Jump to content

Scripttalen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey scripters, programmeur's.

Ik zou graag een (nieuwe) scripttaal willen leren, PHP of C++ heeft mijn voorkeur maar ik vraag mij af. Heeft er iemand hier ervaring mee? Zou die gene er dan wat over willen vertellen? Ik dank u zeer!

Alvast bedankt,

BoerTijger.

Geplaatst:

Beide zijn erg uitgebreide talen. Ik zou er niet zo 1 2 3 iets over kunnen vertellen, zou niet weten waar ik moet beginnen.

Wel kan ik zeggen dat C++ gericht is op software, en PHP gericht is op webapplicaties. Wat dat betreft moet je zelf even kijken welke je interessanter vindt om te leren.

Geplaatst:

Beide zijn erg uitgebreide talen. Ik zou er niet zo 1 2 3 iets over kunnen vertellen, zou niet weten waar ik moet beginnen.

Wel kan ik zeggen dat C++ gericht is op software, en PHP gericht is op webapplicaties. Wat dat betreft moet je zelf even kijken welke je interessanter vindt om te leren.

Ok, ik denk dat het mij interessanter lijkt om wat meer in de software te doen dus C++, mensen hier ervaring mee?

Geplaatst:

Heb je al enige ervaring met een andere programmeertaal? Daarmee doel ik op VB, C#, Java (Lijkt zeer veel op C en C++), etc... zoniet zou ik mij allereerst eens op deze talen concentreren in het bijzonder Java. Indien je toch echt meteen met C++ wil beginnen raad ik je deze website aan. Hij is wel in het engels maar een goede nederlandse tut die alles zo uitgebreid verteld vind je niet zo erg makkelijk lijkt me.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...