Basssss Geplaatst: 1 december 2011 Rapport Geplaatst: 1 december 2011 (bewerkt) Budget: €650,- Doel: Gamen, scripten, internetten ect... Desktop of laptop: Desktop. Merk pc of samengesteld: Samengesteld. Benodigde randapparatuur: Toetsenbord en beeldscherm, m'n pa raad 22 inch aan voor een beeldscherm. Besturingssysteem: Windows 7, 64-bit. Hoeft niet in de prijs worden mee berekent. Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: M'n pa zegt dat 'ie nog wel ergens een oude kast kan ritselen, dus dat hoeft er niet bij. Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Een maat van m'n pa gaat 'm in elkaar zetten, dus zeg maar 'zelf in elkaar zetten'. Extra koeling (voor overklokken)?: / Goeiedag! Ik zou graag een nieuwe PC willen, voornamelijk voor gamen. Eentje die Crysis 1 & 2, CryEngine 3, GTA IV, TES: Skyrim, Battlefield 3 ect op de hoogste settings kan draaien, als 't kan. Met iets van 1 of 2 TB ruimte. Simpel weg, het beste van het beste voor €650,-. Ik heb al geluidsboxjes en een muis, dus dit is niet nodig. Ik heb alleen nauwelijks verstand van hardware en dergelijk. Ik had al even rondgekeken, en zo'n videokaart van nVidia leek me wel gaaf. (Die nieuwste?) Wat raden jullie me aan? Zijn mijn wensen überhaupt te vervullen met het bedrag? Alvast bedankt! Bewerkt: 1 december 2011 door Basssss Reageren
Hayte Geplaatst: 1 december 2011 Rapport Geplaatst: 1 december 2011 Wat raden jullie me aan? Zijn mijn wensen überhaupt te vervullen met het bedrag? Nej. Eerst een paar vraagjes; waarom een 22 inch? Wat voor kast wordt het? Waarom die voorkeur voor nVidia? Een scherm kost (ff uit m'n hoofd) tussen de 150 en 200 euro. Dan hou je nog 400 over voor de hardware, en daar kan je vrij weinig van kopen. De prijzen van HDD's zijn omhoog gestegen sinds de overstromingen in Taiwan, en vooral met die eisen... Kan er écht niks aan het budget worden verandert? Heb je écht een nieuw scherm nodig? Zo'n pc, inclusief scherm en tobo...? Tussen de 800 en 1000 schat ik. Reageren
Basssss Geplaatst: 1 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 1 december 2011 't Is misschien op te krikken naar €700, maar meer heb ik echt niet. Als een andere videokaart beter is, prima hoor. Ik heb geen verstand van hardware, dus ook niet van videokaarten. Ik zal nog wel even navragen hoe dat zit met dat beeldscherm, want als die dingen zoveel kosten, blijft er niet veel over. Reageren
kelwin Geplaatst: 2 december 2011 Rapport Geplaatst: 2 december 2011 't Is misschien op te krikken naar €700, maar meer heb ik echt niet. Als een andere videokaart beter is, prima hoor. Ik heb geen verstand van hardware, dus ook niet van videokaarten. Ik zal nog wel even navragen hoe dat zit met dat beeldscherm, want als die dingen zoveel kosten, blijft er niet veel over. De prijs van beeldschermen vallen best mee, van 80-6000 euro. Lijkt het maar zo, of wil iedereen op dit forum hier soms een nieuwe PC de laatste tijd? Reageren
Basssss Geplaatst: 2 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 2 december 2011 M'n pa zei dat ie vaak genoeg reclamefolders binnenkrijgt over 22 inch beeldschermen van ongeveer €120. Maar watvoor ander spul raden jullie aan qua videokaart/RAM/ander-spul-dat-nodig-is? Reageren
Woody268 Geplaatst: 3 december 2011 Rapport Geplaatst: 3 december 2011 Wat voor een case heb je het anders zal het moeilijk worden om het juiste mobo te kiezen... Reageren
Basssss Geplaatst: 3 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 3 december 2011 Eentje met slots ofzo denk ik, qua case maakt het niet zoveel uit denk ik? M'n pa verkoopt kantoormeubels, hij heeft dus bergen oude PC's. Er zal vast wel een kast tussen liggen die goed is. Reageren
Woody268 Geplaatst: 3 december 2011 Rapport Geplaatst: 3 december 2011 Zo even een setup samengesteld: Klik Veel beter zal je niet kunnen krijgen voor die prijs. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.