt gestuurd. Bewerkt: 18 november 2011 door Maikle Reageren
Kloep Geplaatst: 18 november 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 18 november 2011 Die werkt nu, maar hij geeft nu andere foutmeldingen: Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource $count = mysql_num_rows($sql); Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource while($aRecord = mysql_fetch_array($sql)) { Dit is toch niet verkeerd? Reageren
Sublime Geplaatst: 18 november 2011 Rapport Geplaatst: 18 november 2011 (bewerkt) $sql = mysql_query("SELECT * FROM films WHERE positie =". $_GET["positie"]); Heb je het net als hierboven? Zo ja, dan zit er nog steeds een fout in je Query. Edit: Wat is "Positie" Trouwens? De Query hierboven is bedoeld als "Positie" een integer (getal) is. Als het Text/String is moet je het volgende gebruiken: $sql = mysql_query("SELECT * FROM films WHERE positie = '". $_GET["positie"]."'"); Bewerkt: 18 november 2011 door Maikle Reageren
Kloep Geplaatst: 18 november 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 18 november 2011 Ja, met de onderste werkt hij wel. Het was idd een tekst, geen int. Thx! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.